جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حکم 20 متهم حوادث اخیر صادر شد

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 68655
رييس كل دادگستري استان تهران از صدور حكم براي بيست نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات خبر داد و گفت كه اين احكام هنوز قطعي نشده و متهمان حق اعتراض و تجديدنظر خواهي دارند.

سيد عليرضا آوايي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا، درباره‌ي زمان برگزاري ششمين جلسه دادگاه افراد بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات، اظهار كرد: احتمال مي‌دهم كه در اين خصوص دادگاه‌هاي زيادي نداشته باشيم. شايد يكي دو جلسه بيشتر از اين دادگاه‌ها باقي نمانده باشد؛ البته اين دادگاه‌ها با رعايت ترتيبات قانوني برگزار خواهد شد.

وي درباره‌ي صدور آراي متهمان حوادث پس از انتخابات كه تاكنون جلسه دادگاه آنها برگزار شده نيز گفت: حدود 20 راي تا كنون صادر شده، چون قطعي نشده و محكومان حق اعتراض دارند و ممكن است در دادگاه تجديدنظر اين آرا تاييد، تبديل يا نقض شود و به مرحله‌ي قطعيت نرسيده است، طبعا اطلاع‌رساني در مورد اسامي آنها كار لغو، غيرقانوني و غيرمنصفانه است.

رييس كل دادگستري استان تهران درباره‌ي روند اقدامات افرادي كه براي آنها احكام صادر شده، گفت: اعتراضات به آراي صادره از سوي افراد شروع شده است و اميدوارم در دادگاه تجديدنظر يك بررسي عادلانه و دقيق صورت گيرد و تلاش مي‌شود كه پرونده در دادگاه تجديدنظر بررسي مجدد و تصميمات قانوني اتخاذ شود.

آوايي درباره‌ي زمان برگزاري دادگاه‌هاي افراد به اصطلاح خودسر نيز افزود: پرونده‌ي اين افراد بايد از دادسراهاي عمومي و انقلاب تهران به دادگاه ارسال شود تا رسيدگي آغاز شود. به عبارت ديگر بايد پرونده‌ي اين متهمان در دادسرا تكميل و كيفرخواستشان صادر شود. مواردي از آنها را به ما بدهند براي ما فرق نمي‌كند. چه افراد خودسر، چه ديگران وظيفه‌ي ما است كه وقتي پرونده به ما ارجاع شد و كيفرخواست در آن صادر شده باشد دادگاه‌هايمان رسيدگي كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *