پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۱

یک آمریکایی، «جهاد» را چه معنا می‌کند؟

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 436063
جانشین سردبیر سایت آنتی‌مدیا می‌گوید: شرکت‌های رسانه‌‌ای جریان اصلی، باورهای غلط و عقاید دین‌محور را غلط نمایش داده و به جمعیت کثیری اجازه می‌دهند که به این حرف‌های اشتباه باور پیدا کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وقتی که آمریکایی‌ها یا به طور کلی غیرمسلمانان کلمه «جهاد» را می‌شوند به سرعت آن را به گروه‌هایی مانند داعش، القاعده یا طالبان مرتبط می‌کنند. همان‌هایی که اقدامات تروریستی خودشان را با نام «الله» انجام می‌دهند.

آنها همچنین به این باور رسیده‌اند که این گروه‌ها نسخه مخرب خودشان از اسلام را با فشار به دیگر باورها تحمیل می‌کنند. در هر صورت این سوء‌برداشت از کلمه «جهاد» یکی از تصورهای غلط گسترده در مورد اسلام است.

«جهاد» (در معنای پاک و قرآنی کلام آن) مسلمانان را به جنگ‌افروزی علیه غیرمسلمانان هدایت نمی‌کند. این لغت خشونت را ترویج نمی‌کند. این لغت در ادبیات به معنی تنازع یا کوشش است.

برای اغلب مسلمانان، جهاد تلاش‌های درونی و بیرونی را برای مسلمان خوب بودن نمایش می‌دهد. همانطور که برای اینکه مردم را در مورد حقیقت اسلام آشنا کند. در حقیقت جهاد راهی هست که یک مسلمان می‌کوشد تا جایی که امکان دارد ذهن، بدن و روح خود از فاصله گرفتن از عقیده دور نگاه دارد تا خدا را در ذهن حفظ کنند و کردار خود را نیز حفظ کنند(مانند کمک به خیریه).

خشونتی که به معنای جهاد باشد ممنوع است مگر در زمان دفاع شخصی. یعنی وقتی گروه دیگری حمله‌ای را آغاز می‌کنند جهاد اجرا می‌شود.

شبیه اسلام، مسئله‌ای اینچنینی هم در بین مسیحیان وجود دارد که همان معنای جهاد را نشان می‌دهد. مسیحیان، همانگونه که در کتاب مقدس آمده است، باید با اجبار کسی که گناه را اشاعه می‌دهد یا در خلاف جهت آموزه‌های مسیح فعالیت می‌کند، مبارزه کنند.

رسانه‌های غربی باید بدلیل این اطلاعات غلط درباره اسلام (خصوصا جهاد) بسیار سرزنش شوند. مانند بسیاری از ادیان مختلف، اسلام و آموزه‌های آن تشویق به خشونت نمی‌کند. در مقابل، افراطی‌ها، دینی که «دنبال» می‌کنند را برای حفظ آنچه دارند شکل می‌دهند. شرکت‌های رسانه‌‌ای جریان اصلی، باورهای غلط و عقاید دین‌محور را غلط نمایش داده و به جمعیت کثیری اجازه می‌دهند که به این حرف‌های اشتباه باور پیدا کنند. باور این مطلب برای آمریکایی‌ها راحت‌تر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Norway
رسانه های غربی ترویج همجنس گرایی نکنند اینکارها پیشکشان
بنده زبان انگلیسی می دانم و تا انجایی که اعصابم اجازه می دهد گاهی به رسانه های غربی و کامنت کاربران ان سر میزنم . واقعا عذاب اور است . گاهی از ادم بودن خود نیز شرم می کنم . نمونه مشابه ان کامنت برخی از کاربران ایرانی است و یا برخی مقالات در رسانه های ایرانی . البته نه به این مستهجنی ولی جهالت بنوع و شکل دیگر ملاحظه می شود . البته اینجا و انجا یک فرق با یکدیگر دارند . اینجا بخاط برخی ملاحظات فرهنگی و عرفی برخی چیزها اجازه انتشار پیدا نمی کنند والا معلوم نبود یک عده عمق عفونت وجودشان را چگونه هویدا می کردند . خدایا این سگ درگاه مولی علی چه می کشد .وای بحال خود مولی که چه ها که نکشید .