جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۲

اسراییل: ما از ایران چیزهایی می دانیم که آمریکایی ها نمی دانند!

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 409658
وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات کری که گفته بود «بنیامین نتانیاهو» درباره موضوع هسته‌ای ایران قضاوت درستی ندارد گفت که اسرائیل چیزهایی را می‌داند که آمریکا احتمالاً آنها را نمی‌داند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص بد بودن توافق موقت ژنو بین ایران و غرب بیش از اندازه بی پرده و رک بوده است و در این باره اشتباه می‌کند.

جان کری در بخش دیگری از این نشست شاید برای اولین بار مستقیما به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی پاسخ داد و گفت وی قضاوت درستی در مورد ایران ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عاروتص شوع»، «یوال اشتاینیتز» وزیر امور راهبردی اسرائیل در واکنش به این اظهارات کری ضمن انتقاد از او گفت: «احتمالاً کری تمام آنچه را که ما می‌دانیم را نمی‌داند. ما تمام آنچه را که می‌بایست، می‌دانیم و تصویر وضاح و روشنی از مذاکرات داریم.

طبق گزارش روزنامه «ماکور ریشون»، اشتاینیتز ادامه داد که اسرائیل، ارتباطات نزدیکی با تیم‌های مذاکره‌کننده دارد و تسلط زیادی بر مذاکراتی که هم‌اکنون در خصوص موضوع هسته‌ای ایران در جریان است، دارد.

وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی سپس مدعی شد که اطلاعاتی که تاکنون درباره برنامه هسته ای ایران و مذاکرات هسته‌ای دریافت کرده، دلیل اصلی نگرانی تل‌آویو است و گفت: «روابط بین اسرائیل و آمریکا یک دارایی راهبردی است اما وقتی مسئله امنیت اسرائیل به میان آید، ما آماده مقابله و مبارزه هستیم.»

وی در خصوص سخنرانی آتی نتانیاهو در کنگره آمریکا گفت: «این مسئله یک موضوع حیاتی برای هستی ما به حساب می‌آید و بنابراین ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا مانع از توافق شویم و یا اینکه حداقل بتوانیم اصلاحات و شراریطی را به وجود آوریم تا مانع از یک توافق بدتر شویم.

کری روز گذشته علیرغم آنکه نامی از نتانیاهو نبرد اما گفت آنهایی که با توافق هسته‌ای با ایران مخالف هستند، «جاهل» می‌باشند.

اظهارات کری بعد از آن مطرح شد که نتانیاهو اوایل روز چهارشنبه بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن نوشته شده بود طبق اطلاعاتی که دریافت کرده است، توافق بین ایران و قدرت‌های جهان به جمهوری اسلامی ایران اجازه می‌دهد تا یک کشور در آستانه تسلیحاتی شدن شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
نتـــانـــیاهـــو ؛ تو خــــوبــی ......؟؟؟
حامد
ه ه ه ،به كسي نگين ها ؟