پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

تفاوت هزینه حج تمتع در چین با ایران

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 355351
هزینه حج برای هر زائر چینی ۸۵۰۰ دلار است که این مبلغ حدود ۱۵ میلیون تومان گران‌تر از هزینه حج برای زائران ایرانی است و از طرفی تأمین‌ غذا برای زائران چینی به عهده خود زائران است.
به گزارش جهان به نقل از سایت حج، هزینه حج برای هر زائر چینی ۸۵۰۰ دلار است که این مبلغ حدود ۱۵ میلیون تومان گران‌تر از هزینه حج برای زائران ایرانی است و از طرفی تأمین‌ غذا برای زائران چینی به عهده خود زائران است.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با رئیس جامعه مسلمانان چین گفت: در طول سال بیش از ۸۰۰ هزار عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، بیش از یک و نیم میلیون نفر از ایرانیان به عتبات عالیات مشرف می‌شوند و ۶۴ هزار ایرانی برای انجام مناسک حج به عربستان اعزام می‌شوند و اعزام این تعداد از زائران به عربستان و عراق نیازمند برنامه ریزی‌های منظم و منسجم است.

وی در توضیح خدماتی که طی عملیات حج و عمره به زائران ایرانی ارائه می‌گردد، افزود: ۷۴ هتل در مکه و مدینه برای اسکان زائران ایرانی در موسم عمره در نظر گرفته شده، غذای زائران در ۴ آشپزخانه متمرکز صنعتی در شهرهای مدینه و مکه طبخ و به هتل‌های محل سکونت زائران انتقال داده می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: برای انتقال زائران از هتل‌ها به حرم از اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری استفاده می‌شود که این اتوبوس‌ها به صورت شبانه روزی به زائران ایرانی در ایام حج و عمره خدمات رسانی می‌کنند.

اوحدی خاطرنشان کرد: تمام زائران ایرانی در سفر به عربستان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و هر زائری قبل از اعزام از هتل محل سکونتش در مدینه و مکه و حتی اتاق محل سکونت و ساعت و شماره پرواز خود مطلع است.

وی بیان کرد: سازمان حج و زیارت در عملیات حج و عمره برای تمامی خدمات از جمله اسکان، تغذیه، دارو و درمان، بیمه، بلیط هواپیما و حمل و نقل درون شهری و بین شهری زائران برنامه ریزی می‌کند و تأمین کلیه این خدمات با سازمان حج و زیارت است و زائران در این خصوص دغدغه ای ندارند.

رئیس سازمان حج و زیارت متوسط هزینه عمره زائران ایرانی در سفر ۱۰ روزه را حدود ۶۰۰ دلار و متوسط هزینه سفر حج تمتع در سال ۹۳ را حدود ۳ هزار و ۲۰۰ دلار اعلام کرد که این میزان قیمت‌ها موجب تعجب اعضای هیأت چینی شد.

اوحدی اظهار کرد: ما قادریم در امور مربوط به حمل و نقل و اسکان حجاج چین و برنامه ریزی‌ها به شما کمک کنیم و دعوت می‌کنیم در ایام حج از نحوه و فرآیند خدمات رسانی به حجاج ایرانی بازدید به‌عمل آورید.

هیأت اعزامی در این دیدار در خصوص هزینه حج زائران چینی اعلام کردند: هزینه حج برای هر زائر چینی ۸ هزار و ۵۰۰ دلار شامل ۳ هزار و ۲۰۰ دلار برای بلیط هواپیما و ۵ هزار و ۳۰۰ دلار تنها برای اسکان و حمل و نقل داخلی زائران چینی در عربستان است (که این مبلغ حدود ۱۵ میلیون تومان گرانتر از هزینه حج برای زائران ایرانی است) و از طرفی تأمین غذا به عهده خود زائران است.

در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با رئیس جامعه مسلمانان چین، مشکلات اعزام، اسکان و خدمات رسانی به حجاج چین عنوان شد و زمینه برای برقراری همکاری بیشتر و انتقال تجربیات فراهم شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
خب این را هم گران کنید