شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

نادران: اقساط توافق ژنو برای دولت نیست

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 372262
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این که گزارشی از چگونگی دریافت و هزینه ‌کرد اقساط آزاد شده توافقنامه ژنو به مجلس نرسیده است، گفت: اقساط فوق جزو بودجه دولتی نیست که برای خرج کردن در اختیار دولت قرار گیرد.
به گزارش جهان؛ الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره این که گزارشی از میزان و نحوه دریافت اقساط آزاد شده بر اساس توافقنامه ژنو به دست نمایندگان رسیده است یا نه گفت: متاسفانه در این باره گزارشی از سوی دولت به دست مجلس نرسیده است که بتوان بر اساس آن اظهارنظر کرد.

وی درباره نحوه نظارت مجلس بر هزینه‌کرد این اقساط افزود: نکته مهم در این باره این است که اقساط فوق جزو بودجه دولتی نیست که برای خرج‌کردن در اختیار دولت قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: اقساط فوق جزو ذخایر بانک مرکزی است که در بانک‌های مختلف دنیا به دلیل تحریم‌های بانکی بلوکه شده است.

نادران گفت: این اقساط باید در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد و بعد دولت می‌تواند با فروختن ریال به بانک مرکزی از این ذخایر بانکی استفاده کند.

بنا بر این گزارش بر اساس توافق نامه جدید ایران و کشورهای عضو پنج به علاوه یک در طول چهار ماه آینده قرار مبلغی نزدیک به سه میلیارد دلار از اموال بلوکه‌شده ایران آزاد شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *