پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۷
یک منبع مطلع خبر داد:

برکناری قریب الوقوع حسینی از وزارت ارشاد

يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب: 264758
آخرین خبرها حاکی از برکناری قریب الوقوع سیدمحمد حسینی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
به گزارش جهان، یک منبع مطلع به خبرنگار جهان خبر داد که قرار است بزودی با تصمیم رییس جمهور، سیدمحمد حسینی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وداع کند.

بر اساس این گزارش هر چند برکناری حسینی قطعی به نظر می رسد اما در حال حاضر این موضوع در حال بررسی است که وی قبل یا بعد از برگزاری جشنواره فیلم فجر از سمت وزارت برکنار شود.

هر چند طی سه سال گذشته همواره شایعه برکناری حسینی از وزارت ارشاد بر سر زبان‌ها بود اما این شایعه وقتی قوت گرفت که مواضع حسینی و احمدی نژاد بویژه در مورد توقیف روزنامه شرق، علناً در مقابل یکدیگر قرار گرفت.

گفتنی است پنجم مهرماه سال جاری و به دنبال انتشار کاریکاتور جنجالی روزنامه اصلاح طلب شرق در مورد رزمندگان دفاع مقدس، سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد در واکنش به انتشار این کاریکاتور، آن را "توهین به رزمندگان دفاع مقدس" دانست و ضمن ابراز تاثر اعلام کرد: بلافاصله اخطار کتبی دادیم و دادستانی نیز بررسیها و برخورد لازم را انجام خواهد داد.

این سخنان وزیر با واکنش تند رییس جمهور مواجه شد. احمدی نژاد یازدهم مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران با انتقاد از اقدام وزیر ارشاد در توقیف شرق، موضع حسینی را اشتباه دانست. این مواضع احمدی نژاد با استقبال اصلاح طلبان همراه شد.

همزمان با مواضع رییس جمهور و در همان نشست خبری، فردی با عنوان جعلی "خبرنگار روزنامه گسترش صنعت" در حضور رییس جمهور با تقدیر غیرمتعارف از احمدی نژاد، وزیر ارشاد را مورد حمله شدید قرار داد. فرد مذکور همچنین خود را علاوه بر خبرنگار، مشاور فرهنگی و مطبوعاتی دولت در ستاد راهیان نور معرفی کرد اما نکته جالب، تکذیب رسمی هویت خبرنگاری وی توسط روزنامه گسترش صنعت بود.

به دنبال این مواضع آقای احمدی نژاد احتمال برکناری وزیر ارشاد قوت گرفت و برخی منابع از خداحافظی حسینی از وزارت سخن گفتند.

گفتنی است خبرنگار مورد اشاره –که حمله هایش به وزیر ارشاد شبیه حمله هایی بود که این روزها روزنامه دولت علیه وزیر معزول بهداشت به راه انداخته- مدعی مشاورت دولت در ستادی بوده که اسفندیار رحیم مشایی نماینده تام الاختیار رییس جمهور در آن بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگه این سید برکنار نشه که باید بهش شک کرد
آقاي دکتر حسيني يه دونه ست. خداييش يکي از بهترين و مومن ترين و شايسته ترين هاي دولت دهم بوده و هست.
خدا حفظش کنه هر جا که هست.
حالت خوبه؟
بعد از سه ماه تازه یادت افتاد این خبر رو بذاری؟
اصلا هم موفق نبود چرا هركه را احمدي نژاد برمي دارد بعضي بدون دليل ازش تعريف مي كنند چند تا فيلم درست حسابي در زمان وزارت ايشان ساخته شده؟
در زمان نمایندگی مجلس ایشان همیشه مخالف وزیر ارشاد بودند اینقدر مخالفت نمودند تا وزیر شدند بعد از وزارت تازه فهمیدند که حق با وزرای سابق بوده ایشان برداشت غلط داشتند و رئیس جمهور می بایست خیلی پیشتر باید برکنار می کردند
Iran, Islamic Republic of
هر دم از اين باغ ....... خدا آخر و عاقبت همه را به خير بكنه اين شش ماه و ...
Iran, Islamic Republic of
لابد نیک زادهم بجایش منصوب میشود البته باحفظ سمت ها!
با سلام ای کاش مجلس و شورایعالی انقلاب فرهنگی کارهای وزارت ارشاد را بررسی کرده و نمره می داد.
از اینکه کارهای احمدی نژاد عجیب است شک نیست یکی از آنها هم وزیر شدن آقای حسینی بود که در حال حاضر با عملکرد بسیار ضعیف ... باید پاسخ گوی خون شهیدان باشد بهتر است خودش استعفا بدهد
Iran, Islamic Republic of
حسینی هیچ شناختی از مسائل فرهنگی ندارد و انتصاب او از اول هم اشتباه بود
Iran, Islamic Republic of
ايشان انسان صالح و خوبي است. منتها وزارت فرهنگ جمهوري اسلامي عرصه بسيار هوشمندانه است كه نيازمند انسانهايي هوشمند و مسلط به مباحث انقلاب است كه متاسفانه در طول اين 33 سال در حسرت تصدي پست توسط چنين انسانهايي هستيم.
خداكنه هرچه زودتر بهتر بجز آقاي نيكزاد وزراي ديگر همه بركنار شوند مخصوصاً وزير ورزش
شما را به خدا به فکر وام مسکن خبرنگاران باشید بعد وزیر جابجا کنید اقای رئیس جمهور!!...
Iran, Islamic Republic of
این دولت وزیر میخواد چیکار!اقای رئیس جمهور خودشون هستند کافیه بقیه میتونند بعد از محرم برند تعطیلات خوش بگذرونند یا اصلااسوده بخوابند که اقا محمود بیدار است!
مگه حرفی زده؟؟؟
وزیرورزش عوض بشه خیلی اقدام مناسبیه.
Iran, Islamic Republic of
ما منتظر وام مسکن خبرنگاران هستیم. این تنها کار بزرگ دولت در طول 8سال برای خبرنگاران است و چرا بانک مرکزی بانک عامل را معرفی نمی کند. آقای رئیس جمهور عدالت محور پاسخگو باشد و سر حرفش بماند.