جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

تحریم آمریکابرای کاهش برد پیروزی غزه است

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 377663
قائم‌مقام جمعیت رهپویان با اشاره به رفتار دولت اصلاحات در قبال تحریم‌ها، گفت: در آن زمان وقتی تحریم را پذیرفتیم و تمامی درها را به روی آن‌ها باز کردیم و راستی‌آزمایی را تا حد ممکن انجام دادیم به سمت تعطیلی کامل مراکز هسته‌ای ما رفتند و امروز همان مسیر در حال تکرار شدن است.
به گزارش جهان؛ پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه کشورمان که روز گذشته صورت گرفت اظهار داشت: منتظر بودیم که بعد از شکست فاحش آمریکا در غزه و ناز شصتی که جمهوری اسلامی ایران به آنها وارد کرد برای جبران این حقارت بزرگ بین‌المللی دست به این اقدامات بزنند و برای کاهش هجم رسانه‌ای، تحریم‌های جدیدی را در نظر بگیرند.

*برای پوشش شکست در غزه تحریم اعمال می‌کنند

وی با طرح این موضوع که تقریبا در همه پیروزی‌های بزرگی که در آمریکا داشته‌ایم تحریم ابزار آنها بوده است، تصریح کرد: این اقدام فرار رو به جلو برای آمریکا است تا بر روی حقارت خودشان سرپوشی قرار داده تا اخبار شکست آن‌ها در غزه دارای پوشش باشد و این مسئله برای آنها در اولویت اول است و تحریم‌های جدید هم کاملا سیاسی است.

سروری با ابراز تعجب از اینکه برخی عنوان می‌کنند این تحریم‌ها جدید نیست، بیان داشت: تمامی این تحریم‌ها روند مشخصی دارد و دستگاه دیپلماسی کشورمان باید واقعیات را ببیند و آرزوها را فراموش کند چرا که اگر آرزوها را همراه خود پای میز مذاکره ببریم هیچ امتیازی کسب نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها نشان دادند هر زمان که ایران امکان اصلاح رفتارهای غلط آنها را داده است از این مسئله سوءاستفاده کرده‌اند و به پیشروی خودشان ادامه داده‌اند.

* تکرار رفتار دولت اصلاحات

قائم‌مقام جمعیت رهپویان با اشاره به رفتار دولت اصلاحات در قبال تحریم و فشار غربی‌ها، اذعان داشت: در آن زمان وقتی تحریم را پذیرفتیم و تمامی درها را به روی آنها باز کردیم و راستی‌آزمایی را تا حد ممکن انجام دادیم به سمت تعطیلی کامل مراکز هسته‌ای ما رفتند و امروز شاهد هستیم که همان مسیر در حال تکرار شدن است؛ رهبری انقلاب فرمودند از مذاکره سودی نخواهیم برد و ادامه این روند منطقی نیست.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان به دنبال بازی برد-برد است در عین حال تصریح کرد: آمریکا به دنبال رسیدن به یک نتیجه منطقی نیست و به دنبال باخت ما هستند.باید تجدید نظر اساسی در روند مذاکرات صورت بگیرد.

* می‌توانیم اتحادیه «تحریم‌شوندگان» را تشکیل دهیم

سروری پیشنهاد داد: این روزها شاهد اعمال تحریم علیه روسیه نیز هستیم و کشورهای بسیار دیگری هم شامل تحریم‌های آمریکا شده‌اند،با این شرایط می‌توانیم اتحادیه تحریم‌شوندگان را به وجود بیاوریم و با یکسری تعاملات جدید می‌توانیم برای شکست تحریم‌ها تلاش کنیم.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان در پایان خاطرنشان کرد: برای چندمین‌بار و در زمان کوتاهی آمریکا ماهیت واقعی خود را نشان داد و انتظار داریم حداقل شاهد موضع مناسبی از سوی وزارت امور خارجه کشورمان باشیم زیرا ادامه این روند تنها باعث زیاده‌خواهی بیشتر آمریکا و غرب خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *