شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۳

فروپاشی خط‌مقدم داعش درتکریت+عکس

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 410197
رسانه ها از فروپاشی خط مقدم گروهک تروریستی تکفیری داعش در جبهه «البوعجیل» و «البوناصر» در «تکریت» عراق خبر دادند. فرمانده پلیس دیاله تصریح کرد عوامل رسانه ای گروهک تروریستی داعش در این استان نابود شده اند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، منابع وابسته به نیروهای مردمی از فرار تروریست‌هایی که وظیفه مقابله با نیروهای امنیتی را در خطوط مقدم تکریت داشتند خبر دادند.

کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی عراق گفت: خطوط مقدم تروریست های داعش در شهر تکریت فروپاشیده است.

تحولات عراق

وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که ما از داخل شهر تکریت دریافت کرده‌ایم همه تروریست های خطوط مقدم داعش در شهر تکریت که ماموریت ممانعت از ورود و پیشروی نیروهای امنیتی را داشتند، گریخته‌اند.

النوری تاکید کرد: حالت یاس بر تروریست های داعش حاکم شده است و این به علت حضور نیروهای امنیتی و مردمی است. تروریست های داعش طی روزهای گذشته اقدام به بمب‌گذاری مراکز دولتی و مساجد و خیابان‌ها کرده‌اند. تحرک نیروهای امنیتی و مردمی با احتیاط کامل خواهد بود تا تلفات زیاد نشود.


قرار است عملیات تکریت از سه محور انجام شود که عبارتند از محور العوجه به تکریت که ماموریت این محور با نیروهای ویژه موسوم به نیروهای طلایی است، ارتش عراق و پلیس از محور دانشگاه تکریت و پایگاه اسپایکر عملیات انجام می دهند.

محور سوم از منطقه سورشناس به سوی منطقه الدور در جنوب شرق تکریت است که از خطرناکترین و دشوارترین محورها خواهد بود.

احتمال می رود که نیروهای عراقی مناطق العلم، الدور و تکریت را قبل از شروع عملیات گسترده به محاصره درآورند و نیروهای زمینی با پوشش هوایی به سوی شهر تکریت پیشروی کنند.

این در حالی است که برخی از احتمال به تعویق افتادن عملیات به منظور فراهم آمدن فرصت برای خانواده های از منطقه خبر می دهند.

در همین حال ماجد الغراوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: هماهنگی کاملی میان این کمیسیون و بزرگان و اعضای شورای استان صلاح الدین وجود دارد.

وی افزود: روحیه نیروهای امینتی و مردمی و عشایری بالا است و آنها بر پیروزی اصرار دارند و قصد دارند که حماسه ای مشابه جرف النصر، آمرلی و دیالی و دیگر مناطق رقم بزنند.

زینب عارف البصری نماینده وابسته به ائتلاف دولت قانون اعلام کرد: حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح آخرین هماهنگی ها برای شروع عملیات استان صلاح الدین را انجام داده است و مسئولیت ها همه نیروها مشخص شده است و هماهنگی میان وزارت دفاع، کشور و نیروهای مردمی به عمل آمده است و همه ادوات مورد نیاز برای آزادی هزاران کیلومتر و غلبه بر داعش فراهم است.اقدامات لجستیکی به عمل آمده است و شکست داعش نیاز به زمان دارد.


هلاکت ۶۰ داعشی در سامرا


همچنین فرماندهی عملیات سامراء از هلاکت ۶۰ داعشی و زخمی شدن ۷۰ نفر دیگر درمنطقه سور شناس در شمال سامراء خبر داد. از سوی دیگر عماد الزهیری فرمانده عملیات صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای امنیتی با کمک نیروهای مردمی عملیاتی در منطقه سور شناس انجام دادند و دهها داعشی را به هلاکت رساندند.

مرگ رسانه های داعش در دیاله


همچنین، جمیل الشمری فرمانده پلیس استان دیاله اعلام کرد بیشتر توانمندی رسانه ای داعش در این استان متلاشی شده است و نیروهای امنیتی به پخش پیام های مرگ که این گروه به منظور جذب جوانان انجام می داد، پایان داده است.

کشف کمک های غذایی سعودی ها به داعش

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی عراق کمک های غذایی عربستان سعودی را در پایگاههای گروهک تروریستی داعش در نزدیکی شهر تکریت کشف کردند. روی این کمک های غذایی مهرهای رسمی عربستان وجود دارد.

منبعی در عملیات استان صلاح الدین گفت نیروهای ارتش و بسیج مردمی این کمک های غذایی را در نزدیکی شهر تکریت پیدا کردند.

این منبع افزود این کمک ها چند تن برآورد می شود و در تعدادی از مقرهای این گروه تروریستی در این منطقه توزیع شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عین سین
Iran, Islamic Republic of
منتظر یک جشن مفصلیم
Iran, Islamic Republic of
زنده باد سربازان اسلام. زنده باد سردار سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
نصر من الله و فتح قريب و بشر المومنين.