شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

انحراف در برنامه محرمانه سیا!

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۷
کد مطلب: 404266
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که برنامه محرمانه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای مسلح کردن مخالفان سوری در حال انحراف است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از وال‌‌استریت ژورنال خبرداد، زمان زیادی طول نکشید تا فرماندهان مخالفان سوری که در برنامه آموزش و دریافت تسلیحات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بودند، اعلام کنند تسلیحات دریافتی را تمام کرده‌اند.

بر اساس برنامه‌ای که در اواسط سال ۲۰۱۳ آغاز شد، افسران سیا به صورت محرمانه، تماس‌های تلفنی و پیام‌های اینترنتی فرماندهان مخالفان سوری را کنترل کرده تا اطمینان یابند آنها افراد مطمئنی برای پیشبرد برنامه‌هایشان هستند. از برخی از این فرماندهان چند روز مصاحبه انجام شده است.

کسانی که می‌توانستند عنوان "فرمانده قابل اعتماد" را دریافت کنند، توافقنامه مکتوبی را امضا می‌کردند و پس از آن به آنها جزئیات استراتژی نبرد ارائه می‌شد. فقط این افراد هستند که سلاح دریافت می‌کنند.

سلاح‌هایی که برای مخالفان ارسال می‌شده به گونه‌ای بوده که فرماندهان را مجبور به سهمیه‌بندی مهمات می‌کرد. یکی از فرماندهان مورد اعتماد آمریکا تنها ۱۶ گلوله در ماه برای هر جنگجوی خود دریافت می‌کند و به آنها گفته شده باید پرتابگرهای موشک ضدتانک قدیمی را تحویل داده تا نوع جدید آن را دریافت کنند اما هنوز هیچگونه خمپاره‌ ضدتانک دریافت نکرده‌اند. زمانی که آنها در تابستان گذشته درخواست سلاح برای مقابله با نیروهای وابسته به القاعده کردند با پاسخ منفی مواجه شدند.

تمامی طرف‌ها هم اکنون بر سر این موضوع توافق دارند که تلاش‌های آمریکا برای کمک به جنگجویان میانه‌رو برای مقابله با نظام اسد، به صورت بدی انجام می‌شود.
این برنامه سیا خطرناک‌ترین اقدام در سوریه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه از سال ۲۰۱۱ است.

مخالفان میانه‌روی سوری تنها بر بخش‌هایی از شمال سوریه سیطره دارند این در حالی است که جبهة النصره و نیروهای وابسته به القاعده مساحت‌های بیشتری را تحت کنترل دارند. زمستان گذشته، جبهة النصره توانست یکی از فرماندهان مخالفان را با خود همراه کند و به بخش‌هایی از تجهیزاتی که آمریکا به مخالفان داده بود دست یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *