جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

برنج ایرانی کد رهگیری می گیرد

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 410953
دبیر انجمن برنج کشور با بیان اینکه از ابتدای امسال تمام برنج های وارداتی باید کدرهگیری داشته باشند،گفت:برنج های ایرانی هم از سال ۹۴ باید کدرهگیری را در بسته های خود درج کنند.
به گزارش جهان، جمیل علیزاده شایق در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تدابیر دولت در ممنوعیت واردات برنج به کشور، اظهارداشت: براساس آمارهای رسمی تا مهرماه امسال یک میلیون تن برنج وارد کشور شده است که این رقم با توجه به تولید ۲ میلیونی داخل ما را در شرایط مازاد ذخیره سازی برنج قرار داده است.

وی با بیان اینکه نیاز برنج کشور حدود ۳ میلیون تن است، افزود: با توجه به اینکه در سال ۹۲ نیز یک میلیون برنج وارد کشور شده، با احتساب تولید ۲ میلیون تنی برنج داخلی در سال جاری و واردات یک میلیون تنی برنج در همین سال؛ در حال حاضر ما با ۴ میلیون تن برنج روبه رو هستیم که این نشان از آن دارد که در سال ۹۴ به شرط تولید ۲ میلیون تن برنج در داخل مشکلی در تأمین نیاز مصرف کنندگان نخواهیم داشت.

دبیر انجمن برنج کشور در ادامه صحبت‌های خود به جلسه اخیر کمیته سلامت برنج اشاره کرد و گفت: در این جلسه قرارشده برندهای مختلف برنج بر روی بسته ها مشخصات برنج های خود اعم از وارداتی یا داخلی را درج نمایند تا مصرف‌کنندگان با آگاهی نسبت به کالا اقدام به خرید کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی از تولیدکنندگان با برندهای رنگانگ برنج های وارداتی را به نام برنج ایرانی بسته بندی می کنیم که تصمیم اخیر کمیته سلامت برنج برای جلوگیری از این گونه اقدامات بوده است.

شایق با بیان اینکه از ابتدای امسال تمام برنج های وارداتی باید کدرهگیری داشته باشند،گفت:برنج های ایرانی هم از سال ۹۴ باید کدرهگیری را در بسته های خود درج نمایند.

وی تصریح کرد: در صورت عدم درج کدرهگیری و یا مشخصات کالا وزارت بهداشت و وزارت جهاد و کشاورزی به همراه انجمن برنج تعهدی نسبت به آن کالاها نخواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *