پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

هندی‌ها خواستاراستعفای رئیس‌جمهورشدند

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب: 425254
مخالفان دولت هندوراس در اعتراض به استفاده رئیس‌جمهور این کشور از ذخایر ملی برای مقاصد شخصی، ضمن برگزاری تظاهراتی خواستار برکناری وی شدند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از «تله‌سور» خبر داد، حدود ۵ هزار تن از مردم هندوراس شب گذشته به خیابان‌های «تگوسیگالپا» پایتخت این کشور آمدند و خواستار برکناری «خوان اورلاندو هرناندز» رئیس‌جمهور خود شدند.

این تظاهرات توسط برخی از بخش‌های سیاسی مخالف سازمان‌دهی شده بود که «هرناندز» را به استفاده غیرقانونی از ذخایر نهاد بیمه اجتماعی هندوراس جهت تامین مالی کمپین انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۳ متهم کرده‌اند.

تظاهر کنندگان در حالی که مشعل‌هایی به دست داشتند و شعارهایی بر علیه دولت حزب ملی سر می‌دادند به سوی مقر ریاست جمهوری رفتند.

معترضین از جمله اعضای جبهه ملی مقاومت مردمی و حامیان حزب ملی ضد فساد فریاد می‌زدند: بروید بروید؛ چه کسی بیمه اجتماعی را ربود؟ حزب ملی.

چهره افرادی چون «خیومارا کاسترو دِزلایا» نامزد انتخاباتی سابق حزب آزادی و بازسازی (آزاد، چپ‌گرا) در میان تظاهرکنندگان به چشم می‌خورد.

طبق نظر اپوزیسیون، «هرناندز» حدود ۹۰ میلیون دلار از نهاد بیمه اجتماعی هندوراس را مورد استفاده شخصی قرار داده و از آن جهت جلب آراء مردمی طی انتخابات ریاست جمهوری ژانویه ۲۰۱۴ (دی ۹۲) سود برده است؛ نهاد مذکور به ارائه خدمات پزشکی و بازنشستگی اختصاص دارد.

این در حالی است که از سال‌ها پیش، دادستانی هندوراس مشغول تحقیق درباره حدود ۴۰ نفر از جمله مقامات ارشد سابق نهاد بیمه اجتماعی دولت «پورفیریو لوبو» (رئیس‌جمهور سابق هندوراس) و همچنین حزب ملی می‌باشد؛ تحقیقات مذکور به علت انحراف بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از بودجه این نهاد صورت می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *