پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲

جزئیات جذب نیرو توسط آموزش‌وپرورش

شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 436360
مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به "در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ۵۶ رشته مختلف جذب نیرو داریم" گفت: در شهر تهران صرفاً نیروی مرد جذب می‌شود.
به گزارش جهان، حسن حسینی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: در خصوص آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: این آزمون توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود و در ۵۶ رشته مختلف جذب نیرو داریم.

وی افزود: دارندگان مدرک فوق‌دیپلم تا فوق‌لیسانس می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند. دارندگان مدرک فوق‌دیپلم باید حداکثر ۲۵ سال، لیسانس حداکثر ۳۰ سال و فوق‌لیسانس حداکثر ۳۵ سال داشته باشند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در شهر تهران صرفاً نیروی مرد نیاز داریم که این نیروها در رشته‌هایی همچون آموزش ابتدایی، تربیت بدنی، ریاضی، پرورشی، عربی، ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، فیزیک، زیست شناسی، شیمی و رشته‌های فنی به‌صورت استادکار و هنرآموز استخدام می‌شوند.

حسینی بیان کرد: در ۴۲ رشته فنی جذب استادکار و هنرآموز داریم، همچنین در شهرستان‌های استان تهران نیروی زن و مرد استخدام می‌شوند، البته استخدام‌ها به‌روش بومی گزینی است و نیروهای بومی همان منطقه می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

وی تأکید کرد:‌ در قانون در خصوص تعیین تکلیف مربیان پیش‌دبستانی به آموزش و پرورش تکلیف شده است تا در استخدام آموزش و پرورش با رعایت شرایط لازم این نیروها اولویت داشته باشند که این موضوع در آزمون استخدامی آموزش و پرورش لحاظ شده است.

حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا برای داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرط معدل نیز تعیین شده است، بیان کرد:‌ خیر، شرط معدل وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرباز معلم
سلام
آیا برای کسانی که دوسال تمام سرباز معلم بوده اند و دوره های ضمن خدمت را گذرانده اند و سابقه و تجربه تدریس دارند نباید هیچ امتیازی در نظر گرفت؟
Romania
پارتی......................................