پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

کارتر:روسیه در سوریه تلفات خواهد داد

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب: 448952
وزیر دفاع آمریکا با انتقاد از عملیات روسیه در سوریه، گفت مسکو به زودی در این عملیات متحمل هزینه و تلفات خواهد شد.
 به گزارش جهان به نقل از فارس، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه پیش‌بینی کرد که ارتش روسیه به زودی در سوریه متحمل تلفات شود.
 
وی که در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل صحبت می‌کرد، گفت: «روسیه تصمیم گرفته است به جای مبارزه با داعش، روابط خود با دولت سوریه را تقویت کند.»
 
کارتر همچنین مدعی شد که عملیات روسیه در سوریه، جنگ داخلی در این کشور را طولانی‌تر خواهد کرد.
 
جنگنده‌های روسی از چهارشنبه هفته گذشته عملیات هوایی علیه مواضع گروه‌های تروریستی فعال در سوریه را آغاز کردند. از آنجا که مسکو این عملیات را به بدون هماهنگی با سوریه انجام می‌دهد، کشورهای غربی واکنش تندی به آن نشان داده‌اند.
 
در همین راستا، کارتر هم گفت واشنگتن تا زمانی که روسیه از «راهبردی نادرست» در سوریه پیروی می‌کند، با مسکو همکاری نخواهد کرد. 
 
وی افزود: «روسیه این فرصت را دارد که رویکرد خود را تغییر دهد، اما نمی‌دانم که آن‌ها این کار را می‌کنند یا نه.»
 
کارتر همچنین مسکو را متهم کرد که «یک چیز می‌گوید، اما کار دیگری می‌کند.»
 
این در حالی است که روسیه اتهامات مطرح شده از سوی خود را به شدت رد کرده است. «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز گذشته با انتقاد از رویکرد مقامات و رسانه‌های غربی در قبال عملیات روسیه، گفت این رسانه‌ها واقعیات عملیات روسیه را تحریف می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *