پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۸

مهلت ۳ روزه شاه سعودی به بشار اسد

دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 208561

یک پایگاه خبری مصری مدعی شد که شاه سعودی برای سوریه مهلت سه روزه تعیین و تهدید کرد که در صورت عدم اجرای خواسته ریاض، ممکن است نیروی زمین عربستان به سوریه حمله کند.
به گزارش فارس، پایگاه خبری الفجر مصر اعلام کرد که ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه سه روز فرصت داده است تا مقابله با افراد مسلح را که وی آن را کشتار مردم خوانده است، متوقف کند.

در نشست عصر روز گذشته وزرای عرب در اتحادیه عرب، سعود الفیصل تاکید کرد که باید از مخالفان [مسلح] سوریه همه نوع حمایت به عمل آید.

الفجر نوشت: اخبار رسیده حاکی است که شاه عربستان اعلام کرده است که در غیر این صورت، تصمیم ورود نیروی زمینی عربستان به خاک سوریه را اعلام خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که عربستان سعودی حتی پس از انتشار اخبار اقدام نماینده این کشور در سازمان ملل در توزیع پیش‌نویس قطعنامه‌ای جدید علیه سوریه را بر عهده نگرفت و دو روز بعد آن را تکذیب کرد و یحیى المعلمی نماینده ریاض در گفت‌وگو با روزنامه الریاض اعلام کرد که این پیش‌نویس از طرف هیئت عربی طرح شده است.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که احمد یوسف نماینده سوریه در سازمان ملل عصر روز گذشته در واکنش به طرح جدید اعراب اعلام کرد که این کشورها، و در راس آن عربستان و قطر پس از رسیدن به بن بست در شورای امنیت، دچار دیوانگی شده است.

این پایگاه خبری نوشت که آخرین ماموریتی که عربستان انجام داده است، اعزام نیرو به بحرین و حمله به میدان اللولوه این کشور و سرکوب انقلاب بحرین است.

این در حالی است که منابع یمنی پیش از این نیز اعلام کردند که عربستان به این کشور نیز برای حفظ رژیم علی عبدالله صالح نیرو و تجهیزات نظامی اعزام کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما شیعیان وپیروان مکتب عاشورا از اینکه ناقوس جنگ در منطقه به صدا درآمده خوشحال نیستیم اما از اینکه یک فرصت تاریخی در حال فراهم شدن است تا آل ابو سفیان در حجاز و امویان در شام اسباب نابودی خود را فراهم کنند خرسندیم واز اینکه دعاهای هر روزه مان در زیارت عاشورا در حال اجابت است خدارا شاکریم
Latvia
این عبدالشیطان در مزدوری لنگه نداره .به امید خدا سوری ها هم مثل یمنی ها و بحرینی ها به دهان این مزدور و شاه مزدور قطر خواهند کوبید
Iran, Islamic Republic of
آل سعود با این حماقت به نابودی خودش نزدیک میشه
مرگ بر آل سعود
United States
خدا را شکر ، این حرکات جنون آمیز نشان از دست و پا زدن قبل از مرگ است .
اگه عربستان و قطر نیرو بفرستند ما هم باید بفرستیم
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
این پادشاه عربستان هم دارد خل بودنش را علنی میکنه ان شاء الله خدا انتقام همه خیانت های آل سعود را به اسلام و قرآن، بدست مردم مظلوم بحرین و منطقه خاور میانه بگیرد و این خاندان کثیف را از خانه مطهر خودش مثل اصحاب فیل که برای دفاع از خانه خودش ارسال ابابیل انجام شد این خائن الحرمین را هرچه سریعتر از صفحه روزگار محو ونابود بفرماید .
ان شاء الله بحق حضرت فاطمه زهرا (س)
United States
ان شاءا... که داریم میرسیم به آخر کار و سفیانی داره خودشو نشون میده
حیوونکی خیلی ناراحته این شاه سعودی (در آستانه سقوط)