پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

مذاکره منصور هادی با انصارالله در ژنو

پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 425966
بان کی مون چهاردهم ژوئن، ۲۴ خرداد، را تاریخ برگزاری گفتگوها در ژنو درباره یمن تعیین کرد. به گفته یکی از معاونان رئیس جمهور فراری یمن، عبد ربه منصور هادی قصد دارد در گفتگو با انصارالله در ژنو حضور یابد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد چهاردهم این ماه را به عنوان تاریخ برگزاری نشست گفتگوهای ژنو درباره یمن تعیین کرد.



یکی از معاونان رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن گفت عبد ربه منصور هادی موافقت کرده است در گفتگو با جنبش انصارالله در ژنو حضور یابد.



به گزارش خبرگزاری لبنانی آسیا، این منبع که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت:« با آنکه منصور هادی پیش از این هر گونه مذاکره با حوثی ها را به اقدام این گروه در عقب نشینی از شهرها و تحویل دادن سلاح به دولت مشروط کرده بود، اما پس از رایزنی های رهبران سیاسی یمن در ریاض با اسماعیل ولد شیخ، نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن، تصمیم گرفت در مذاکرات با حوثی ها در ژنو حاضر شود.»



این خبرگزاری به نقل از یک مقام وابسته به سازمان ملل متحد نوشت: «امید می رود مذاکرات گروه های یمنی در ژنو از دهم ژوئن آغاز شود.»



پیش از این قرار بود این مذاکرات روز بیست و هشتم می آغاز شود، اما پیش شرط هایی که منصور هادی برای مشارکت در این نشست مطرح کرده بود، سبب شد دبیرکل سازمان ملل متحد زمان آغاز مذاکرات را به تعویق بیندازد.



سازمان ملل متحد خواستار مشارکت بی قید و شرط گروه های یمنی در این مذاکرات است.



بنا به درخواست روسیه، شورای امنیت سازمان ملل متحد امشب، سوم ژوئن برای بررسی اوضاع یمن تشکیل جلسه می دهد.



این خبر زمانی منتشر می شود که در خبرهای دیگری آمده است روسیه با هدف مشاوره با حوثی ها خواستار سفر هیئتی از این گروه به مسکو شد.



هواپیماهای عربستان همچنان بر سر مردم یمن بمب و گلوله می ریزند. بر اثر حمله هوایی عربستان سعودی به یک ایستگاه رادیویی در صنعاء، پایتخت یمن، سی و دو تن زخمی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *