سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱۸
۷۳
از فعالان پیشتاز مبارزه با مفاسد اقتصادی تجلیل شد؛

روایت زاکانی از رشوه ۸۵۰ هزار دلاری و درخواست رحیمی از کروبی/ بابک زنجانی‌های جدید در راهند

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 404158
مراسم تقدیر از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی به همت انجمن روزنامه نگاران مسلمان برگزار شد.
روایت زاکانی از رشوه ۸۵۰ هزار دلاری و درخواست رحیمی از کروبی/ بابک زنجانی‌های جدید در راهند
گروه سیاسی جهان نيوز:  احمد توکلی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در مراسم تقدیر از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی که صبح امروز در فرهنگسرای اندیشه و به همت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برگزار شد، اظهار کرد: من از سال ۱۳۶۴ روزنامه‌نگاری را شروع و هنوز خودم را روزنامه‌نگار می‌دانم و به این شغل افتخار می‌کنم و تا به امروز نیز مسئولیت‌های بنده باعث نشده این شخصیت را از دست بدهم.

وی که در این همایش در مورد مفاسد اقتصادی سخن می‌گفت، اظهار داشت: وقتی فردی در مقام سیاسی فساد می‌کند و از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کند، به ملت ایران خیانت کرده است.

توکلی با بیان اینکه روزنامه‌نگاران و سیاستمداران وظیفه پائیدن سیستم را دارند، گفت: این بهترین رویه ممکن برای روزنامه‌نگاران و سیاستمداران است و اگر استقامت در این راه وجود داشته باشد سبب تأثیرگذاری بسیاری خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از برخورد قاطع قوه قضائیه با محمدرضا رحیمی (معاون اول دولت دهم) تشکر و قدردانی کرد و این سیر تاریخی را یک تحول در مسیر قضایی کشور دانست.


وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم که قوه قضائیه با پرونده‌های بزرگ دیگری همچون مهدی هاشمی، سعید مرتضوی،کرسنت و استات اویل نیز با عدالت و دقت رسیدگی کند، تأکید بر عدالت و دقت به این دلیل است که هیچ‌کس نمی‌خواهد و دوست ندارد که کسی بی‌گناه به زندان بیفتد.

توکلی در مورد پرونده رحیمی نیز گفت: ما در مورد این پرونده هم متأسف و هم خوشحالیم؛ متأسف به این خاطر که در جمهوری اسلامی ایران کار به جایی رسیده که معاون اول رئیس‌جمهور تعقیب می‌شود و خوشحال از اینکه با پرونده فساد وی قاطعانه برخورد شد

موسوی: قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی مرهون جریان معتقد به انقلاب اسلامی است

سیدنظام الدین موسوی دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان هم در این مراسم درباره صدور حکم رحیمی اظهار داشت: ما این موضوع را امروز از زبان نمایندگان شجاع، خدوم و بصیری که طی این سال ها فارغ از نگاه سیاسی و جناحی فرایند را به سمتی پیش بردند که دستگاه قضایی توانست در برابر یک مفسده اقتصادی که می توانست آفت نظام باشد، ایستاد و آن را به فرجام رساند، مطالبی را می شنویم.

موسوی با بیان اینکه این مراسم به صورت نمادین برگزار می شود پرچمدار اصلی مبارزه با فساد اقتصادی را رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: ایشان بعد از دوران دفاع مقدس که چرب و شیرین دنیا به تدریج در زبان عده ای مزه کرد و باعث شد با اتخاذ برخی سیاست ها به سمت پیوند قدرت و ثروت به اشرافی گری بروند از همان زمان هشدار دادند و مسائلی را مطرح کردند که شاید از چشم خیلی ها پنهان بود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشخص شده هشدارهای رهبر معظم انقلاب بجا و دقیق بوده است، خاطرنشان کرد: فساد و به ویژه فساد اقتصادی به صورت موریانه در هر سیستم اقتصادی عمل می کند و اگر در این زمینه حساسیت نباشد منجر به انحطاط خواهد شد همانطور که بزرگترین تمدن های بشری به دلیل فساد افول کرده اند.


وی با اشاره به جامعه آرمانی که پیامبر (ص) بنا نهاد، ادامه داد: آنچه مانند موریانه در آن رسوخ کرد، فساد اقتصادی بود و زمانی که امام علی (ع) حاکمیت را پذیرفت دیدیم که اصحاب نزدیک پیامبر چه برخوردی با ایشان داشتند و به خاطر چرب و شیرین دنیا با حضرت علی (ع) درافتادند، از این رو ایشان شهید راه عدالت و مبارزه با فساد است.

موسوی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما به نام خدا بود اما نباید فکر کنیم از آفت فساد دور هستیم چرا که ما هم مانند همه نظام ها و تمدن ها در معرض آفت قرار داریم و باید به صورت مداوم هشدار دهیم.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با تاکید بر اینکه نباید به مفسدان اجازه رسوخ داد، یادآور شد: اگر در بدنه حاکمیت چشم ناظری وجود نداشته باشد که در خصوص مفاسد هشدار دهد، ما با مشکل مواجه خواهیم شد. به ویژ اینکه فساد مسری است و افراد را در جاهای مختلف آلوده می کند.

وی فساد را به فتنه و درآمیختن حق و باطل تشبیه کرد و یادآور شد: برای مقابله با این فتنه باید از همه ابزارها از جمله رسانه استفاده کرد اما متاسفانه دیدیم که برخی رسانه ها و جریان های سیاسی از فساد حمایت کردند.

موسوی با بیان اینکه ما خداوند را به خاطر القای معنوی و روحیه انقلابی که حضرت امام در دل مردم کاشت و بارور کرد، شاکر هستیم، گفت: هنوز کسانی هستند که در برابر فساد ایستادگی کنند و موضع بگیرند حتی اگر در مقام اقلیت باشند و این افراد منافع حزبی و جناحی را در نظر نمی گیرند و برای مبارزه با فساد ورود می کنند.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با بیان اینکه ما چنین روحیه‌ای را در برخی نمایندگان و رسانه‌ها دیده‌ایم، یادآور شد: عده ای از نمایندگان شجاع ما از مقطعی که مقام معظم رهبری ضرورت مقابله با فساد را مطرح کردند، به عنوان یک جریان ادامه‌دار آن را تداوم بخشیدند و ما امروز ثمره این از خودگذشتگی و ایثار را دیده‌ایم لذا قاطعیت دستگاه قضایی مرهون پایمردی این عزیزان است.

وی بر همین اساس رسالت انجمن روزنامه نگاران مسلمان را تبیین مسئله مبارزه با فساد از زبان کسانی که در خط مقدم این مبارزه بوده و هزینه داده اند، دانست و گفت: ما دیدیم که آقایان توکلی، نادران و زاکانی چه هزینه هایی در مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی دادند و چه تهمت‌هایی به آنها زده شد و چه فشاری را از جانب این قدرت های فاسد تحمل کردند اما کسانی که باید در آن مقطع پای کار می آمدند نیامده و از مفاسد حمایت کردند.


موسوی تاکید کرد: ما با پایمردی به جایی رسیدیم که جامعه متوجه شد پالایش در مقوله فساد مرهون جریان معتقد به انقلاب اسلامی و نظام است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدامات فعالان رسانه ای در مبارزه با مفاسد اقتصادی به اقدامات مقدسی مدیر عامل سابق خبرگزاری مهر پرداخت و گفت: او توسط جریانات مفسد تا مرز بازداشت هم پیش رفت؛ سایت‌های فردا، الف، جهان، مشرق، خبرگزاری فارس و نشریه پنجره در این زمینه و در مبارزه با فساد اقتصادی فعال بودند.

وی یادآور شد: آقای داوری از فعالان رسانه ای ۱۱ بار به دلیل پیگیری قضایی عناصر مفسد دائم در دادگاه بود و همین پایمردی ها باعث شد که مبارزه با مفاسد به سرانجامی برسد و نظام و مردم سر خود را بلند کنند.

موسوی تصریح کرد: ما امروز جمع شده ایم تا از این عناصر تقدیر کنیم چرا که مردم باید بدانند چه کسانی در مقابل فساد ایستادند چرا که مفسدان به دنبال تغییر حق و باطل هستند و فتنه گاهی سیاسی و گاهی اقتصادی خواهد بود.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان تاکید کرد: این وظیفه رسانه هاست که اجازه ندهیم برخی احساس کنند که ملت حافظه تاریخی ندارد و از این رو مدام باید تاکید کنیم که کدام طیف مقابل فساد ایستادگی کرد تا مفسدان نتوانند صورت مسئله را عوض کنند. به ویژه اینکه نظام اسلامی مرتب در معرض این مفاسد است.

وی با بیان اینکه ما احتمالا پرونده های سنگینی در پیش داشته باشیم خاطرنشان کرد: آنچه در مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی مقاومت می کند لایه صلب انقلاب است که در نمایندگان و رسانه های انقلابی تجلی یافته است.

نادران: بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید منجر به سیاه نمایی شود/ بانی مبارزه با فساد مقام معظم رهبری است

الیاس نادران نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار کرد: اگر قرار است در مورد مبارزه با فساد تشکلی صورت بگیرد، ابتدا باید از مقام معظم رهبری این تشکر را صورت داد، چرا که ایشان بانی مبارزه با فساد بوده‌اند.


وی افزود: لابد همه دوستان به خاطر دارند در مورد فساد پرونده شهرام جزایری اولین کسی که چک اهدایی شهرام جزایری را رد کردند و خواستار پیگیری و کشف آن فساد شدند مقام معظم رهبری بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فساد شهرام جزایری به شکل سازمان‌یافته در جاهای مختلف ریشه دوانده بود، اما به حمد الهی پیگیری‌ها به طور نسبی به نتیجه رسید.

نادران تأکید کرد: علی‌رغم پیوند سیاسی و صاحبان ثروت، تاکنون صاحبان قدرت سیاسی مشمول محاکمات علنی و قضایی در این سطح نشده بودند که با به نتیجه رسیدن پرونده رحیمی، اولین بار این اتفاق صورت گرفت.

وی از قاضی پرونده محمدرضا رحیمی «قاضی خراسانی» تشکر و تصریح کرد: باید مدال شجاعت به آقای خراسانی تقدیم شود، چرا که وی علی‌رغم فشارهای متعدد بالاخره حکم را صادر کرد، هر چند به دلیل سازمان یافته بودن این جرم حکم آقای رحیمی را بیش از این می‌دانستیم، اما بالاخره حکم آن چیزی است که صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: شنیده‌ایم بررسی پرونده‌ها همچنان باقی است و جرایم و اتهامات هنوز مفتوح است، امیدواریم آنها هم بررسی و نتیجه برای مردم آشکار شود.

به اعتقاد نادران، مبارزه با فساد به دلایل متعددی اهمیت دارد که ناامن کردن محیط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و تخریب کردن اساس نظام و مسئولان پاکدست، از مهمترین این دلایل هستند.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: ما امروز مدعی هستیم که حکومتی معصوم و به دنبال آن یک حکومت دینی و شرعی ارائه داده‌ایم بنابراین باید دقت بیشتری به این امر نسبت به سایرین صورت بگیرد و صاحبان قدرت در چنین حکومتی نیز باید از هر انحرافی جلوگیری کنند.

به گفته نادران، در بحث مبارزه با فساد نباید سیاه‌نمایی صورت بگیرد و باید در حد خود مسئله، به مسئله پرداخته شود، چرا که برخی‌ها به دنبال القا کردن این مسئله هستند که همه فاسدند و این خط کمک به دشمنان نظام است.

وی تأکید کرد: درباره فساد هیچ برخورد جناحی وجود ندارد، چرا که مفسدان به دنبال پشتیبانی سیاسی برای خود هستند و همچون شهرام جزایری به همه باج می‌دهند، بنابراین برخورد جناحی با مسئله اشتباه است زیرا که این یک عزم ملی است و همه آنهایی که دل در گرو نظام دارند باید در مقوله مبارزه با فساد، حساس باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز در کشور مسائل مختلف و اتهامات مختلفی به افراد زده می‌شود که یکی از آنها بحث نقل و انتقالات ارزی است، اما ما در مورد این مسائل مختلف ابتدا با مسئولان ذیربط صحبت و مسئله را تعقیب می‌کنیم، اما اگر از طریق مجاری موجود، کار دنبال نشود، مجبوریم مسئله را با افکارعمومی درمیان بگذاریم و از آنان کمک بگیریم.


نادران پیگیری پرونده محمدرضا رحیمی را از سال ۸۳ عنوان و تصریح کرد: ما از سال ۸۳ با ریاست وی در دیوان محاسبات مخالف بودیم و ادله هم داشتیم، اما آن موقع لازم نبود که این موارد گفته شود، اما جریاناتی بودند که مسئله را تعقیب کردند و آقای رحیمی ریاست دیوان محاسبات را برعهده گرفت و درنهایت مشخص شد حق با دوستان ما بود.

وی اضافه کرد: ما در سال ۸۸ پرونده آقای رحیمی را به این دلیل رسانه‌ای کردیم که وی منصب مهمی را در جمهوری اسلامی برعهده گرفته بود و آن معاون اولی رئیس‌جمهور بود، بنابراین اگر رئیس‌جمهور وقت به هر دلیل کنار می‌رفت، طبق قانون آقای رحیمی می‌توانست رئیس‌جمهوری را برعهده بگیرد،‌بنابراین ما نمی‌توانستیم در برابر فردی که مشکلات مالی و فساد دارد سکوت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس به پیگیری‌های آیت‌الله آملی لاریجانی در بحث پرونده محمدرضا رحیمی اشاره و تأکید کرد: آقای آملی لاریجانی شخصاً پیگیر این پرونده بودند و بنده در جلسات متعددی که از سال ۸۸ به بعد با وی داشتم متوجه شدم که چه فشارهایی به دستگاه قضا و شخص ریاست قوه وارد می‌شود.

نادران از دستگاه قضایی کشور خواست که در بررسی پرونده‌ها عادلانه و قاطعانه برخورد کند، چرا که این دو عنصر اثربخشی دستگاه قضا را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود به پیگیری‌های مجلس هشتم در مورد مسئله فساد اشاره کرد و گفت: در مجلس هشتم علی‌رغم همه فشارها، ۲۱۶ نماینده به قوه قضائیه درخواست کرده‌اند که به دو مصادیق دانه‌درشت متهمین فساد رسیدگی کنند، بنابراین مجلس تاکنون در بحث مبارزه با فساد سربلند بیرون آمده و به وظیفه خود عمل کرده است.

این نماینده مجلس در پایان اظهار امیدواری کرد: انشاءالله همه ما به وظایف قانونی خود عمل کنیم و به جای تحمیل هزینه به مسئولان از سوی مفسدان، کار به جایی برسد که مفسدان برای فساد آنقدر متحمل هزینه‌های بالا باشند که هیچ‌کس فکر فساد در کشور را نکند.

زاکانی: عناصر فاسد جناح‌های سیاسی را به خدمت گرفته و برای خود پوشش ایجاد می‌کنند

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هم در مراسم تقدیر از فعالان سیاسی، رسانه ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی که صبح امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد گفت: در مورد اخیر که دادگاه نظر داد و ما باید از قوه قضائیه تشکر کنیم مورد سوءاستفاده برخی رسانه‌های جریان اصلاح‌طلب قرار گرفت که باید هوشیار باشند چرا که این امر برای آنها آورده‌ای نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس، تأکید کرد: با توجه به گردش اطلاعات در جامعه و ذهن خلاق مردم و افکار عمومی، آنها می‌دانند که چه کسانی با فساد اقتصادی مبارزه کرده‌اند.

وی با اشاره به اتفاقات مجلس هفتم و مسئولیت گرفتن رحیمی به عنوان رئیس دیوان محاسبات یادآور شد: وقتی که در مجلس هفتم نام ایشان برای دیوان محاسبات مطرح شد بنده و آقای نادران با این امر مخالف بودیم اما این صلاحیت نداشتن کار را به جایی رساند که این مسئله‌ها را می‌بینیم اما با این حال جناح چپ به او رأی داد و این فرد نیز به سراغ یکی از سران فتنه (کروبی) رفت و حمایت او را برانگیخت و بدین ترتیب نمایندگان را ترغیب کرد که به او رأی بدهند.


زاکانی با بیان اینکه فساد جناح‌پذیر نیست، افزود: آنچه امروز مشاهده می‌کنیم این است که این برخوردها امیدآفرین بوده اما مفاسد بدسرشت دیگری هم هستند که اسناد آن در دست ماست و پرونده آنها با فسادهایی که آقای رحیمی انجام داده قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه نباید در برخورد با کسانی که پرونده فسادشان قطورتر است، منفعل شود و اتفاقات امروز کشور حکایت می‌کند کسانی که در اواخر دهه ۷۰ و در دهه ۸۰ منشأ فساد بوده‌اند در حال حاضر دارند برمی‌گردند و اسنادش نیز در دست ماست.

زاکانی خاطرنشان کرد: کسانی که در پرونده کرسنت ۸۵۰ هزار دلار رشوه گرفته بودند به عنوان وارد کننده بنزین مدال می‌گیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مسئول الحاقیه ۶ کرسنت که لکه سیاهی بود و با اعتراضات ما هم مواجه شد در حال حاضر مسئولیت می‌گیرد و وقتی امروز تصمیمی می‌گیرد ۵ سال آینده صدایش در می‌آید.

وی با بیان اینکه کسانی که کارشان لکه ننگ نظام بود امروز مسئولیت دستشان است تصریح کرد: بنابراین این مسیر تمام شده نیست و شروع یک راه است اما نباید نا امید بود و معتقدیم باید هزینه داد و در آینده نیز به پیچیدگی‌های فساد افزوده می‌شود.

زاکانی در عین حال گفت: نباید در فساد مسیری را رفت که مردم ناامید شده و دشمن فاسد بخواهد برای مخدوش کردن چهره پاک نظام اسلامی از آن بهره بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد که مورد سؤال یکی از خبرنگاران قرار گرفت، اظهار داشت: ما دو تحقیق و تفحص از دانشگاه داشتیم که تحقیق و تفحص اول مربوط به سال ۸۴ بود و تا سال ۸۵ هم ادامه داشت و همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را که بیش از ۱۵۰۰ مرکز بود و در ۹ تیپ دسته‌بندی می‌شد در بر می‌گرفت و یک تیپ آن هم دانشگاه آزاد بود که در ۱۳ جلد گزارش‌‌های آن آماده شد اما اجازه ندادند که این گزارش از کمیسیون عبور کند و اصلاً مطرح نشد.

وی یادآور شد که برادر خانم آقای جاسبی رئیس این کمیسیون در آن زمان بوده است.

زاکانی با بیان اینکه تحقیق و تفحص دوم در مجلس نهم کلید خورد و انجام شد و نتیجه آن در کمیسیون به تصویب رسید، ادامه داد: این پرونده مسیر خود را طی کرد و به نتیجه رسید از باب اینکه کمسیون همکاری کرد و خروجی آن تصویب شد اما در مورد اول نامه کمیسیون این بود که در صورت قرائت به دستگاه قضایی ارجاع نشود اما نتایج آن گزارش مشخص است.

دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به اینکه این موارد تنها بخشی از تخلفات است که مانع از بررسی پرونده می‌شوند و همکاری‌های لازم صورت نمی‌گیرد افزود: الحمدالله گزارش تحقیق و تفحص دوم تصویب شد و مسیر خود را دستگاه قضایی دنبال می‌کند.

وی در ادامه در خصوص مدرک محمدرضا رحیمی اظهار داشت: این مورد از سابق مورد اعتراض ما بود؛ در جلسه‌ای که بنده با آقایان توکلی و نادران در مرکز پژوهش‌ها با آقای کردان داشتیم ایشان توضیحاتی درباره مدرک خود داد و در اثنای صحبت‌هایش مطرح کرد پرونده آکسفوردی که گرفته است دو نسخه بوده که یکی را نیز آقای رحیمی گرفته است از این رو این بخش تحت عنوان مدارک دوقلو در مجلس دنبال و موجب خنده شد.

زاکانی یادآور شد: آن مدرک کاملاً بی‌پایه و اساس بود اما بنده شنیدم آقای رحیمی در دوره‌ای که مسئولیت داشته بحث مدرک خود را از طرق خاصی دنبال کرده که البته اطلاعات بنده درباره آن دیگر کافی نیست و وارد این بحث نمی‌شوم.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره تأخیر در رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی یادآور شد: در پرونده استات‌اویل که سال ۸۷ اسناد آن را از پلیس انگلیس دریافت کرده‌اند یک سال و اندی در بازرسی کل کشور دست نخورده ماند و انبار شد و الآن نیز که به این پرونده رسیدگی می‌کنند مداخلات جدی در رسیدگی به آن صورت می‌گیرد.

وی بر همین اساس به مسئولیت سنگین رسانه‌ها و نمایندگان اشاره کرد و یادآور شد:دولت گفت نکته‌ای که آقای نادران درباره برداشت نادرست ۴.۱میلیارد دلار از صندوق توسعه مطرح کرد دروغ است و درخواست تعقیب برای نمایندگان را مطرح کرد در حالی که اسناد آن دست نمایندگان است و در تاریخ ۲۶ اسفند ۹۲ این پول برداشت شده اما گفتند اشتباه بوده و در این زمینه بسیار ناشیانه دستکاری کرده‌اند در حالیکه اگر با نمایندگان صادق باشند مجلس به آنها کمک خواهد کرد.

زاکانی در پاسخ به پرسش فارس در مورد پرونده کرسنت اظهار کرد: در این پرونده رد پای سه نفر مشخص است، عباس یزدان‌پناه یزدی، حمید جعفر اماراتی و مهدی هاشمی.

وی ادامه داد: وقتی پرونده‌ها را رسیدگی می‌کنیم می‌بینیم که آقای یزدان‌پناه یزدی ارتباط نزدیکی به مهدی هاشمی دارد. چند وقت پیش با شخصی در امارات جلسه گذاشتیم و آن شخص به ما گفت که عباس یزدان‌پناه یزدی را به گونه ای سر به نیست کردند که هیچ دستی به آن نرسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تمام اسناد و قراردادهای نفتی ما که مربوط به دوره وزارت آقای زنگنه و در دوره آقای خاتمی بود به انگلیس می‌رفت و در دفتر آقای مهدی هاشمی موجود بود.


زاکانی اضافه کرد: ارتباط عباس یزدان‌پناه یزدی و آقای مهدی هاشمی به عنوان یک همکلاسی کاملاً مشخص است و ادعایی که آقای حمیدجعفر در لاهه علیه ما کرد سبب بروز اتفاقاتی شد که یکی از این اتفاقات تصدی مجدد وزارت نفت توسط آقای زنگنه بود.

«ما به آقای زنگنه اصرار می‌کردیم که شما اگر وزیر نفت شوید محکوم می‌شوید چون در یک جای این پرونده متهم هستید اما ایشان گفت من دو هفته‌ای این مسئله را حل می‌کنم و دیدیم که در نهایت محکوم هم شد.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به موضوع نپرداختن مسئله کرسنت توسط رسانه‌ها که گفته می‌شد به دستور شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است،‌ اشاره و خاطرنشان کرد: من در جلسه‌ای این موضوع را با آقای شمخانی در میان گذاشته‌ام و ایشان نیز گفت ما هیچ منعی برای رسانه‌ها در مورد پرداختن به مسئله کرسنت نگذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: آقای شمخانی گفت که تنها منعی که ما گذاشته‌ایم برای کسانی بوده که متوجه شدیم این افراد پول دریافت می‌کردند تا گزارش نادرست تنظیم کنند و این گزارشات نادرست مورد سوءاستفاده حمیدجعفر قرار می‌گرفت که این موضوع توسط وزارت اطلاعات حل شد و معلوم شد رسانه چه جناح‌هایی این اقدامات را صورت می‌دادند.

زاکانی موضوع پرونده کرسنت را یک موضوع مبنایی و اساسی دانست و اظهار تأسف کرد که دستگاه قضایی ما به اندازه اهمیت آن به موضوع وزن نداده و در اولویت قرار نداده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به نمایندگان رسانه‌های مختلف در این جلسه وعده داد که در آینده نزدیک با چندی از نمایندگان مجلس بنا داریم ابعاد مختلف دیگری از این پرونده را بازخوانی کنیم تا معلوم شود چه کسانی چه خیانت‌هایی مرتکب شده چه مدال‌هایی گرفته و چه مدال‌هایی دارند می‌گیرند.

وی بر روی واژه «دارند چه مدال‌هایی همچنان می‌گیرند» تأکید کرد و گفت: آقای نادران گفتند که بابک زنجانی‌های جدیدی در حال متولد شدن هستند من هم سربسته به شما می‌گویم که بابک زنجانی‌های جدید در راهند چرا که سندهای اصلی آنها الآن در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد بنابراین همه باید دقت کنند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گوش شنوا هم باشد
Iran, Islamic Republic of
مجلس هفتم اصلاح طلب بود؟
اخه رویکرد سیاسی افراد چه ربطی به دزدی ها دارد؟
....
همچنين از نظر اينها رحيمي هم اصلاح طلب و جزء فتنه!
....
خوشم می آد ک دیگران رو دعوت به این هم می کنن که مبارزه با فساد رو جناحی نبینن!
....بدنبال تجلیل از خودتون باشید...
علي طهماسب پور
Iran, Islamic Republic of
خودتون از خودتون تجليل مي كنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Serbia
... مملکت باباهاشونه می تونند هر کاری می خواهند می کنند!!
امیدوار
اگر قوه قضائیه و...توانستند پرونده به اصطلاح آقازاده رانت خوار و...را به سرانجام عادلانه برساندند،آن موقع می توانیم خوشحال باشیم که دارد با مفاسد، برخورد می شود . انشاالله
... بانی جلسه کیی بوده؟؟..
Iran, Islamic Republic of
بگم بگم جدید !!!!
رضا
آقای قوه قضائیه م.ه یادت نره
جرم آقای ر...، م...، م.... و... بسیار عیان تر و مشهود تر از م.ه بوده و هست.
البته قوه قضائیه نباید ملاحظه هیچ جناح سیاسی را بکند.
مستاجر
لطفا قوه قضائيه با اينگونه موارد به شدت برخورد كند و حق مردم مظلوم و ستمديده را از اين افراد بستاند.من يكي از متقاضيان مسكن مهر هستم كه در حال حاضر مستاجر و با بدبختي 40 ميليون تومان پول به حساب مسكن مهر پرديس واريز كردم و خودتان بهتر از من جريان مسكن مهر را مي دانيد.چرا بايد حق ملتي اينگونه پايمال گردد و بعد از مدت سه سال هنوز كاري انجام نشده و قراردادي با ما نبستند .چرا ؟ بخاطر همين موارد فساد اقتصادي عده اي مثل من بايد از هر لحاظ در زندگيشان ضربه ببينند .اميدوارم عدالتگر عزيز ما ظهور كند و حق ما را از اين افراد ستمگر و ظالم بستاند.آمين
درود بر اين 3 نماينده انقلابی
مصطفی
در راستای ماست مالی گندکاری اصولگرایان در قضیه دولت پاک ، چسببیدن به جزائری و م.ه ، برین خودتونو مسخره کنین
خودتان را به خواب زده اید
بیدار شوید ! همین عزیزان هم اگر پیگیر این مفاسد نباشند که مملکت را کسانی که دنبال فسادند نابود می کنند
ما ملت فقط منتظر رای دادگاه مهدی هاشمی هستیم تا خود قضاوت کنیم عدالت را
بعضی ها می خواهند قضیه مهدی هاشمی را وسط بکشند، که جرائم رحیمی، مشایی، پهلوان، زنجانی و مرتضوی از ذهن عموم مردم ایران فراموش شود!
فساد فساد است و باید به پرونده فساد عظیم کرسنت و استات اویل و آقازاده جونیور هم به همین قاطعیت رحیمی رسیدگی شود و حکم و شفاف و انقلابی صادر شود.
ما منتظر رسیدگی به پرونده آقازاده جنجالی در رابطه با فساد کرسنت و استات اویل و غیره هستیم انشاءالله .
United States
تو که داری میگی بگو
بهمنی، دانش چعفری
تا کم کم برسی به همه اعضای دولت نهم و دهم
مفسدان همان کرباسچی و اعضای رانت 650 میلیون یورویی ، کرسنت و استات اویل و فساد برداشت 4 میلیارد دلاریه.
شما میخاین این ها را گم کنید
خدا را شکر مشخص شد که اصول گريان ...........
علی
Iran, Islamic Republic of
حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه عمو جان !
عالی جنابان ُ خلاصه کلام را به شما می گوییم ً ....
فساد اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسد، فرد مفسد برای افزایش مال خود حاضر است در هر لباس و گروه و جناحی درآید.
دو کلمه حرف حساب همین است، این رو باید به کسانی گفت که فکر می کنند یک جناح بچه پیغمبرند و جناح دیگر همه غرب زده و بیگانه پرست!
هرکسی یا رسانه ای که آگاهانه یا ناآگاهانه به خواهد از رسیدگی این مفاسد اغراض سیاسی و جناحی پیگیری کند بدانید در نهایت دارد راه مبارزه با فساد را سخت تر می کند.
درسته، اما فراموش نکنیم احمدی نژاد با شعار و ووعده مبارزه با فساد بود که رای آورد!
و ادعا کرد پاک دست ترین دولت تاریخ را دارد!
دلسوز انقلاب خمینی
فساد در جایی ظاهر می شود که نظارت عمومی نباشد،
هم زمان هاشمی در دهه 70 زیاد بود، هم در زمان احمدی نژاد.
اما زمان دولت خاتمی به کمترین حد رسید چون دایما عملکرد دولت تحت نظارت بود!
نظارت و نقد عمومی، نظارت و نقد عمومی،
این راه مبارزه با فساد است.
گروهبان کرسنت استات اویل
Iran, Islamic Republic of
شایسته است در مجلس محترم به تاسی از این سه نماینده اقایان زاکانی توکلی ونادران بپا خیزند ویک نهضت ضد فساد در قالب فراکسیون فساد ستیزان راه اندازی کنند.با توجه به انتخابات اینده زیاده طلبان بشکل به اصطلاح اصلاح طلب با سیاهنمایی خودرا پرچمدار فساد ستیزی می پندارند در صورتیکه بحث فساد ستیزی از ابتدا توسط این سه نماینده ودر سالهای قبل پا گرفته است.سوابق نشان میدهد عمده فساد در سه دوره سلزندگی اصلاحات ودولت نهم ودهم بوقوع پیوسته.
نکته سنج
من هم دلم میخواهد مثل اصولگراها .باشم،..
حسنیان
United States
پس تو این 24 سال، ....
مجلس!!!
خوب است مبارزه با مفاسد اقتصادی همه جانبه باشد...
آقای توکلی وجهه خود را خرج... نکنید این از من به شما نصیحت
مجیداعتمادی
تنها راه مبارزه جدی با فساد به دست مردم رقم میخورد اگر درانتخابشان دقت داشته باشند ونمونه شجاعی را برگزینند
.... الان بی فایده است
كريمي
Norway
با سلام و درود بر شرافت شما باستحضار ميرساند احد از متهمين و متخلفين مفاسد اقتصادي 3000 ميلياردي معروف (آقاي ب.ظ) كه بتنهايي 300 ميليارد تومان به بانكها بدهكار ميباشند . طي چند روز اخير بصورت پنهاني ايشان را عضو موظف هييت مديره سايپا كاشان نموده اند!! لذا در اين خصوص تخلف صورت گرفته دستور رسيدگي صادر فرماييد.
سیدجواد
Iran, Islamic Republic of
میزان اعتراضات و مبارزه این آقایان در برابر اختلاسهای بزرگ دولت دهم بسیار ناچیز و محتاطانه بوده است . آن هم هنگامی که اکثریت مجلس را در اختیار داشته اند.
فرشاد
راستی باهنر و .. و لاریجانی کجا بودن
بخصوص باهنر که حامی اونموقع رحیمی بود؟
...
محمد
باتشکر از آقایان توکلی نادران و زاکانی باید بگویم با یک گل بهار نمی شود باید همه خیانتکاران شناسایی ومحاکمه ومجازات شوند کسانی که به انقلاب خیانت کرده اند در هر پست ومقامی ودر هر کسوتی که باشند
کسی که بگوید کابینه خط قرمز من است و باگفتن اینکه دولت من پاک ترین دولت تاریخ است در کار قوه قضاییه اخلال کرده مستوجب پیگیری کیفری است...آسیاب به نوبت
خیلی هم خوب فردا هم احمدی نژاد از رحیمی،مشایی،زنجانی و... برای مبارزه با فساد تقدیر می کند و در آخر هم دستش را در جیب کرده و مفسدین را به افشاگری تهدید می کند
رسول
Iran, Islamic Republic of
اعتراض و افشاگری با حفظ اصل آرامش و احتیاط !
محمدمهدی بندرچی
Romania
پس من درست نوشتم روی وبلاگم و صفحه گوگل پلاسم که اصولگرایان رحیمی را گیر انداختند!!!
محمد س
من تهرانی نیستم و از آقای زاکانی هم تا چند وقت پیش شناختی نداشتم
بنظر من آقای زاکانی می تواند در حد انتخابات ریاست جمهوری ورود کند و سکان دولت را به دست بگیرید
Iran, Islamic Republic of
در صورتی که ایشان احساس مسئولیت در حد ریاست جمهوری کنند وارد بشوند
من هم که جدیدا با ایشان در چند برنامه تلویزیونی که پخش شد آشنا شدم از متانت و رفتار منطقی شون خیلی لذت بردم
خصوصا در مناظره چند شب پیش در مورد انرژی هسته ای با آقای خرازی
اول متخلف ... است در رابطه با وارد شدن به دانشگاه و......وضمنا محکم این کرسنت را پیگیری کنید ببینیم چی کیل می اید
بالاخره نفهمیدیم فساد اقتصادی آقای رحیمی چه بود....
... دردگیر 88 چی شد!!!!!!!!!!!!
بیاد رفیقای حامیه فتنه باید دنبال سوراخ موش باشن
....
بيكناه را ول كنيد و دنبال دزدها باشيد
عبداللل
کاش وقتی حرفی را علیه کسی می زدیم که او می توانست جواب دهد این یکی از مواردرعایت تقوی است. و اینطور هر حرفی را می توان زد باید از خدا ترسید....
درباره نامه رحیمی و افشاگری که کرده هیچی ننوشتید تا این لحظه
چقدر شما سیاسی کارید
...
محمد.ح
دمتون گررررررررم
ای والله
....ظاهراً يادت رفته مجلس هفتم دست شما اصولگرايان بي اصول بود!!!...
احمد
مهدی هاشمی=هاشمی کرباسچی=هاشمی=رحیمی=هاشمی=شهرام جزایری=م-ه= اشرافی گری =نگرانی منتقدان حتی نمایندگان مجس از مافیای ه-ه-ه تاکی ؟ یکنفربه من بگوید تاکی ؟
چرا اینها همه دوستان اشرافیت هستند ؟
علي
خودت برادر مشكل داري
برو خودت را باش
Iran, Islamic Republic of
... با برخورد با مبالغ وتعدادفساد گروه رقیب مشکل دارند
Iran, Islamic Republic of
این هم ربطش بدهید به احمدی نژاد سریع حکمش صادر می شود
ایرانی
ما مردم بی صبرانه منتظر اقدام قاطع قوه قضائیه در صدور رای قاطع پرونده مهدی هاشمی هستیم...
خدا خیرتون بده
بدون خستگی و نا امیدی دزدها و مفسدین رو افشا کنین
Iran, Islamic Republic of
کی بود؟ کی بود؟ ما نبودیم! ...
براحوال خودم میگریم که چه برخی مسئولین دزدی داریم خجالت میکشم که بگویم من یک ایرانیم....
م
United Kingdom
فساد یک نفری و تعرض به بیت المال حتی در حد یک ریالی و حتی در یک مثلا خانه بهداشت در دورترین و گمنام ترین روستا نیز اصلا معنی نمی دهد ؟!مخصوصا با پیشرفت تکنولوژی واین همه دم ودستگاه عریض و طویل و بعضا موازی امنیتی و حراستی و مخصوصا با توجه به دقت و حساسیت مردمی موجود در جامعه ما !!!لذا اگر یک نفر را به عنوان مفسده گر بیت المال معرفی می کنیم این یعنی ضعف ضعف ضعف ،مخصوصا وقتی که همان یک نفر را نیز بعد از سالها استمرار فسادگری و یا سابقه فساد نه تنها آزاد بلکه امین مردم و وبه عنوان مسئول انتخاب گزینش انتصاب و تحمل و حمایت می کنیم . این جایزه هدادنها چیزی از اصل موضوع که کوتاهی جمعی مسئولان است کم نمی کند
غلی
Iran, Islamic Republic of
کی به فساد های خود این آقایون رسیدگی میکنند مثل زمین چند هزار متری شهرک غرب ؟ آیا ذروغ است؟
اينجانب بهمراه بيش از سيصد نفر كه اكثرا"از كنترلرهاي مراقبت پرواز شركت فرودگاههاي كشور هستيم بيش از دو سال از كه مورد كلاهبرداري بيش از 30000000000سي ميليارد توماني آقاي ........م وباندش بواسطه فروش خودرو قرار گرفته ايم و عليرغم پيگيريهاي فراوان هر روز پله هاي دادگاهها را بالا پايين ميريم و هيچ نتيجه اي نگرفته ايم تقاضاي كمك وياري راداريم.
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
نادران پیگیری پرونده محمدرضا رحیمی را از سال ۸۳ عنوان و تصریح کرد: ما از سال ۸۳ با ریاست وی در دیوان محاسبات مخالف بودیم و ادله هم داشتیم، اما آن موقع لازم نبود که این موارد گفته شود، اما جریاناتی بودند که مسئله را تعقیب کردند و آقای رحیمی ریاست دیوان محاسبات را برعهده گرفت و درنهایت مشخص شد حق با دوستان ما بود.

خوب این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این یعنی وقتی طرف ضعیف شد بکشیدش ان موقع میشوی قهرمان مبارزه با فساد - باند های مجلس را همه ملت میشناسند
خودشون از خودشون تقدیر کردن چه جالب
مجید
امیدوارم دربرابر خداهم جوابی داشته باشند
United States
.... همه ما مقصريم استغفرالله ربي و اتوب اليه