جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تشریح موضع جمعیت جانبازان در انتخابات

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 424165
نشست خبری اعضای هیأت مؤسس جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در حاشیه اولین کنگره این جمعیت برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نشست خبری هیأت‌رئیسه موقت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در حاشیه اولین کنگره این جمعیت برگزار شد.

در این نشست که با حضور اسماعیل کوثری رئیس موقت، رحمانی نایب‌رئیس، مجتبی رحماندوست عضو هیأت مؤسس، سید مهدی هاشمی عضو هیأت مؤسس، مظفر عضو هیأت مؤسس و مجتبی شاکری عضو هیأت مؤسس حضور داشتند اهداف و برنامه‌های این جمعیت تشریح شد.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس موقت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در ابتدای این نشست با اشاره به ریشه‌های شکل‌گیری این جمعیت گفت: بنا بر درخواست تعداد زیادی از عزیزان جانباز مبنی بر ایجاد تشکلی برای بیان نظرات سیاسی و فرهنگی این قشر عزیز احساس کردیم که جانبازان نیازمند داشتن تشکلی برای بیان نظرات سیاسی و اجتماعی خود هستند تا زحمات جانبازی خود را که در دفاع مقدس به دست آوردند در همان مسیر ادامه دهند تا نشان داده شود که هنوز مؤثر و تأثیرگذارند.

وی با بیان اینکه جانبازان با چنین تشکلی قصد دارند تأکید کنند که می‌توانند الگو باشند، گفت: جانبازان همان کسانی هستند که در عرصه‌های مختلف بدون چشم‌داشت حضور پیدا کرده‌اند.

کوثری با اشاره به روند تأسیس جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی اظهار داشت: این تشکل پس از دو سال از شکل‌گیری آن از حالت مردمی بدون مصوبه خارج شد و بصورت قانونی درآمد و با برگزاری اولین کنگره قدم اول آن برداشته شد تا بتوانیم اثرات فرهنگی چنین تشکلی را در مسائل مختلف به ویژه انتخابات به نمایش بگذاریم.

در ادامه این نشست، مجتبی رحماندوست عضو هیأت مؤسس جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تأکید بر آمادگی همیشگی جانبازان برای جان‌فشانی در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: این جمعیت سیاسی به معنای جناح‌بندی و سیاسی‌گری و سیاسی‌بازی نیست. ولی به عنوان لزوم سیاسی بودن برای هر ایرانی مسلمان در زمینه سیاست نیز فعالیت می‌کند.

وی محوریت این جمعیت را پیروی از ولایت خواند و افزود: ما خط بسیجی را برای جمعیت خود تعریف کرده‌ایم و در این راه ممکن است افراد سلایق و نظرات مختلفی داشته باشند.

رحماندوست ادامه داد: همت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تلاش برای آفت زدایی از انقلاب است؛ آفاتی که ممکن است دامن انقلاب را بگیرد و این جمعیت تلاش می‌کند تا در راه دفع آنها قدم بردارد.

در ادامه این نشست مجتبی شاکری عضو هیأت مؤسس جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به شکل‌گیری این جمعیت گفت: تشکل جمعیت جانبازان یعنی ایجاد کردن یک جمع در طول محور ولایت برای آنکه نشان دهند تکرار حوادثی مانند دفاع مقدس ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: هدف ما نشان دادن یک روش و سبک زندگی و ایجاد وحدت در میان ظرفیت‌ها و نیروهای جامعه است و ما قصد داریم نشان دهیم که انقلاب و نیروهای آن تاریخ مصرف ندارند و کسانی که فکر می‌کنند انسان تراز انقلاب تنها در دفاع مقدس دیده می‌شود اشتباه فکر می‌کنند.

شاکری در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت‌های انتخاباتی این جمعیت و با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ما از لحاظ تشکیلاتی مستقل هستیم ولی از لحاظ گفتمانی همراه دیگر تشکل‌هایی که خود را در کنار ولایت فقیه تعریف می‌کنند می‌بینیم.

شاکری با تأکید بر اینکه ورود ما به انتخابات مجلس گفتمانی خواهد بود، اظهار داشت: البته در این راه با تشکل‌های همسو نیز همراهی صورت می‌گیرد و همانطور که از شعار جمعیت نیز مشخص است ما وحدت را در زمینه‌های مختلف به ویژه انتخابات پیگیری می‌کنیم.

در ادامه این نشست رحمانی نایب‌رئیس موقت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به موضوع ورود جمعیت به مسائل انتخابات با تأکید بر ورود گفتمانی به این موضوع اظهار داشت: البته ممکن است در برخی موارد جمعیت احساس کند که ورود مستقل نیاز است اما این جزء اهداف اصلی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی نیست و ما بنا داریم با گستراندن چتر خود از سراسر کشور نیروهای ارزشی سازمان‌دهی کنیم.

وی با رد شبهه انتخاباتی بودن تشکیل این جمعیت گفت: این موضع صحت ندارد زیرا ریشه شکل‌گیری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی به دو سال پیش بازمی‌گردد و نمی‌توان ایجاد این جمعیت را انتخاباتی توصیف کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *