پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
حسین شریعتمداری در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس‌نیوز:

احتمالا توافقی در کار نخواهد بود

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 425650
خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس نیوز در گزارشی از تهران نوشت: مذاکره کنندگان هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در زمینه دو موضوع بسیار حساس به‌شدت درگیر شده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «الیزابت پامر» خبرنگار شبکه خبری «سی‌بی اس نیوز» در گزارشی از تهران نوشت: مذاکرات هسته‌ای در حالی ادامه می‌یابند که طرفین در زمینه دو موضوع بسیار داغ که رفع فوری تحریم‌ها علیه ایران بمجرد حصول توافق و نیز دسترسی بازرسان بین‌المللی به تاسیسات نظامی ایران برای تایید عدم تلاش این کشور در ساخت سلاح هسته‌ای می‌باشد، درگیر هستند.

خبرنگار سی‌بی‌اس نیوز در ادامه گزارش خود از تهران نوشت: ایران لغو فوری و کامل تحریم‌ها را در صورت هرگونه توافق نهایی خواستار است اما آمریکا در این زمینه معتقد به رویکرد آهسته‌تر مرحله‌ای است. آمریکا از یک طرف می‌گوید که بازرسی از تمامی مکان‌های نظامی ایران ضروری است اما فرمانده کل قوای ایران در مقابل عنوان می‌کند که این خواسته «مطلقا غیر ممکن» است.

پامر در ادامه گزارش خود و در تلاش برای نشان دادن تاثیر تحریم‌ها علیه مردم ایران مدعی شد که زندگی در این کشور بخاطر اعمال تحریم‌ها بشدت دشوار شده و مردم خواهان پیشرفت در گفت‌وگوهای هسته‌ای هستند.

وی در ادامه نوشت: همچنین برخی مواقع در تهران اصولگرایان شعارهای ضد آمریکایی سر داده و پرچم این کشور را آتش می‌زنند.

خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس نیوز در ادامه گزارش خود با «حسین شریعتمداری» مسئول روزنامه «کیهان» مصاحبه‌ای کوتاه انجام داده و در این باره نوشت: حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان و از چهره‌های بسیار معروف اصولگرای ایران تاکید کرده است که به خاطر مواضع آمریکا که در بالا بدان اشاره شد، ممکن است «هیچ توافقی» تا پایان ماه ژوئن (تیر) صورت نگیرد و حتی احتمال عدم گونه توافق به طور کامل در این ماجرا وجود دارد.

پامر البته در ادامه گزارش خود با فرافکنی نوشت: حسین شریعتمداری در حالای از واژه « هرگز» در مسیر توافق هسته‌ای استفاده کرده که میلیون‌ها نفر در ایران مخالف با این مسئله هستند.

خبرنگار سی‌بی‌اس نیوز در خاتمه خاطر نشان ساخت که با نزدیک شدن به مهلت پایانی مذاکرات، دو مانع اساسی همچنان وجود دارند و طرفین بر تلاش خود در زمینه حل این مشکلات تا قبل از ژوئن تاکید می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *