جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۸
۶۵
مدارس روستایی هم به بخش خصوصی واگذار شد؛

طرح خروج دانش‌آموزان بی‌پول از گردونه تحصیل کلید خورد!/ واگذاری مدارس مرزی به بخش خصوصی

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 388157
... دقیقا مدارسی که اکثر دانش آموزان آن روستایی و از قشر آسیب پذیر هستند و به خاطر وضعیت بد اقتصادی قادر نیستند به مدارس خاص (غیر انتفاعی ، تیزهوشان ، نمونه دولتی یا شاهد ) وارد شوند به بخش خصوصی سپرده شده!
طرح خروج دانش‌آموزان بی‌پول از گردونه تحصیل کلید خورد!/ واگذاری مدارس مرزی به بخش خصوصی
سرويس جامعه جهان نيوز - زهره مرادزاده: واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی؛ موضوع جدیدی است که وزارت آموزش و پرورش دولت یازدهم در دستور کار خود قرار داد تا به گفته "فانی" سکاندار این وزارتخانه، با این روش بهره‌وری آموزشی بیشتر گردد!

طرحی که حالا به روستاهای مرزی کشور هم کشیده شده تا این سئوال را در ذهن متبادر سازد که آیا اجرایی شدن این طرح، دانش آموزان (با بنیه مالی ضعیف) را از گردونه تحصیل کشور، خارج خواهد کرد ؟

استخدام نیروهای حق‌التدریسی به‌جای معلمان با تجربه!

هر چند این طرح از جهاتی دیگر نیز خانواده ها و البته برخی از نمایندگان مجلس را نگران کرده اما نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه طرح مذکور بدلیل استخدام نیروی انسانی ارزان قیمت بجای معلمان با تجربه و دلسوز، کیفیت آموزشی را پایین خواهد آورد بيشتر به چشم مي‌آيد؛ چرا كه طبق قانون وظیفه دولت آموزش رایگان و تامین امکانات لازم برای شهروندان در این زمینه است و واگذاری آن به بخش خصوصی می تواند باعث کم فروشی در حساس ترین بخش زندگی فرزندان این مرز و بوم شود که البته وزیر آموزش و پرورش اینگونه پاسخ می دهد: " ماده ۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری، اجازه واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی را داده است." به گفته فانی، بر پایه اصل ۳۰ قانون اساسی، تحصیلات تا پایان دوره متوسطه رایگان است، ولی در قانون اساسی نیامده که آموزش و پرورش تا پایان دوره متوسطه باید مدرسه بسازد، معلم استخدام و تجهیزات لازم را تهیه کند تا دانش‌آموزان برای تحصیل به مدسه بروند.

اين در حالي است كه در نص صريح قانون اساسی آمده که "دولت موظف است تا پایان دوره متوسطه، زمینه تحصیل رایگان دانش‌آموزان کشور را فراهم کند که ما هم‌اکنون در حال انجام این کار هستیم."

جزئیات متناقض طرح از زبان وزیر

اما چندی بعد وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در آغاز سال تحصیلی جدید درباره جزئیات طرح اینگونه گفت: "مدارس دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شوند که دانش آموز نداشته باشند"؛ اما خبرها حکایت از اتفاقی دیگر داشت!

هفته گذشته خبرهای متعددي در اين زمينه منتشر شد؛‌همچون اين خبر كه "در استان گلستان ۴۰ مدرسه ابتدایی به همراه ۹۷۰۰ دانش آموز به بخش خصوصی واگذار شد ". یعنی اتفاقی بر خلاف اظهارنظر وزیر! به گفته اهالی این استان، دقیقا مدارسی که اکثر دانش آموزان آن روستایی و از قشر آسیب‌پذیر هستند و به خاطر وضعیت بد اقتصادی قادر نیستند به مدارس خاص (غیر انتفاعی، تیزهوشان، نمونه دولتی یا شاهد‌) وارد شوند به بخش خصوصی سپرده شده است؛ یعنی قشری که رسیدگی به آنها در قانون وظیفه دولت شناخته شده است.

آسیب به نظام آموزشی کشور با هدف صرفه جویی مالی

اما بسیاری از کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت معتقدند هر چند طرح واگذاری مدارس به بخش خصوصی در ظاهر و در آغاز کار هزینه های دولت را کم می کند؛ به این صورت که سرانه دانش آموزان به حساب بخش خصوصی واریز می شود و مدیریت بخش خصوصی مکلف به تامین معلم خواهد بود، اما در دراز مدت آفت های مهمی دامن‌گیر نظام تعلیم و تربیت به خصوص در مناطق ضعیف خواهد كرد.

باید توجه داشت که قطعا بخش خصوصی به فکر درآمدزایی است که این مسئولیت را می پذیرد و در واقع طبق قانون بازار، برای بخش خصوصی درآمدزایی بر کیفیت ارجح است. بنابراین بکار گیری معلمانی که با روش‌های تدریس آشنایی ندارند و صرفا به خاطر بیکاری و دریافت دستمزد وارد این عرصه می‌شوند، در دستور کار یخش خصوصی قرار خواهد گرفت و معلمان باتجربه‌تر از گردونه تعلیم و تربیت خارج و خانه‌نشین خواهند شد.

بی شک بخش خصوصی به مرور زمان مجبور خواهد بود از کیفیت کار، از واگذاری امکانات و دیگر نیازهای مدارس کم کنند تا سود بیشتری نصیب آنها شود. یا اینکه برای جذب بیشتر دانش آموز در سالهای آتی به فروش نمره و فروش کارنامه قبولی گرایش پیدا کنند!

مدارس روستاهای نقطه مرزی هم واگذار شدند

از طرفی اخبار رسیده از واگذاری مدارس روستایی در دیگر نقاط کشور حکایت از آن دارد که مدارسی که به عنوان طرح پایلوت جانمایی شده، اغلب مدارس روستاهای نوار مرزی و دورافتاده می باشد که به نوعی روستاهای دارای فقر فرهنگی است.

حال جای سئوال است که آیا بهتر نبود دولت اگر تا این اندازه اصرار به این طرح ناپخته دارد حداقل چنین طرح هایی برای روستاهای نزدیک شهر جانمایی می‌شدند؟ چرا که روستاهای محروم و مرزی، قطعاً نیازمند معلمین با تجربه هستند تا بهتر بتوانند با فقر فرهنگی مبارزه کنند.

در نگاه دیگر استفاده از نیروهای جدید در مناطق مرزی که بعد مسافتی زیادی با مرکز شهرستان دارد و تدریس کتب جدید توسط این نیروها بی شک بلااشکال نخواهد بود لذا در صورت وجود اشکال در تدریس مراجعه به مرکز شهرستان و یا دسترسی به اینترنت با مشکل مواجهه نخواهند شد؟

هدف آموزش و پرورش صرفه جویی مالی است یا افزایش کیفیت آموزشی؟

نگاهی دقیق به عمق مسئله بیشتر می توان به اهداف آموزش و پرورش برای اجرایی شدن این طرح پرداخت. آموزش و پرورش (به گفته خودش) با این روند، در جهت صرفه جویی مالی قدم برداشته است؛ چرا که با سرانه های تعریف شده در آیین نامه این نوع مدارس و از طرفی استفاده از نیروهای جدید با یک چهارم حقوق معلمان رسمی، طرح بیشتر به صرفه جویی مالی سوق شده تا به کیفیت‌بخشی. ضمن اینکه مشکلات بیمه و حقوق معلمان با تجربه را با این حربه از خود دور می کند؛ یعنی پایین آوردن خدمات آموزشی کشور به بهانه نداشتن بودجه!

آیا آموزش و پرورش به سمت عدالت آموزشی قدم بر می دارد؟

و در کلام آخر از آنجا که در راهبرد های کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به توسعه و نهادینه کردن عدالت آموزشی و تربیتی در مناطق مختلف کشور و تقویت آموزش و پرورش مناطق مرزی با تاکید بر توانمند سازی معلمان و دانش آموزان این مناطق با تمرکز بر کیفیت فرصت های تربیتی هماهنگ با نظام معیار اسلامی توجه شده آیا می توان امید داشت که این برنامه در سند چشم انداز بیست ساله کشور برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایگاه خوبی داشته باشد؟

بی شک کسانی که از وضع مالی بهتری برخوردار هستند به سراغ مدارسی می روند که از معلمان با تجربه بهرمند شوند نه معلمان كم تجربه، که فقط بدلیل پایین بودن دستمزدشان مشغول بکار شده اند. آیا این عدالت آموزشی است كه قرار است دولت جمهوري اسلامي برقرار كند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نمی دونم این دولت با شما چه کرده که اینقد بر علیه دولت منفی نگاری می کنید
مهم مردم هستند که برخلاف نظر شما از دولت حمایت می کنند
عملکرد دولت منتشر می شه یعنی چه کرده؟؟؟بابا یکم منطقی باشید به جای این ادعاها و تهمت به رسانه ارزشی جهان به فکر اصلاح اموراتتان باشید
حقیقت نگاریه
مآ
من از مردمم وبه شدت از این اقدامات متنفرم!
Iran, Islamic Republic of
دیگه میخاد چکار کنه؟

اگه پولداری زندگی کن وگرنه بمیر!!!!!!!!!!!!
شایان
دولت خوب داره به ه... درس پس میده طیب الله انفاسکم
جناب کدوم مردم اگه مردم ماییم به خدا دلمون خون از دست دولت
علی
....مردم منظورت 50.7%هستش
آخه الان دیگه همون 50.7% هم نیست
مهدیار آستانی
مردم بر خلاف نظر شما از دولت حمایت میکنند

این نظر شما مصداق بارز دیکتاتوریه! مگه شما با عوالم غیب یا مراکز آمار ارتباط داری که میگی همه مردم چشم و گوش بسته از دولت حمایت میکنن. ...
مهدیار آستانی
دولت نماینده اقشار سرمایه دار جز این نیست ...
دولت تدبیر و امید
این حقیقت که دولت مدارس دولتی رو به بخش خصوصی واگذار می کنه این کار در دراز مدت به ضرر دانش آموزان فقیر منجر میشه از دوره هاشمی مدارس غیرانتفاعی شروع به کار کردن هر خانواده ای که میخواست و دوست داشت بچه اش و میفرستاد اونجا ولی مدارس دولتی هم بودن برای کسانیکه پول رفتن به مدارس غیرانتفاعی رو نداشتن همین روال در دولتهای خاتمی و احمدی نژاد هم ادامه پیدا کرد اما در این دولت مدارس دولتی رو دارن خصوصی میکنن اینکار مغایر قانون اساسی چطور رییس جمهوری که خودش رو حقوقدان میدونه اینطور قانون گریزی میکنه البته از دولتی که فقیرترین وزیرش زنگنه است که 22 سال وزیر ثروتمندترین وزارتخونه بوده و رییسش فارغ التحصیل اروپاست بیشتر از این انتظاری نیست حتی حق تحصیل رو دارن از افراد بی بضاعت سلب میکنن ان شاالله 96 روحانی بره صد رحمت به هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
از همین منفی ها معلومه
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
...
یعنی با این کار خود می خواهند ... مردم پا برهنه را ...
یادش بخیر رجایی چقدر مخالف پولی شدن مدارس بود روحانی روی احمدی نژاد رو سفید کرد
رضا
Iran, Islamic Republic of
... اگه مدارس را پولی کنی
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
دوستان کاربر عزیز
مرفه بی درد هیچگاه نخواهند مردم درد مند را فهمید . پولی کردن تحصیل و درس یعنی عده ای بمیرند چون پول ندارند درس بخوانند و عده ای
...
نه اینطوری که شما فکر می کنی نیست... دولت هزینه رو میده منتهی در قالب خصوصی سازی تا یه مقدار صرفه جویی بشه.... فعلا که به این شکله تا ببینیم بعدا چی میشه....
...تمام شواهد حاکی از این مسئله است خدا به دادمان برسد
ن-محمودی
Iran, Islamic Republic of
بااین نمایندگان یب حال وبی برنامه هنوزکجاشودیدید.
این ظلم بزرگی در حق مردم محروم و مستضعف روستاهاست که فرزندانشان از تحصیل محروم خواهند شد .
Iran, Islamic Republic of
....کاری با ایران کردید که تا صد سال دیگر هم مشکلات حل نشود
جهان نیوز چرا سانسور کردی کل مطلب را می گذاشتی تا مردم واقعیت شما را بشناسند
بچه روستایی مرز نشین
روحانی مچکریم فتیله مدرسه برای همیشه تعطیله
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
دولت بايد با استانداردهاي خداپسندانه بر كار مدارس نظارت داشته و اعتبار لازم را از بودجه عمومي تأمين كند. كم و كسري خود را از راههاي ديگر برطرف كنند. بي سرو صدا بگونه اي كه در فضاي عمومي آموزش هيجان منفي بوجود نيايد.
معلم دلسوز و بچه محصلي كه شكمش پر از پول شبه ناك نباشد توانمندي حل مشكلات و مسائل نرم و سخت را دارد ولا غير
ميراد
واقعا آقاي وزيرمي خواهندچه كاركنند .يك روزآقاي وزيروارد مدارس غيردولتي شده اند ؟ببينند كه نه ازآموزش خبري است نه ازپرورش .بنگاه معاملاتي استو بس.ترويج مدارس غيردولتي يعني ابتكارعمل دانش آموزان وكارمندان روازحيطه آموزش وپرورش خارج كردن.
جعفری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در بعضی از مناطق شهر قم مثل شیخ آباد هم از معلمان تازه کار و بی تجربه امسال استفاده کرده اند نمی دونم دولت چه فکری کرده!!!
ابرهیم
من یه معلم هستم ، توی این مدت وزارت آقای فانی نه توی مدارس نه توی نت هیچ معلمی رو ندیدم که بتونه یه نکته ی مثبت از کارنامه ی ایشون بگه ، همه ازش ناراضی بودن. انتقاد از وزیر یکی از نقل های ثابت معلمان در دفتر مدرسه شده ، ربطی به گرایش سیاسی هم نداره چون معلمها با هر جناحی از عملکردش راضی نیستن
جهان نیوز افشاگر افشا کن افشا کن
دورانیهههه دورانیه هیچکاریش نمی شه کرد
در حالیکه در قانون اساسی ایران تحصیلات تا دوران دیپلم باید رایگانن باشه.
تو تهران که این قانون منسوخ شده حالا رسید به دهات ها...
محمد
مجلس موضوع را بر رسی کند سازمان بازرسی مسئله را پیگیری کند ما چکار دستمان می آید چهار تا کامنت می گذاریم سه تاشو سانسور می کنن یکیشو که نه طعم داره نه مزه داره نه سر داره نه ته داره می ذارن
نقض صریح قانون اساسی کشور در خصوص تحصیل رایگان تا پایان آموزش متوسطه.
درکشورهای سرمایه داری غرب نیز چنین چیزی وجود ندارد.
آن وقت اینها انتظار دارند ملت بچه بیاورد و ازدیاد نسل کنند؟!
نه کارو درآمدی هست نه مسکن وتامین آتیه ای /اینهم سرانجام درس و تحصیل فرزندانمان.
خبرگزاری محترم جهان!
...
حسین
Iran, Islamic Republic of
این خبر کاملا درست است در همین شهر کوچک ما هم این اتفاق افتاده ومثلا مدرسه ای که پسر من در ان درس می خواند به بخش خصوصی واگذار شده وتمام معلمان قدیمی جای خود را به معلمان حق التدریسی کم تجربه داده اند .هر چه هم اعتراض کردیم به جایی نرسید.امسال که هیچ ولی سال اینده یا باید پول بدهیم یا مدرسه بچه را عوض کنیم
Iran, Islamic Republic of
... لذا حمایت ایشان از مدارس غیر انتفاعی چندان عجیب نیست
یک دانشجوی کشاورززاده
Germany
داره بغض می کنم . باور کنید این طرح تیشه به ریشه انقلاب می زند. پابرهنگان و مظلومین حامیان اصلی این انقلاب هستند. خواهش می کنم در این زمینه کار رسانه ای بیشتری کنید.
آقایون پولدار شدند به زور میخوان بچه هاشون هم به جایی برسند . بهترین راه را در حذف رقیب یعنی روستاییان با انگیزه و درس خوان یافتند.
پول نداری کمتر بخور بخور کن.
ریزبین
حقیقتا که ایشان به معنای واقعی .. "فانی" هستند
یک معلم بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
خدا نبخشد بی تدبیران ..را.بجای اینکه مدارس خصوصی حذف شود واموز ش ابتدایی ومتوسطه که شالوده تربیت علمی وفرهنگی وبا قانون اساسی کشور همخوانی دارد با شایسته سالاری و رقابت بین معلمان ونهادینه کردن عدالت اموزشی در سرتاسر میهن اسلامی به کیفیت مطلوب برسانند از این طرحهای تبعیض امیز رو می کنند تا فاتحه اموزش با کیفیت را بخوانند .فاین تذهبون؟قشر سرمایه دار که ماهی شش میلیون نومن به مدرسه خصوصی میدهد وککش هم گزیده نمی شود وا ی بحال طبقه مستضعف ومتوسط، اقایان بدانند این طرح جز عقب ماندگی اموزش وتحصیل هیچ منفعتی ندارد.مگر اینکه در پس پرده برنامه دیگری باشد.کجا رفت شعارهای شما که می گفتید اعتدال وتدبیر؟
استاد گرانقدر من همکار کوچک شماشاغل هستم و دست شما را می بوسم اما برای فکر شما متاسفم . چرا به مزایایی این طرح فکر نمی کنیید و فقط بحث سیاسی بودن این طرح را در نظر می گیرید .من و شما باید بی طرف این طرح را انتقاد کنیم . انتقاد خوب و بجا
Iran, Islamic Republic of
وزير محترم فرمودند تمامي هزينه ها توسط آموزش و پرورش پرداخت ميشود و دانش اموزان مبلغي پرداخت نمينمايند صرفا مديريت واگذار ميشود
س س
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری می رسد...
جز این هم انتظار نبود!!
علی
... اونی که طرح خصوصی سازی را تو ایران اورد...
بی نام
Russian Federation
چرا کسی به فکر این دانش آموزان که با سرنوشت زندگی شان (چه در جهت اعتقاد و ایمان و چه در جهت تحصیل) بازی می شود، نیست.
چرا برای جبران کمبود نیرو ی معلم در مدارس ابتدایی ، از مستخدمین مدرسه و دفترداران استفاده می شود ، مگر با یک یا چند جلسه دوره ، شرایط معلمی احراز می شود، مگر در اساس نامه مربوطه برای استخدام معلمین در اداره ی آموزش و پرورش شرایط لازم درج نگردیده نمی دانم چرا اولیا تاوان کمبود نیرو را بدهند.
آیا والدین دانش آموزان از این موضوع آگاهی دارند. آیا این اشخالص حاضرند به فرض این که فرزندشان در دبستان مشغول تحصیل هستند، در مدارسی درس بخوانند که معلمشان از سرایداران یا دفترداران انتخاب شده باشد. خدا شاهد است که من منکر زحمات ارزنده و شایسته ی آنان و سختی کارشان نیستم .
می دانم که چه مشقاتی را هم تحمل می کنند.
فقط می خواهم بدانم تا کجا باید این نابسامانی ادامه خواهد یافت.
یه منتقد
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید خجالت بکشن با این دولتشون مردم رو بدبخت کردن .............
Iran, Islamic Republic of
این اقدامات مردم رو به دول بی اعتماد می کنه و این خوب نیست
عجب اقدامات عجیب و غریبی !!!!! پس مجلس چکار می کند؟
من تو روستاهای اطراف شوش تدریس میکنم اول سال تحصیلی جدید رئیس تازه وارد منطقه آموزشی ما اومد گفت هر کسی از معلم ها اگر بخواد تو روستا ها مدرسه غیر انتفاعی بزنه ما ازش پشتیبانی میکنیم ، واقعا شوکه شدم
آموزش و پرورش رایگان تو ایران تقریبا به یه جُك بی مزه تبدیل شده حتی تو مدارس دولتی.
یک معلم
سلام
من کسانی را سراغ دارم که تا روز 15 شهریور کارگر کارخانه بوده اند اما اول مهر رفتند سر کلاس و شدند معلم.حقوقشون حدود 400 هزارتومانه. واقعا تیشه به ریشه آموزش داره زده میشه.
مجیدی
در همین شهر تهران بیست و چهار مدرسه را بدون مناقصه به دوستان خود واگزار کردند
یا علی مدد
چشم مدعیان عمل به قانون اساسی روشن :آموزش رایگان , بهداشت ودرمان رایگان , خوراک وپوشاک ارزان وبه وفور , تهیه مسکن وراه انداختن ازذواج آسان
دانش اموز روستایی فقیر
تا هنوز زوده برم یه چند بز و گوسفند بخریم که دیگه تحصیل فینیش
مجید مجد
United States
خدا عاقبت آینده سازان مملکت رو بخیر کنه ما چطری درس خوندیم و اینا چطوری می خونن.
مدارس غیر انتفاعی بعنی مردودی نیست کدام معلم در این مدارس جرئت میکند نمره ندهد کسانی که فکر میکنند معلمان خوب در مدارس غیر انتفاعی هستند یا اگاه نیستند و یا خیالبافی میکنند جز چند مدرسه که اسم در کرده اند اموزش و پرورش میخواهد مردودی از بین برود تا هزینه وحشتناکی که همه ساله بر گردن دولت میماند دیگر نباشد این طرح مدارس غیر انتفاعی در زمان معاونت اقای فانی در اواخر دهه شصت مطرح بود و قرار بود از بالای شهر تهران تا مرکز شهر اجرا شود
Iran, Islamic Republic of
...دولت تدبیر و امید بصورت رایگان برای ایشان انجام می ده
Iran, Islamic Republic of
علم بهتره یا ثروت؟!؟!!!!111
نادر
من به دلسوزان نظام یک سر نخ میدهم...
اصغر
این وزیر ما سی سال بود ارزوی وزارت داشت حالا می خواهدآرزوهای گذشته خود را در عرض این چند روز وزارت یکجا عمل کند به خاطر همین کارهایش غیر قابل پیش بینی وپس وپیش است انشااله برنامه های چندین سال انجام نشده را هر چند از وقتشان گذشته باشد به خاطر بازنشستکان همکارشان اجرا خواهند کرد که ارزو به دل نمانند
خیلی وقت است که مردمان فقیر نمی توانند بچه هایشان را به مدرسه بفرستند قانون اساسی نیز در مورد اموزش رایگان اشتباه گفته است اصل همین است که انجام میدهند فقیر کجا ودرس خواندن کجا ؟ درس وتحصیل مخصوص آقازاده های خارج نشین و ... غیر است...
شمسايي
با سلام
در عصري زندگي مي كنيم كه نقش رسانه ها بسيار قوي تر وموثرتر از ساير نهادها درشكل گيري جامعه مدني است .
واين اميد همه دستگاهها مخصوصا آموزش وپرورش را براي كمك به اين نهاد عظيم كه مقام عظماي ولايت بارها در اهميت آن سخن گفته اند
واين وضعيت همراه با انتقاد جوامع اسلامي از خبرگزاريها ورسانه هاي غربي كه حقايق را وارونه جلوه ميدهند ادامه دارد
اما در چنين فضايي درد آور است كه رسانه هاي وابسته به نظام عزتمند جمهوري اسلامي بخواهند ازكاهي كوه بسازند وواقعيت ها را آنچنان كه هست به سمع ونظر مردم نرسانند
يكي از آن موارد همين مورد هست كه كاملا مطلب وارونه هست طرح بسته حمايتي
ا-كاملا برعكس تيتر اين خبر جهت حمايت ازمحرومان هست
2- در فضاي كسري بودجه آموزش وپرورش كه همگان از آن مطلع هستند وادامه اين وضعيت غير ممكن هست تلاش مجموعه وزارت ودر راس آن وزير محترم براي حل معضل مالي واستفاده از مشاركت هاي مردمي كاملا به جا مي باشد
3-در سال فرهنگ واقتصاد استفاده از همه امكانات مد نظر مي باشد
................................
اميدوارم انتخاب اين تيتر از روي غفلت ،ونه از روي عمد ،و در راستاي اهداف سياسي نباشد
منمونم دوست عزیز. من خودم فرهنگی هستم و دلیل واگذار ی مدار س را به بخش خصوصی بهتر از دیگران می فهمم. جناب عالی هم دقیق و درست فرمودهاید . کسانی که بی جهت وای اسلام عزیز می گویند هدف سیاسیی دارند در صورتی که اگر عادلانه قضاوت کنیم و طرف حق را بگیریم برداشت جنابعالی کاملا صحیح است .
اصغر
وزیر محترم از یک طرف از معلم مازاد حرف میزند از طرف دیگر برای کلاس درس مستخدمان بدون آموزش دیده دیپلم وفوق دیپلم گرفته از مدارس شبانه راکه اکثرا نمره خرواری میدهند را معلم نموده تا به بچه های
Far
یک برنامه ریزی 20 ساله میخواهد تا ایران فرزندانی برومند برای نسل بعد تربیت کند.نظام اموزشی از وزات خانه ها جدا شود تا تحت سلطه ی هیچ دولتی نباشد !مدارس تا قبل از دانشگاه تماما با ایاب و ذهاب در محدوده رایگان شوند!دولت مخارج این ها را تامین کند اما به دست نهادهای مرتبط با رهبری هدایت و مدیریت شوند.فقط از معلمین مذهبی استفاده گردد.ن...
محمد
باسلام
من خودم از معلمان مدارس واگذارشده ام. باید بگم که این طرح جز شانه خالی کردن دولت از مسئله آموزش وپرورش کشورچیز دیگری نیست!
دولت به جای اینکه کمبودنیروی انسانی خودرا ازطریق استخدام وآموزش نیروی متخصص تامین کند مدارس نقاط محروم راواگذار کرده وبخش خصوصی باگرفتن نیروهای کاملا بی تجربه وحقوق ماهی365هزارتومان وبیمه 15روز در ماه بکارگرفته وتاالان هم ریالی خرج حتی کاغذ دانش آموزان نکرده است وسود سرشاری نصیب گیرندگان ایم مدارس بدون ریالی سرمایه گذاری آمده است.واین خیانتی بزرگ در حق دانش آموزان مناطق محروم است.اگه سایت جهان نیاز به اطلاعات تکمیلی و مستند داره به من ایمیل بزنید