شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

خط و نشان انتخاباتی امینی برای روحانی

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 419666
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی مدعی است طیف روحانی بنا دارد برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با طیف لاریجانی ائلاف کند ولی تاکید دارد اگر این چرخش از سوی جریان دولت به سمت معتدلان اصولگرا صورت گیرد، اصلاح‌طلبان دیگر روحانی را نخواهند پذیرفت.
به گزارش جهان، ابراهیم امینی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با فارس، به تحرکات انتخاباتی جریانات و طیف‌های مختلف سیاسی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار داشت: در این تحرکات سیاسی ما امروز شاهد نوعی ائتلاف از سوی دولت و طیف آقای لاریجانی هستیم.

وی افزود: این تحرکات بیشتر از سوی آقای نوبخت (محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه و سخنگوی دولت یازدهم) دنبال می‌شود به گونه‌ای که بنا دارند برای انتخابات با طیف آقای لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی) نوعی ائتلاف ایجاد کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که ائتلاف بین جریان دولت و لاریجانی نوعی ریسک برای هر دوی آنان محسوب می‌شود. برای طیف لاریجانی ریسک است چون هویتش متزلزل می‌شود و دولت نیز با این ائتلاف سبد رای خود را از دست خواهد داد.

به گفته امینی ائتلاف با جریان دولت از سوی طیف لاریجانی با این توجیه صورت می‌گیرد که ما (اصولگرایان) روحانی را از اصلاح‌طلبان جدا کرده‌ایم و به سمت اصولگرایان سوق داده‌ایم.

امینی در پاسخ به این پرسش که پس بنابراین خاصیت ژله‌گونه در طیف آقای روحانی وجود دارد که هرگاه به اقتضایی به این سمت و آن سمت مایل می‌شود ارزیابی شما چیست؟ گفت: ما در چینش نیروها همین رفتار ژله‌گونه را مشاهده کردیم اکنون نیز شاید جریان دولت احساس کند که از ائتلاف با طیف لاریجانی بتواند اکثریت مجلس را از آن خود کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت ائتلاف جریان دولت با طیف آقای لاریجانی اصلاح‌طلبان نیز به تبع دولت با آقای لاریجانی ائتلاف می‌کنند یا خیر؟ تصریح کرد: بعید می دانم که اصلاح‌طلبان این سمت را انتخاب کنند. شاید آقای لاریجانی و تیمش در مقایسه با دیگر اصولگرایان خوش‌خیم‌تر باشند اما اختلافات به اندازه‌ای هست که مانع ائتلاف اصلاح‌طلبان با جریان لاریجانی شود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی می‌گوید که ائتلاف اصلاح‌طلبان با طیف آقای لاریجانی کشک است به عبارت دیگر اگر این ائتلاف صورت بگیرد همه شعارها و جناح‌بندی‌ها کشک می‌شود.

امینی در پاسخ به این پرسش که اگر این ائتلاف بین جریان دولت و به قول شما طیف خوش‌خیم اصولگرا (طیف لاریجانی) صورت بگیرد آیا فردا روزی اگر روحانی بخواهد باز به سمت اصلاح‌طلبان مایل شود آیا این طیف مجددا روحانی را خواهند پذیرفت یا خیر؟ گفت: خیر البته این بستگی به این دارد که اصلاح‌طلبان چقدر قدرت مانور داشته باشد. ما اگر از جریان خود کاندیدایی داشته باشیم قطعا به روحانی اجازه بازگشت نمی‌‌دهیم.

وی ادامه داد: اگر اصلاح‌طلبان برای قدرت مانور شخصی نداشته باشند و تنها گزینه نزدیک به آنان روحانی (حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران) باشد چاره‌ای نداریم که با نزدیک‌ترین تفکر ائتلاف کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که آیا محمدرضا عارف (کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری) این ظرفیت را ندارد که کاندیدای دارای قدرت مانور طیف اصلاح‌طلب باشد گفت: قطعا اگر آقای روحانی به سمت طیف لاریجانی بچرخد عارف بهترین گزینه اصلاح‌طلبان برای انتخابات‌های آتی خواهد بود.

امینی از سیاست داخلی دولت یازدهم انتقاد و تصریح کرد: آقای روحانی در عرصه سیاست خارجی و انرژی هسته‌ای وعده‌هایی داده و در حوزه سیاست داخلی نیز شعارها و وعده‌هایی داده است. بنابراین اگر می‌بینیم که در مورد مذاکرات آن طور که باب میل آقای روحانی است پیش می‌رود به دلیل این است که این وزارتخانه دقیقاً همفکر آقای روحانی است در حالی که متولیان وزارت کشور همفکر شخص رئیس‌جمهور نیستند.

وی ادامه داد: روحانی وقتی می‌تواند برنامه‌ها و وعده‌های انتخاباتی خود را تحقق ببخشد که متولیان این امر به تفکر آقای روحانی که همانا تفکر اصلاح‌طلبی است نزدیک‌تر باشد بنابراین این اقتضا می‌کند که وزیر کشور دولت یازدهم هم دیدگاه اصلاح‌طلبی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینم یه بازی انتخاباتی برای تطهیر دولت از انگ اصلاحات طلبی