جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۵

قلع و قمع درختان کهنسال برای ساخت‌ پارکینگ‌ سازمان‌هواشناسی!

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 381055
در حالیکه اعضاء شورای شهر تهران در طی سال‌های گذشته تخریب باغها و درختان را ممنوع کرده‌اند سازمان هواشناسی در روزهای اخیر حدود ۱۵۰ اصله درخت را قطع و بنا دارد به جای آن پارکینگی را احداث کند.
قلع و قمع درختان کهنسال برای ساخت‌ پارکینگ‌ سازمان‌هواشناسی!
به گزارش جهان به نقل از فارس، خبر قطع ۱۵۰ اصله درخت توسط سازمان هواشناسی تهران در روزهای گذشته نگرانی‌های زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است. این در حالی است که بر اساس اخبار شنیده سازمان هواشناسی قصد دارد پارکینگی را در محل قطع درختان احداث کند.

این در حالی است که به گفته برخی از اعضاء شورای شهر تهران، این سازمان دولتی طی چند روز گذشته با قطع تعداد قابل توجهی درخت، منطقه مورد نظر را به پارکینگ در اختیار مدیران تبدیل کرده است!

خبر قطع حدود ۱۵۰ اصله درخت در تهران از منظر مورد توجه و حساسیت شهروندان قرار گرفته است که نفس کشیدن در تهران بسیار سخت و دشوار شده و وجود درختان در شهر می‌تواند بخشی از مشکلات را بر طرف کند.

در همین زمینه برخی اعضاء شورای شهر نسبت به این اقدام اخیر سازمان هواشناسی استان تهران واکنش نشان داده و از پیگیری موضوع خبر داده‌اند.

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به قطع حدود ۱۵۰ اصله درخت توسط سازمان هواشناسی استان تهران، گفت: من شب گذشته از این موضوع مطلع شدم. ابتدا فکر کردم سازمان هواشناسی مستقر در مجاورت فرودگاه اقدام به این کار کرده است که پس از پیگیری‌ها متوجه شدم که اداره کل هواشناسی مستقر در تهرانسر به قطع این درختان اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان رئیس کمیته محیط زیست، افرادی را برای تهیه گزارش به محل اعزام کرده‌ام که به زودی گزارش آن آماده و به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

حقانی گفت: قطع درخت فرقی نمی‌کند توسط شهرداری صورت گیرد یا توسط سازمان‌های دولتی، چرا که اعضای شورای شهر با این موضوع به طور جد برخورد خواهد کرد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ما شکایت خود را از سازمان هواشناسی تهیه خواهیم کرد، گفت: باید مسئولان این سازمان توضیحات خود را در خصوص قطع این درختان به شورای شهر اعلام کنند.وی گفت: در حالی که شورای شهر تلاش می‌کند که فضای سبز در تهران توسعه پیدا کند، می بینیم که یک سازمان به قطع درخت اقدام می‌کند و در واقع قطع درخت به عنوان یک رویه در تهران شده است.

پرویز سروری، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز با اشاره به قطع حدود ۱۵۰ اصله درخت توسط سازمان هواشناسی استان تهران اظهار داشت: به طور قطع آن را پیگیری خواهیم کرد و نتیجه آن را به اطلاع همه شهروندان خواهیم رساند.

وی تصریح کرد: متأسفم از اینکه یک سازمان دولتی به قطع حدود ۱۵۰ اصله درخت اقدام کرده و قطعاً این موضوع از چشم نمایندگان مردم در شورای شهر پوشیده نخواهد بود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت:‌ در حالی که توسعه فضای سبز یک استراتژی برای شهر و مردم محسوب می‌شود شاهدیم در یک اقدام غیر منتظره تعداد قابل توجه‌ای از درختان توسط یک سازمان دولتی قطع می‌شود آن هم برای ایجاد پارکینگ.

سروری گفت: به زودی گزارشی از قطع این درختان آماده می‌شود و در اختیار سازمان قرار می‌گیرد.

رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز با انتقاد از اقدام صورت گرفته از سوی سازمان هواشناسی استان تهران و قطع حدود ۱۵۰ اصله درخت اظهار داشت: این موضوع تازه به اطلاع شورای شهر رسیده و به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: به زودی جزئیات این حادثه تلخ تهیه خواهد شد و از طریق شورای شهر پیگری می‌شود.

حافظی گفت: متأسفانه اتفاق دیگری و مشابه با اقدام سازمان هواشناسی در منطقه ۵ صورت گرفته است که در این منطقه نیز ۱۲۰ اصله درخت قطع شده است.

رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات قطع ۱۲۰ اصله درخت در منطقه ۵ تصریح کرد: این کار با حکم قاضی انجام شده است که ما نیز به این موضوع اعتراض داریم و حتماً طرح شکایت خواهیم کرد، چرا که اگر هم حق با مالک یا مالکان بوده می‌تواسته با هماهنگی شهرداری اجازه بدهد تا این درختان با مکانیزم خاص و تعریف شده جابه جا شوند.

به گزارش فارس طی روزهای آینده تعدادی از اعضاء شورای شهر تهران بنا دارند بازدیدی را از محل قطع درختان در تهران انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قلع و قمع ز... هم مانند قلع و قمع درختان است ولی درختان زبان ندارند از خود دفاع کنند .
بهمن
کاری که انجام شده و به زودی نیز فراموش خواهد شد در درجه اول قاضی که حکم قطع درختان را صادر کرده به صحرا لوت تبعید بشه تا قدر درخت و فضای سبز را بفهمد دوم تمام مسئولین هواشناسی به منطقه ای الوده و خاک الوده انتقال داده شوند تا انها هم قدر هوای تمیز را بفهمند
حسن
سلام بنده شاهد بودم که درختانی که سن زیادی نداشتند چطور قلع وقمع شدند ..از مسئولین درخواست دارم پیگیری وبرخورد نمایند...
داوود
سازمان هواشناسی که خودش شعار حفظ محیط زیست و....توسعه پایدار میده چطور بخودش اجازه داده 150 تا درخت واز جا بکنه ....واقعا جای تاسف داره..
ناشناس
به نظر شما فایده 150اصله درخت قطع شده از سازمان هوانشناسی بیشتر نبود