پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

آیا زور آمریکا به ایران می رسد؟

يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 418153
اظهارات یک سناتور جمهوری خواه در مورد اینکه آمریکا می تواند فقط در ظرف چند روز و با انجام حملات سریع تاسیسات هسته ای ایران را از بین ببرد با واکنش های مختلفی از سوی هم حزبی های وی مواجه شده است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از اینترسپت خبر داد، اظهارات سناتور «تام کاتن» مبنی بر اینکه آمریکا می تواند بصورت گسترده ای تاسیاست هسته ای ایران را در یک عملیات بمباران محدودی که فقط چند روز به طول می کشد نابود کند با تردید اغلب چهره های شناخته شده جمهوری خواه مواجه شده است.

در همین رابطه سناتور «تد کروز» گفت: من نمی دانم که آیا تام کاتن در مورد اینکه تاسیاست هسته ای ایران را می توان ظرف چند روز از بین ببرد درست می گوید یا نه. اما فکر می کنم حق با او باشد که می گوید می توان این حمله را بصورت عملیات هوایی محدود انجام داد.

اما سناتور «لیندسی گراهام» که به داشتن رویکرد ضد ایرانی مشهور است در مخالفت با این اظهارات گفت: اگر چه در هر گونه نبردی با ایران برتری با آمریکا خواهد بود اما دست زدن به چنین اقدامی بسیار خطرناک است و فکر می کنم که حمله به ایران موجب باز شدن در جعبه «پاندورا» می شود. شما در این مورد باید بدترین مورد را تصور کنید نه بهترین مورد را. ایرانی ها می توانند در خلیج فارس و تنگه هرمز مشکلات زیادی را به وجود بیاورند. آنها همچنین می توانند به پایگاه های ما در منطقه خاورمیانه حمله کنند. به نظر من حمله به ایران یک اقدام بیهوده و شلوغ کاری است.

«کاری فیورینا» از چهره های شناخته شده جمهوریخواهان و و رئیس سابق شرکت معروف HP که در امر تولید رایانه و دیگر تجهیزات الکترونیکی فعالیت دارد، نیز در مورد نظر تام کاتن گفت: من فکر می کنم بمباران ایران بسیار مشکل باشد. ممکن است ما اصلا نتوانیم به بسیاری از تاسیسات ایران برسیم. من افزایش تحریم ها را به حمله نظامی ترجیح می دهم.

«جان کاسیچ» فرماندار اوهایو، در این رابطه گفت: فکر نمی کنم که نابود کردن تاسیاست ایران در یک عملیات سریع و آسان ممکن باشد اما با این وجود با توافق با ایران مخالف هستم.

«بابی جیندال» فرماندار لویزیانا، در این رابطه گفت: نمی دانم اعتقاد ارتش در مورد اینکه حمله به ایران چه مقدار طول می کشد چیست اما مطمئنا درخواست برای حمله به ایران باید از طریق اطلاعات طبقه بندی شده باشد.

اما «جان بولتون» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل و کسی که به داشتن رویکرد ضد ایرانی معروف است در حمایت از تام کاتن گفت: حق با کاتن است.

«مایک هاکبی» فرماندار سابق آرکانزاس نیز که در دوره های گذشته نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز شده بود در این مورد گفت: معتقدم اگر قرار باشد حمله ای به ایران انجام شود این حمله کوتاه و محدود خواهد بود. من احترام زیادی برای تام کاتن قائلم و از این نکته خوشحالم که در مورد چنین موضوع مهمی (حمله به ایران) نظر افراد را جویا می شوید اما معتقدم که حمله به ایران گزینه بدی است و علاوه بر آن به اعتقاد من توافق با ایران، اسرائیل، آمریکا و تمام جهان را در موقعیت خطرناکی قرار می دهد.

به گزارش مهر، تام کاتن به همراه تد کروز و لیندسی گراهام از جمله سناتورهایی هستند که گفته می شود اقدام به امضای نامه سرگشاده ای کرده اند که برای رهبران ایران ارسال شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *