پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

علل سردرد دوران بارداری چیست؟

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 418667
متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه ۸۰ درصد سردردهای میگرنی در دوران بارداری بر طرف می‌شود، گفت: سردردهایی که بر اثر فشار خون ایجاد می‌شود بیشتر در ۳ ماهه سوم، سردردهای عصبی در ۳ ماهه اول و میگرن در تمام بارداری خود را نشان می‌دهد.
به گزارش جهان، حمیدرضا ترابی در گفت‌وگو با فارس،‌ در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره علل سردرد دوران بارداری، اظهار داشت: سردردهای دوران بارداری می‌تواند بر اثر علل عصبی یا فشار خون دوران حاملگی ایجاد شود.

* ۸۰ درصد سردردهای میگرنی در دوران بارداری بر طرف می‌شود

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: هر چند علایم حدود ۸۰ درصد مبتلایان به میگرن در دوران بارداری بر طرف می‌شود اما میگرن نیز می‌تواند در دوران بارداری موجب ایجاد سردرد شود.

وی افزود: سردردهای دوران بارداری که بر اثر فشار خون ایجاد می‌شود بیشتر در ۳ ماهه سوم بارداری به چشم می‌خورد. همچنین سردردهای تنشی و عصبی در ۳ ماهه اول و میگرن در تمام بارداری می‌تواند خود را نشان دهد.

عضو کمیته علمی انجمن MS ایران گفت: لازم است بررسی عروقی مغز در سردردهای دوران حاملگی انجام شود.

* زنان باردار از مصرف زیاد نمک بپرهیزند

ترابی گفت: مصرف زیاد نمک موجب ابتلا به فشار خون دوره بارداری می‌شود که این موضوع موجب سردرد می‌شود. همچنین افزایش فشار خون بارداری خطرات زیادی برای مادر و جنین همراه دارد. بنابراین توصیه می‌شود زنان باردار به همان مقدار نمکی که در غذا وجود دارد بسنده کننده و از مصرف نمک اضافی بپرهیزند.

وی افزود: فشار خون دوران بارداری نیاز به درمان خاص خود را دارد که در صورت عدم درمان مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

* استرس عامل ایجاد سردرد عصبی

این نورولوژیست ادامه داد: زنان باردار باید از مواجهه با فشارهای روانی بپرهیزند زیرا استرس موجب ایجاد سردردهای عصبی می‌شود. همچنین نوع تغذیه و استراحت کافی در سلامت جسمانی و روانی زنان باردار نقش بسزایی دارد.

* از مصرف مسکن‌ها بپرهیزید

وی خاطر نشان کرد: توصیه‌ای که در اینجا به زنان باردار می‌شود این است که از مصرف مسکن‌ها بپرهیزند و تا جای ممکن در صورتی که سردرد قابل تحمل است دارو نخورند و در صورت شدت سر درد به پزشک مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *