شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

از سرگیری اعتراضات در فرگوسن

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 393665
در حالی که ۴ روز از صدور حکم هیأت منصفه در مورد پرونده قتل «مایکل براون» در شهر فرگوسن می‌گذرد، معترضان به این حکم بار دیگر در خیابان‌های چند شهر آمریکا دست به تظاهرات زدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، معترضان به مرگ «مایکل براون» و حکم صادر شده از سوی هیئت منصفه در مورد پرونده قتل وی، جمعه شب و بامداد روز شنبه بار دیگر دست به تظاهرات در شهر فرگوسن و چند شهر دیگر آمریکا زدند.

براون نوجوان سیاه‌پوستی بود که در ماه اوت به ضرب گلوله یک افسر سفیدپوست به نام «دارن ویلسون» کشته شد. غیرمسلح بودن این نوجوان و آنطور که نیویورک‌تایمز نوشته، آزار و اذیت نظام‌مند اقلیت‌های نژادی از سوی پلیس، موجب شده تا مرگ براون آغازگر اعتراضاتی باشد که بعد از گذشت چند ماه، همچنان ادامه دارد.

شبکه راشاتودی گزارش کرد که مأموران پلیس آمریکا تأیید کرده‌اند که چندین نفر در اعتراضات روز شنبه (امروز) دستگیر شده‌اند که هنوز تعداد آن را به صورت دقیق اعلام نکرده است.

روز سه‌شنبه هیئت منصفه منطقه‌ای همانطور که انتظار می‌رفت حکم به برائت ویلسون داده و اعلام کرد که شواهد کافی برای محکوم کردن وی وجود ندارد. همین حکم بار دیگر آتش اعتراضات در این شهر کوچک ایالت میسوری را شعله‌ور کرد.

اعتراضات در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به دیگر شهرهای آمریکا نیز کشیده شد. شبکه سی‌ان‌ان روز پنج‌شنبه گزارش داد که معترضان در ۱۳۰ شهر در ۳۵ ایالت آمریکا دست به تظاهرات زده‌اند. در این مدت نیویورک، واشنگتن، لس‌آنجلس و ده‌ها شهر دیگر شاهد اعتراضاتی بود که در جریان آن‌ها دستکم ۴۰۰ تن بازداشت شدند.

اعتراضات که روز جمعه همزمان با حراج‌های سالیانه پس از عید شکرگزاری اندکی فروکش کرده و به تجمع و اعتصاب در برابر فروشگاه‌ها محدود شده بود، جمعه شب دوباره از سر گرفته شده و تا بامداد شنبه ادامه یافت.

شبکه راشاتودی گزارش داده است که علاوه بر فرگوسن، معترضان در شهر سان‌فرانسیسکو نیز به خیابان‌ها آمده‌اند و با شعار «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد»، در حال تظاهرات هستند.

شبکه ای‌بی‌سی گزارش داده است که در جریان اعتراضات جمعه شب، در فرگوسن هشت نفر بازداشت شده‌اند. برخی رسانه‌ها شمار بازداشتی‌های جمعه شب در فرگوسن را تا ۱۵ نفر هم اعلام کرده‌اند. همچنین در تظاهرات شهر سیاتل که به تعطیلی موقت فروشگاه شهر منجر شد، پلیس حداقل یک نفر را بازداشت کرده است. معترضان همچنین تلاش کردند تا وارد مقر پلیس شهر شوند که این اقدام با واکنش نیروهای امنیتی مواجه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *