جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

طرح جامع فرودگاه مهرآباد تصویب شد

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 377861
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور از تصویب طرح جامع فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت برای جذب سرمایه گذار طی روزهای آینده فراخوان داده می شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدعلی ایلخانی در مراسم افتتاح اپرون فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: ۷۳ سال از عمر بهره برداری فرودگاه مهرآباد می گذرد اما هنوز هم در بهسازی و هم در مجموعه پایانه های مسافری نیازمند سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: نیاز است باندهای پروازی و اپرون غربی بازسازی شود، ۷۵ هزار متر مربع پایانه مسافری داریم. این فرودگاه با میانگین روزانه ۳۱۰ پرواز و ۱۴ میلیون سالانه مسافر ۳۰ درصد جابجایی مسافری را در کشور به خودش اختصاص داده است.

وی ادامه داد: طرح جامع فرودگاه طراحی و به تصویب رسیده و طی چند روز آینده فراخوان جذب سرمایه گذار انجام می شود. فرودگاه مهرآباد باید نقش خودش را به عنوان فرودگاه داخلی انجام دهد به همین منظور پروازهای حج این فرودگاه به فرودگاه امام منتقل شد.با این اقدام سه پایانه حجاج در اختیار ما قرار می گیرد تا بتوانیم بهسازی شش پایانه را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور اظهار کرد: در فاز اول بهسازی اپرون شرقی به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع و با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای شرکت فرودگاه ها هزینه شده است. این پروژه ۱۸ ماه زمان برد و هیچ افزایشی در هزینه ها نداشتیم. تاکسی وی آلفا نیز به زودی در اختیار مجموعه مهرآباد قرار می گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *