پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲

راز سکوت میلیاردی رییس سازمان لیگ !

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب: 424264
سکوت رییس سازمان لیگ و موضع نامشخص او در قبال عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی از نکات مبهم چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران است.
به گزارش جهان به نقل از شفقنا ورزشی، برای خیلی از فوتبالی ها جای سوال است که چرا رییس سازمان لیگ با عدم پرداخت حتی یک ریال از حق پخش تلویزیونی مشکلی با این قضیه ندارد و در این رابطه با اتمام رقابت های لیگ سکوت پیشه کرده است.

شغل مهدی تاج چیست؟

مهدی تاج رییس سازمان لیگ فوتبال ایران همزمان به عنوان عضو شورای سیاست گذاری ورزش در سازمان صدا و سیما مشغول به کار است.

بسیاری از مسئولان در کشور همزمان در شغل های متفاوتی مشغول به کار هستند اما سوالی که در این مورد مطرح است این بوده که رابطه سکوت مهدی تاج با سکوت درباره عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی فوتبال چیست؟

رابطه سیاست گذار و مجری!

رابطه سیاستگذار و مجری چه زمانی معنا پیدا می کند و در چه صورتی امکان اخلال و خدشه دار شدن در طرح سیاست گذاری شده ایجاد می شود؟

زمانی که سیاست گذار و مجری یک نهاد یا فرد باشد امکان عدم اجرای درست به راحتی فراهم می شود، اتفاقی که درست در مورد ماجرای حق پخش تلویزیونی فوتبال رخ داده است. درحالی که حتی یک ریال از حق پخش تلویزیونی در لیگ چهاردهم به سازمان لیگ و باشگاه ها تعلق نگرفته است اين سوال پيش مي آيد كه چرا مهدی تاج تن به سکوتی معنا دار داده است؟ آيا اين سکوت به پست و جایگاه تاج چه در سازمان لیگ و چه در صدا و سیما ارتباط دارد؟

رییس سازمان لیگ به صورت همزمان به عنوان یکی از اعضای شورای سیاست گذاری در فوتبال نیز مشغول به کار است، مسئله‌ای که موجب شده مهدی تاج در این فصل نسبت به عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی حرفی نزند. رقمی که حق مسلم فوتبال و باشگاه های بحران زده لیگ برتر از نظر مالی است با سکوت معنادار نفر اول ساختمان برجسته میدان شیخ بهایی همراه شده است.

رابطه ۶۰ درصدی درآمد فوتبال از حق پخش

فوتبال امروز دنیا ۶۰ درصد درآمدش را به صورت مستقیم از حق پخش تلویزیونی به دست می آورد. رقمی که به صورت مبنا موجب حیات فوتبال چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی می شود. حال شما با قطع شاهرگ فوتبال چگونه انتظار موفقیت آن را دارید؟ سازمان لیگ در فصل جاری حتی موفق به دریافت ریالی از حق پخش تلویزیونی رقابت های باشگاهی که رقمی معادل ۲۲.۵ میلیارد تومان بوده نشده است.

بی شک اگر كنار رفتن از سازمان لیگ و فوتبال برای مهدی تاج سخت است او می تواند با کنار گذاشتن عضویتش در شورای سیاست گذاری صدا و سیما هم به شائبه ها در مورد سکوتش در قبال عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی فوتبال پایان دهد، یا اینکه با استعفا از ریاست سازمان لیگ به عملی شدن حقوق مسلم فوتبال کمک كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *