سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۶
۸

عوامل پشت پرده انحراف پرونده 18 تیر + اسناد

يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 297653
یکی از مسائلی که سبب شد تا دستگاه قضایی نتواند به طور کامل و شفاف با عاملان و مسببان آشوب ۱۸ تیر برخورد کند، حضور فعالان و برنامه‌ریزان این حوادث در بدنه دولت و کادر اجرایی نظام بود؛ چرا که در آن دوره دولت اصلاحات بر سر کار بود و بسیاری از اعضای دولت نه تنها تلاشی برای خاموش کردن زبانه‌های آتش فتنه نمی‌گردند، بلکه با اقدامات خود به حمایت مادی و معنوی از آشوبگران نیز می‌پرداختند.
عوامل پشت پرده انحراف پرونده 18 تیر + اسناد
به گزارش جهان، حوادث و اتفاقاتی که دو سال گذشته در برخی خیابان‌های تهران رخ داد و سبب شد تا مردم نام آن را فتنه ۸۸ بگذارند، از جهات بسیاری شباهت‌های فراوانی با آشوب‌های شبه دانشجویی در ۱۸ تیر ۷۸ دارد؛ مساله‌ای که حتی برخی از تحلیلگران سیاسی را به این تحلیل رساند که این جریان جدید ادامه‌‌ همان فتنه ۷۸ است.
 
با این حال و با وجود شباهت‌هایی که میان این دو حادثه وجود دارد، تفاوت‌هایی نیز هستند که سبب شده تا سران فتنه ۸۸ نتوانند مانند سال ۷۸ از مجازات فرار کنند و افراد بی‌گناه را جایگزین خود در مقام اتهام و جایگاه پاسخگویی قرار دهند.
 
یکی از مسائلی که سبب شد تا دستگاه قضایی نتواند به طور کامل و شفاف با عاملان و مسببان آشوب ۱۸ تیر برخورد کند، حضور فعالان و برنامه‌ریزان این حوادث در بدنه دولت و کادر اجرایی نظام بود؛ چرا که در آن دوره دولت اصلاحات بر سر کار بود و بسیاری از اعضای دولت نه تنها تلاشی برای خاموش کردن زبانه‌های آتش فتنه نمی‌گردند، بلکه با اقدامات خود به حمایت مادی و معنوی از آشوبگران نیز می‌پرداختند.
 
به عنوان مثال، «سیدمصطفی تاج‌زاده» که در دولت وقت به عنوان معاون وزیر کشور فعالیت می‌کرد، خود یکی از سران هدایتگر اغتشاشگران بود و با پیگیری دقیق و لحظه به لحظه حوادث، به عنوان رابط اصلی دولت با این افراد نقش ایفا می‌کرد؛ تا جایی که حتی گفته می‌شود به سفارش او، آشپزخانه وزارت کشور در میدان فاطمی موظف به تهیه غذای گرم برای اغتشاشگران بود!
 
همین موضوع سبب شد تا پس از حضور انقلابی مردم در صحنه و جمع شدن بساط فتنه ۱۸ تیر، این افراد با توجه به نفوذ خود در دولت بتوانند ردپای خود در آشوب‌ها را پاک کنند و در مقابل، تقصیر‌ها را به گردن جمعی از دلسوزان انقلاب و حامیان نظام جمهوری اسلامی ایران بیندازند؛ مساله‌ای که در فتنه ۸۸ وجود نداشت و بر سر کار بودن یک دولت انقلابی و اسلامی سبب شد تا جنایات سران فتنه به وضوح و با سند آشکار شود و این افراد راهی به جز پناه بردن به دامان ضدانقلاب خارجی نداشته باشند.
 
یکی از مواردی که پس از وقایع ۱۸ تیر رخ داد، متهم کردن «فرهاد نظری» فرمانده وقت نیروی انتظامی تهران و احضار او به دادگاه با شکایت دولت «سیدمحمد خاتمی» بود.
 
سرتیپ نظری که دارای سابقه جانبازی و پاسداری از خاک ایران را در کارنامه خود دارد، در آن دوران قربانی سیاسی کاری مسئولان وقت دولت شد تا با متهم کردن او، زمینه برای فرار دولتمردان اصلاح‌طلب از رسیدگی به نقش خود در دامن زدن به آشوب‌های خیابانی در اطراف خیابان انقلاب اسلامی فراهم شود.
 
با این حال، پس از پیگیری مراجع قضایی، دادگاه حکم بر برائت کامل وی از تمامی اتهامات را صادر کرد و نمایندگان مجلس در کمیسیون اصل 90 هم اثبات بی‌گناهی وی از سوی دستگاه قضا را تایید کردند؛ موضوعی که به هیچ عنوان از سوی رسانه‌های طیف اصلاحات پوشش داده نشد و به شدت تحت بایکوت خبری قرار گرفت؛ مساله‌ای که سبب شد تا سرتیپ نظری از مقام خود عزل و برکنار شود.

 


  
 
تظلم‌خواهی وی به مراجع قانونی نظیر مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی هم مسئولان دولت وقت را به عذرخواهی رسمی از نظری وا نداشت؛ تا جایی که مرحوم «حجت‌الاسلام فاکر» رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نامه‌ای صریح خطاب به رئیس جمهور وقت، خواستار ترس از جزای روز قیامت و اعلام رسمی بی‌گناهی و تبرئه وی شد.

مرحوم فاکر حتی نامه‌ای را برای "علی لاریجانی" دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی کشور نوشت و از او خواست تا گزارشی که در دولت اصلاحات از سوی این شورا تهیه و در آن نسبت‌هایی ناروا به فرهاد نظری داده شده، تصحیح و به اطلاع عموم برسد.




 
 
اگر اصلاح‌طلبان توانستند در ماجرای فتنه 18 تیر خود را از محاکمه به خاطر اقدامات ضدانقلاب خود نجات دهند و حامیان انقلاب اسلامی و افراد ارزشی را در معرض اتهام قرار دهند اما خوشبختانه در ماجرای فتنه 88 اسناد جنایاتی که سران فتنه در جریان این حوادث مرتکب شده‌اند، همگی ثبت و برای عموم مردم منتشر شده تا همگان بدانند این افراد که داعیه پیروی از راه امام و آرمان‌های انقلاب را داشتند، چه خیانت‌هایی را در حق این نظام صورت دادند.
 
همین مساله است که سبب شده تا دلسوزان انقلاب امید زیادی به محاکمه این افراد در آینده‌ای نزدیک و رسوا شدن آنان داشته باشند.
https://jahannews.com/vdcjiae8tuqehmz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjiae8tuqehmz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همون موقع که گوشه هایی از دادگاه این بنده خدا سردار نظری رو از صدا و سیما پخش می کردند میشد مظلومیت این فرمانده رو در اون جریان دید.
یادمه می گفت نوار و فیلم و مستند داره که یه عده به مسئولین عالی رتبه نظام خصوصا مقام معظم رهبری توهین می کنند و با اشکی که از چشماش میزد بیرون میگفت من چطور می تونستم تحمل کنم ؟؟
خیلی بهش ظلم شد... به خیلی ها ظلم شد...
خدا لعنت کنه مسببین فتنه های 78 و 88 رو
خدا لعنت کند مسببین این دو فتنه را وخدا بر عزت و عظمت سردار فرهاد نظری را بیفزاید.
ram
واقعا نشون میده هنوز پیام رای مردم تو این انتخابات رو دریافت نکردید بابا بیدار شید بهار اصلاحات فرا رسیده
بر فرض که آقای روحانی اصلاح طلب هستند که خود شما هم می دانید سابقه ایشان این را نشان نمی دهد، و ایشان اصولگرای معتدل هستند، و دلیل اینکه آقای خاتمی از ایشان حمایت کرد علی رغم میل باطنی ایشان بود و در آینده تبعات قضیه بیشتر روشن می شود. حال بر فرض که اصلاحات و اصلاح طلبان رأی آورده اند آیا دلیل و مجوز بر این است که ما حق و حقیقت را نادیده بگیریم، و مسایل را جوری که ایشان دوست دارند تفسیر کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
سید
شما باید از خواب بیدار شی عزیز من! اصلاحات تو این اتخابات مرد! اگه اصلاحات رای داشت دکتر عارف رو تو انتخابات نگه میداشت و نه اینکه دست به دامن جریان هاشمی که روزی عالیجناب سرخپوش بود بشه و نهایتا از دکتر روحانی حمایت کنه که هیچگاه خودش رو اصلاح طلب ندونسته و در 23 تیر 78 شدیدترین مواضع رو علیه عمله های اصلاح طلبان بگیره! بیدار شو از خواب عزیزم!
Iran, Islamic Republic of
اگه مهندس مشایی یا احمدی نژاد خدای ناکرده تو فتنه 18 تیر نقش داشتند شک نکنید سه سوت دادگاهی می شدند اما چون پای برخی به اصطلاح بزرگان! و از ما بهتران! وسطه اشکال نداره دهها سال پیگیری پرونده طول بکشه
علی
دقیقا
الان میفهمم که احمدی نژاد میگفت حلقه قدرت یعنی چی..
درسته خودش هم بی اشتباه نبود و باعث خیلی از مسائل و پشت کردن مردم به خودش شد اما برام خیلی جالب بود که کسی که از جنسشون نبود رو چه بلایی به سرش آوردند.
کلا در برخورد با اینها دو راه بیشتر نداری، یا باید از جنس خودشون بشی، یا له بشی!
البته راه سوم هم وجود داره و اون اینه که با دقت و تدبیر و تقوی محکم تو مسیر بمونی که در آن صورت هیچوقت مردم و رهبری حمایتشون را دریغ نخواهند کرد...
علی
برخی عکسا درست بارگزاری نمیشه، لطفا اصلاحشون کنید