پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

توصیه‌های رهبر انقلاب به شاعران طلبه

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 458159
استفاده از نمادهای معنوی در شعر، استفاده از زبان فاخر و پرجاذبه، ایجاد تعهد در شعر و نظر علمای تشیع درباره شعر از جمله موارد مورد نظر رهبری بود.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی، شاعر و دبیر جشنواره شعر اشراق، در گفت‌وگو با «نسیم»، گفت: جشنواره شعر اشراق امسال نسبت به سال های گذشته با استقبال خوبی مواجه شده است، این جشنواره که مخصوص طلاب شاعر است، از ۹ شاعر برگزیده، یک شاعر شاخص و چند شاعر تقدیری و شخصیت ادبی چند تن از علما تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به کیفیت آثار در این دوره از جشنواره گفت: آثار از کیفیت بالایی برخوردارند و همچنین تنوع شرکت‌کنندگان نیز بسیار زیاد است و بر غنای جشنواره می افزاید، فراخوان این دوره از جشنواره در تمام کشورهایی که گمان می‌رفت روحانیون شاعر داشته باشد، منتشر شد، اما امسال بیشترین شرکت‌کنندگان در بعد بین‌الملل مربوط به کشورهای فارسی‌زبان مانند افغانستان، پاکستان، هند و تاجیکستان است.

حسینی همچنین به دیدار ستاد اجرایی این جشنواره با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: نمی خوام جزئیات این دیدار را بیان کنم چون قرار است در مراسم اختتامیه که ۲۹ و ۳۰ آذر ماه در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود پیام تصویری رهبر انقلاب در خصوص این جشنواره پخش شود؛ اما ایشان توصیه‌ها و رهنمودهایی درباره شعر به منظور ارتقای کیفی شعر معاصر بیان فرمودند که از جمله این موارد می‌توان به تأکید ایشان بر استفاده از نمادهای معنوی در شعر، استفاده از زبان فاخر و پرجاذبه، ایجاد تعهد در شعر و نظر علمای تشیع درباره شعر اشاره کرد.

دبیر جشنواره شعر اشراق از رونمایی سه عنوان کتاب در اختتامیه خبر داد و گفت: کتاب‌های "تذکره علمای شاعر" به کوشش محمدعلی مجاهدی، "تذکره علمای شاعر خراسان" اثر امیرمهدی حکیمی و بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شعر در این مراسم رونمایی می‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *