جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

امیدی تازه برای درمان دیستروفی عضلانی

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب: 393160
یک دانشمند دانشگاه هوستون با استفاده از سلول‌های بنیادی، روشی ابداع کرده که می‌تواند به کشف درمان‌های جدید برای آلزایمر، دیابت و سایر بیماری‌ها منجر شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، «روبرت شوارتز» رییس مرکز تنظیم ژن و درمان‌شناسی مولکولی از ابداع روشی خبر داده که به سلول‌های معمولی پوست انسان اجازه می‌دهد مجددا برنامه‌ریزی شده و به سلول‌های شبه جنینی قلب تبدیل شوند.

به گفته شوارتز و همکارانش، این سلول‌ها را می‌توان کشت داده و به سلول‌های کامل قلب تپنده تبدیل کرد و آسیب ناشی از حملات قلبی گذشته را جبران کرد. سلول‌های جدید جایگزین بافت آسیب‌دیده قلب می‌شوند.

این محققان اعلام کرده‌اند آزمایش‌های اولیه بالینی با استفاده از سلول‌های بازبرنامه‌ریزی شده بر روی قلب واقعی بیماران، در عرض یک یا دو سال آینده آغاز می‌شود.

این گروه تحقیقاتی اکنون در حال فعالیت بر روی تبدیل سلول‌های بنیادی تحریک شده به سلول‌های ماهیچه‌ای اسکلتی هستند تا بتوانند دیستروفی عضلانی را درمان کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *