جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۳

حقه‌بازی‌ آمریکا از نظر برژینسکی/ یک سوال اتمی از غربی‌ها

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 371768
مشاور امنیت ملی سابق ریاست جمهوری آمریکا و از سیاستمداران قدیمی این کشور زرادخانه‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی را بزرگترین تهدید علیه خاورمیانه خواند.
حقه‌بازی‌ آمریکا از نظر برژینسکی/ یک سوال اتمی از غربی‌ها
به‌گزارش جهان به نقل از فارس، «زبیگنیو برژینسکی»، مشاور امنیت ملی «جیمی کارتر» ، رییس جمهور اسبق آمریکا و از کهنه سیاستمداران این کشور که بیش از سی‌و اندی سال در عرصه سیاسی آمریکا حضور دارد طی گفت‌و‌گو با نشریه «فارن پالسی» درباره ایران گفت: «اصولا من ایران را کشوری اصیل می دانم که در اغلب کشورهای دیگر خاورمیانه شما چنین چیزی را نمی‌بینید. در ایران انسجام واقعی وجود دارد. ایران کشوری با هویتی معتبر و با دولتی مستحکم است و تنها کشور مصر کمی شبیه ایران است.

برژینسکی در ادامه مشکل ایران را تهدید بالقوه علیه اسرائیل و مشکلاتش با عربستان، دو متحد مهم آمریکا در منطقه نامید.

برژینسکی در ادامه ضمن رد رویکرد اوباما مبنی «بر قرار داشتن همه گزینه‌ها بر روی میز» در این زمینه گفت:این مودبانه‌ترین راه برای جنگ با ایران است اما واقعیت این است که اسرائیل تنها رژیمی است که به طور انحصاری دارای سلاح‌های هسته‌ای در منطقه است و از مدت‌ها این جنگ افزار را در اختیار داشته است.

این سیاستمدار معروف آمریکایی در ادامه اظهار داشت:« ایرانی‌ها بی عقل نیستند که بخواهند در مسیر ساخت سلاح هسته‌ای در این برهه کنونی باشند و ادعای آمریکا در این باره بی‌معنی است. فرض بگیریم که ایران دارای تنها یک بمب هسته‌ای است. آیا بدون امتحان می‌تواند از کارایی آن خبر داشته باشد و بتواند در مقابل حملات تلافی جویانه پاسخ دهد؟»

برژینسکی در ادامه افزود: ارتش اسرائیل حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ بمب هسته‌ای دارد و این برای قتل عام کافی است بنابر این پرداختن به موضوع ساخت بمب اتمی از سوی ایران مصداقی از حقه‌بازی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بنابراین وای بر آنهایی که زیر بار ظلم و دروغ رفتند و کیلویی به آمریکا امتیاز دادن
حسین
Netherlands
هر که چنین کند( برای آمریکا خوش رقصی کند) فقط خودش را خراب کرده چون آمریکا رفتنی است.
التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
یک کشور 200ساله که فاقد هرگونه تاریخ، فرهنگ، سیاست و تمدن با وجاهت انسانی باید هم به کشور و ملتی مانند جمهوری اسلامی ایران با هزاران سال تمدن تاریخی،فرهنگی، سیاسی،اسلامی و اجتماعی تمکین نماید.