جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۲۰
ادامه سناریوی غربی در مورد اسیدپاشی در ایران؛

نماینده آمریکا: اسیدپاشی اصفهان به دلیل نداشتن حجاب بوده!

پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 387455
نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر موارد حمله با اسید در اصفهان را محکوم کرده و تلاش کرد این موارد را به بحث حجاب مرتبط کند.
نماینده آمریکا: اسیدپاشی اصفهان به دلیل نداشتن حجاب بوده!
به گزارش جهان به نقل از فارس، «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز پنج‌شنبه در اقدامی که به نظر می‌رسد با هدف مرتبط کردن موارد اخیر اسیدپاشی در اصفهان با مسئله حجاب صورت گرفته، با انتشار پیامی در توئیتر، این مسئله را «به شدت محکوم» کرد و نوشت که گزارش شده است که این حملات به دلیل عدم داشتن حجاب صورت گرفته است.

وی در این پیام نوشته است: «ایالات متحده حملات غیرانسانی اسیدی را که بنا بر گزارش‌ها به دلیل عدم داشتن حجاب علیه زنان در ایران صورت گرفته، به شدت محکوم می‌کند. از دولت می‌خواهیم عاملان را شناسایی و تحت تعقیب قرار دهد».

پاور تجمع روز چهارشنبه در اصفهان را نیز که با درخواست شناسایی عامل این حادثه صورت گرفت، «نمایشی تأثیرگذار از همبستگی با زنان ایران» توصیف کرد.

این اظهارنظر در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌های غربی نیز از ابتدای انتشار خبر اسیدپاشی در اصفهان، تلاش کردند تا آن را به مسئله حجاب ارتباط داده و مسئله‌ای قضایی را به موضوعی سیاسی بدل کنند. این در حالی است که مقامات قضایی ایران به شدت این حملات را محکوم کرده و اعلام کرده‌اند که عاملان آن به شدیدترین مجازات محکوم می‌شوند.

در همین راستا نسیم گزارش داد، الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس جمهور گفته است: اسیدپاشی‌های اخیر ربطی به طرح "امر به معروف و نهی از منکر" ندارد. وزارت کشور گزارشی در کابینه ارائه کرد که اسیدپاشی‌ها ربطی به این طرح ندارد و جرائمی که در این رابطه اتفاق افتاده، مربوط به روابط شخصی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خب پلیس ما که تو اصفهان مشغول تحقیقه هنوز نفهمیده؛!!!
بعد شما از اونور دنیا چه جوری فهمیدی؟؟؟!
خب احتمالا کار خودتونه که خبر دارید چه خبره دیگه؟
Iran, Islamic Republic of
حالا معلوم شده چرا بعضي ها از سريال معراجي ها نارا حت و عصباني بودند دقيق که ميشويم مصداق جريان را در جامعه راحت ميبينيم..... تهمت و افترا توسط عده اي به يک جريان و عقيده در ادامه گول خوردن عامه و عدم قبول برائت افراد و تقاضاي تحقيق در اون مورد....انشاالله در خارج از فيلم هم با توکل به خدا و کمک شهدا واقعيت امر معلوم شده و تهمت زنان روسياه شوند
Iran, Islamic Republic of
شاید جهت عدم حضور گردشگران به اصفهان بوده است
وقتی تو خود ایران یه عده همچین حرفی میزنن از نماینده آمریکا چه توقعی دارید یکی از اون دخترا که به تازگی اسید پاشیده بودن روش و سوار ماشین بود و از شیشه ماشین بهش اسید پاشیدن با حجاب بود دیگری رو نمیدونم شاید اونم باحجاب بود نمیدونم ولی این خانم با حجاب بود مادرشم چادری بود پدرشم در جنگ حضور داشت منتها وقتی از داخل یه عده اینجور تو بوق کرنا میکنن که دخترا بی حجاب بودن همین میشه که نماینده آمریکا تو سازمان ملل مطرحش کنه
لعنت بر روزنامه های زنجیره ای فتنه.
داخلی های خائن پیام میفرستند و اونام جواب میدن
شما برو به مملکت خودت برس که پلیساتون سیاه ها رو میکشند و تنبیه هم نمیشن
مهدي رحيمي
متاسفانه مسئولين كشور هم به شدت حرفاي متناقض ميزنن يكي ميگه شخصي هستش ، يكي ميگه سازمان دهي شده هستش يكي ميگه كار يه نفره....
مسعود
فتنه که شاخ و دم نداره...قبل از اینکه بگی خودمون فهمیده بودیم میخوای اینو بگی که به خاطر بدحجابی بوده...ایرانی ها یعنی انقدر ساده لوح شدن که داری عوام فریبی میکنی سامانتا خانوم
علیرضا
شکر خورده ، شما به دل نگیرید...
حران
Iran, Islamic Republic of
خدا میدونه چه گندکاریشونو دارن از اذهان دور میکنند که بار دیگه و این شکلی گیر دادن به موضوع اسیدپاشی!!!
توفیقی از قزوین
اولا فضولی مطالب داخلی ما به جنایتکاران و راهزنان بین المللی ربطی ندارد
دوما اگر قوه قضاییه به تهمت دروغ کسانی که با ادعای بنزین تولیدی آلوده تشویش عمومی کرده برخورد می کرد امروز شاهد نبودیم برخی قلم بدستان فاسد خوراک تبلیغاتی به بیگانه گان بدهند بعنوان مثال روزنامه هایی که این موضوع را مطرح کردند بعد از روشن شدن اصل قضیه اگر به ناصواب بودن مطالب خود رسیدند نباید به جرم تشویش عمومی و خوراک تبلیغاتی برای دشمن مجازات شوند؟
محمود
Iran, Islamic Republic of
نتیجه تعلل . بی عرضگی و بی تدبیری مسئولین در حل مسائل اجتماعی از جمله حجاب زمینه سؤ استفاده دشمن را فراهم کرده است .
شما مقامات امریکایی اولا برید افتضاحات کشورتون(مثل کشتن سیاه پوستان.جریان وال استریت...)را جمع وجور کنید ثانیا بشما مسائل داخلی ما هیچ ربطی ندارد ثالثا شماها کور خودتان وبینای مردم شده اید رابعا فضولی نکنید
United States
سرکار خانم !
گُنده تر از دهانت حرف میزنی . خودِ آمریکا و اوباما غلط اضافی میکنن که دخالت و اظهارنظر کنند . تو که نوکر و نوچه و برده ی اونهایی جای خود . پس دهانِ نِکبَتَت را ببند و سَرِت به کار خودت باشد .
نیکتا
به تو چـــه؟!
نیروی انتظامی ضعیف عمل کرده اگر اسیدپاشان دستگیر می شدند این حرف ها پیش نمی آمد
آمریکا برو گمشو
Iran, Islamic Republic of
یانکی خفه شو
حسین
ایا وزارت خارجه ما نسبت به موارد نقض حقوق بشر در امریکا عکس العمل نشان میدهد؟ ببینید این ها حتی از این دروغ هم استفاده خودشان را می کنند ولی ما نسبت به موارد واقعی که در امریکا اتفاق می افتد عکس العمل نداریم. ایا سخنگوی وزارت خارجه ما به برخورد پلیس امریکا با معترضان امریکایی در قضیه وال استریت یا قتل جوان سیاه پوست و ... اطلاعیه صادر می کنند یا موضع می گیرند/