شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سهم ۳۷ درصدی پایتخت از تأمین مالیات

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۰۲
کد مطلب: 377753
رئیس سازمان اقتصادی و امور دارایی استان تهران گفت: تحقق ۳۷ درصد درآمدهای مالیاتی کشور در تهران وجود داشته و نیز ۶۰ درصد تسهیلات پرداختی بانک‌ها در این استان بوده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد رحیم‌ احمدوند رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان تهران در مراسم افتتاح مرکز جذب و خدمات سرمایه‌گذاری استان تهران با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حال افزایش است که موجب افزایش تولید، عرضه کالا و خدمات، اشتغال و رفاه عمومی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز به برنامه‌ریزی باثبات در اقتصاد داریم به دو محور سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: جمع‌آوری منابع مالی و نیز تخصیص منابع آن دو موضوع مهم بوده و با توجه به شرایط اقتصادی در تأمین آن مشکلات کمتری داریم و آنچه ضعف داریم مربوط به استفاده درست از منابع است.

به گفته احمدوند اکنون ۳۴ درصد کارگاه‌های بالای ۱۰ نفر شاغل، ۶۰ درصد سپرده‌گذاری بانکی، ۶۰ درصد پرداخت تسهیلات، ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی، ۳۰ درصد ارزش افزوده و ۳۷ درصد درآمدهای مالیاتی در استان تهران وجود دارد.

رئیس اداره اقتصادی و امور دارایی استان تهران با بیان اینکه ۳۷.۵ درصد از درآمدهای مالیاتی کشور مربوط به این استان است، تصریح کرد: حدود ۲۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مالیات سهم تهران بوده و همچنین ۵۳ درصد درآمدهای مصوب در این استان است.

وی افزود: تهران یک درصد از خاک کشور را گرفته اما ۱۶.۵ درصد از جمعیت کل کشور در آن جای گرفته و همچنین ۲۶ برابر بیشتر از استانداردهای دنیا خدمات و فعالیت در این استان بارگذاری شده است.

احمدوند گفت: در بخش سرمایه‌گذاری‌های خارجی ۷۳۱ طرح با ارزش ۵۴ میلیارد دلار تاکنون مصوب بوده که ۴۰ میلیارد دلار آن وارد کشور شده و از این میزان ۱۳۰ طرح در تهران بوده که ۱.۷ میلیارد دلار آن در تهران و در بخش‌های مختلف انجام شده است.
- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۶۰۸۰۰۱۴۳۸#sthash.pq۵۴mf۴۹.dpuf
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *