جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

گستاخی یک مقام کویتی درقبال ایران

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 441661
همزمان با حملات تند مسئولان بحرینی علیه ایران، یک مسئول کویتی نیز تهران را دشمن کشورهای حاشیه خلیج فارس خواند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از رای الیوم خبرداد: «حامد الهرشانی» رئیس کمیته امور خارجی پارلمان کویت امروز(یکشنبه) با ادعای اینکه ایران «دشمن واقعی» کشورهای حاشیه خلیج فارس است، تقویت هماهنگی امنیتی بین این کشورها را خواستار شد.

مسئول پارلمانی کویت گفت: «یقینا بر همگان ثابت شد که ایران دشمنی است که می خواهد کشورهای منطقه و ثروت های آن را ببلعد، بنابراین دشمن حقیقی منطقه است.»

این اظهارات الهرشانی ۴۸ ساعت پس از انفجار «تروریستی» در بحرین عنوان شد که در آن یک پلیس بحرینی کشته و هفت نفر دیگر نیز زخمی شدند و مسئولان بحرینی بار دیگر انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه گرفتند.

رئیس کمیسیون روابط خارجی کویت در این باره مدعی شد که «ایران سعی در ایجاد آشوب در منطقه دارد» و از کشورهای منطقه خواستار تقویت همکاری امنیتی شد.

پیش از این، «جمال بوحسن» نماینده سلفی و نائب رئیس فراکسیون امور خارجی، دفاع و امنیت ملی پارلمان بحرین، پس از شرکت در جلسه گروهک منافقین و دعوت به براندازی نظام جمهوری اسلامی، تشکیل ائتلاف عربی برای رویارویی با آنچه «طمع‌های صفوی» می‌نامد، خواستار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *