پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تمجید نماینده سازمان ملل از پیشرفتهای گمرکی ایران

سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 109859
به گزارش مهر،"الزیرا ساگیینا اوا" معاون نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) در جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک با مسئولان آسیکودای جهانی ‌با بیان این مطلب گفت: گزارش‌های سال 2009 گمرک ایران در رابطه با نحوه پیاده‌ سازی آسیکودای جهانی نشان می‌ دهد که پیشرفت‌ های گمرک ایران در این بخش قابل ملاحظه و بسیار بزرگ است.

وی افزود: از طرف برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) از دستاوردهای شما تقدیر و تشکر می‌کنم و اعلام می‌کنم که باعث افتخار من است که همکارانی مثل شما دارم.

وی در ادامه به قابلیت‌های متعدد پروژه آسیکودای جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه آسیکودای جهانی پتانسیل ‌های بسیار خوبی برای گسترش و توسعه دارد.

ساگیینا اوا با اشاره به برخی از مشکلات مالی برای توسعه این پروژه در گمرک ایران اظهار امیدواری کرد که در فاصله زمانی بسیار کم این‌گونه مشکلات حل و فصل شود.

نماینده برنامه عمران سازمان ملل (UNDP) در ادامه خاطرنشان کرد: در هر زمان که احساس کردید نیاز به کمک UNDP دارید می‌توانید با ما در میان بگذارید و مطمئن باشید برنامه عمران سازمان ملل مساعدت‌ های لازم را بعمل خواهد آورد.

وی در ادامه از گزارش‌های مستمر گمرک جمهوری اسلامی ایران از روند اقدامات بعمل آمده جهت پیاده‌سازی آسیکودای جهانی تشکر کرد و گفت: هیچ مشکلی نباید باعث کندی این پروژه شود.

ساگیینا اوا همچنین از آمادگی برنامه عمران سازمان ملل جهت گنجاندن پروژه همکاری‌های گمرکی در برنامه کشوری (Country Program) از سال 2012 تا 2016 خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا با هماهنگی وزارت امور خارجه مقدمات این کار فراهم شود.

وی در ادامه از مسئولان پروژه آسیکودای جهانی گمرک درخواست کرد تا دانش فنی و دستاوردهای خود را در اختیار گمرک افغانستان قرار دهند تا خط کابل این پروژه جهانی به دست پرسنل گمرک جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شود.

در این نشست همچنین رضا جمهوری معاون طرح و برنامه و رئیس پروژه ملی آسیکودای جهانی گمرک، گزارشی از روند پیاده‌سازی آسیکودای جهانی ارائه کرد و افزود: پروژه آسیکودای جهانی یکی از پروژه‌های هشت‌ گانه طرح تحول گمرکی است که از سوی دولت جهت اجرا به گمرک تکلیف شده است.

وی افزود: آخرین گزارش‌ها از وضعیت پروژه آسیکودای جهانی نشان می‌دهد این پروژه در گمرک جمهوری اسلامی ایران 41 درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نمونه اولیه ترانزیت آسیکودای جهانی راه‌اندازی شده که مهمترین خروجی آن مکانیزه شدن رویه ترانزیت منطبق با استانداردهای ایمنی بوده است. همچنین اجرا و پیاده‌سازی تضمین جمعی در سیستم آسیکودای جهانی، برقراری ارتباط بین سیستم کدینگ، ماده 14 و آسیکودای جهانی و همچنین آماده‌سازی امضای الکترونیک برای 50 شرکت حمل‌ونقل ترانزیتی به صورت آزمایشی از دیگر دستاوردهای گمرک جمهوری اسلامی ایران در این خصوص است.

رئیس پروژه ملی آسیکودای جهانی در ادامه به برخی مشکلات نیز اشاره کرد و افزود: در برخی گمرکات مشکلات فنی هست که در حال رفع آنها هستیم.

رضا جمهوری در پایان با اشاره به اجرای بسیار خوب این پروژه در گمرک از همکاری‌ها و مساعدت‌های برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری نمود تا این همکاری‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

قائم مقام پروژه ملی آسیکودا نیز در این نشست به مفاد موافقتنامه گمرک ایران و برنامه عمران سازمان ملل متحد در راستای اجرای این پروژه اشاره کرد و تأکید کرد که در ادامه ضروری است تا پیش‌بینی‌های لازم صورت پذیرد.

کاخکی افزود: خوشحالیم که پروژه آسیکودای جهانی در گمرک جمهوری اسلامی ایران با موفقیت در حال انجام است و از تعامل و همکاری‌های برنامه عمران سازمان ملل متحد که در اجرای این پروژه مهم ما را یاری کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

مدیر پروژه ملی آسیکودای جهانی نیز در این نشست گزارشی از نکات فنی و تخصصی این پروژه ارائه کرد و گفت: فازهای اول، دوم و سوم این پروژه در گمرک اجرا شده و در حال پیاده ‌سازی فاز چهارم هستیم.

صالحی در ادامه به دستاوردهای فاز سوم این پروژه اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین خروجی‌ های این طرح مکانیزه شدن رویه ترانزیت بوده که در فازهای قبلی امکان اجرای آن نبود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *