جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

رد علمی اظهار نظر غیر عالمانه کلهر درباره چادر

يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 181255

یک کارشناس مسائل ديني گفت: دست‌نوشته‌ها و نقاشي‌هاي تاريخي وجود ندارد که زنان اشرافي از چادر استفاده مي‌کردند بلکه آنها قصد داشتند اين آداب و سنن را بشکنند؛ افرادي که مي‌‌گويند چادر پوششي اشرافي است، برخلاف تاريخ اظهار نظر مي‌کنند. 

حجت‌الاسلام محمود رياضت در گفت‌وگو با فارس ،در ‌خصوص اظهارات اخير مهدي کلهر مشاور سابق رسانه‌اي رئيس‌جمهور در ‌خصوص چادر مشکي اظهار داشت: در کتب فقهي و بر اساس روايات اهل‌بيت (ع) پوشيدن لباس مشکي به غير از چادر، عبا و عمامه کراهت دارد و دين اسلام استفاده از آنها را استثنا کرده است.

وي گفت: اهل‌بيت (ع) پس از شهادت امام‌حسين ‌(ع) به غير از عباي مشکي هيچ عباي ديگري را براي خود تهيه نکردند ضمن اينکه در شرايع محقق هندي آمده است که هنگام خواندن نماز پوشيدن لباس مشکي به غير از عبا و عمامه مشکي براي مرد و چادر براي زن مورد کراهت قرار گرفته است.

اين کارشناس مسائل ديني ادامه داد: متأسفانه بعضي از گويندگان و سخنرانان، تريبوني در اختيارشان قرار مي‌گيرد و صحبت‌هايي را براي جلب رضايت عده‌اي از مردم بيان مي‌کنند که اين سخنان مورد غضب خداوند قرار مي‌گيرند.

وي در خصوص اينکه آيا چادر يک پوشش اشرافي است، افزود: چادر در فرهنگ ديرينه ايرانيان بوده و آثار باستاني از تخت جمشيد نشان دهنده استفاده زنان از اين پوشش است البته در دين زرتشت، مسيحيت و يهوديت نيز از اين پوشش براي زنان استفاده مي‌شد ضمن اينکه کيفيت حجاب با شکل چادر به ايران قديم قبل از اسلام بر مي‌گردد.

رياضت بيان داشت: دست‌نوشته‌ها و نقاشي‌هاي تاريخي وجود ندارد که زنان اشرافي از چادر استفاده مي‌کردند بلکه آنها قصد داشتند اين آداب و سنن را بشکنند و روش جديدي از پوشش ارائه دهند.

اين کارشناس مسائل ديني خاطرنشان کرد: افرادي که اظهار مي‌کنند چادر پوششي اشرافي است، در حقيقت بر خلاف تاريخ بيان مي‌کنند.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
منكه در جايي نخوندم قبل از قاجاريه زنان ايراني چادر استفاده ميكردن ولي حجاب بوده مقتضيه زمان خودش ايرانه قبل از اسلام از لحاظ خصلت هاي اخلاقي سرامد بوده