جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

پایگاه اینترنتی ضد داعش در فرانسه + تصاویر

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب: 404590
دولت فرانسه برای مقابله با تبلیغات گروه تروریستی داعش و افراط گرایان اقدام به تاسیس یک پایگاه اینترنتی کرده است.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، سه هفته پس از حملات اوایل ژانویه در پاریس، دولت فرانسه یک پایگاه اینترنتی اختصاصی برای مقابله با تبلیغات افراطیون در اینترنت راه اندازی کرده است.

این پایگاه اینترنتی به روی فیلمی دو دقیقه‌ای از تصاویر و بخش‌هایی از فیلم‌های تبلیغاتی داعش برای جذب و تشویق پیوستن به گروه داعش در سوریه و عراق باز می‌شود.

بر روی تصاویر و بخش‌های رنگی فیلم نوشته شده است: آنان به تو می‌گویند خود را در کنار ما فدا کن، ‌تو از آرمانی درست دفاع می‌کنی.

سپس بر روی تصاویر و بخش‌های وحشتناک آزار و اذیت و کشتار در فیلم که به صورت سیاه سفید است، نوشته شده است: در واقع، تو جهنم را در روی زمین می‌یابی و تنها به دور از خانه و خانواده‌ات خواهی مرد.

در این پایگاه اینترنتی خطاب به دختران جوان نوشته شده است: آنان به تو می‌گویند بیا اینجا و خانواده‌ای را با یکی از قهرمانان ما تشکیل بده. در واقع، تو فرزندانت را در جنگ و ترس و وحشت پرورش خواهی داد.

این فیلم با این عبارت پایان می‌یابد: سخنرانی‌های اغواگرانه افراطیون هر روز قربانیانی می‌گیرد.

این پایگاه اینترنتی که بر روی آن بخش اطلاع رسانی دولت و وزارت کشور به مدت چند ماه کار کرده‌اند چندین عبارت دیگر مانند «تهدید تروریستی را درک کن»، «آن سوی تبلیغات افراطیون را تشخیص بده»، «دولت عمل می‌کند و همه باهم باید بسیج شویم.»

«دنیا بوزار» مردم‌شناس فرانسوی در این فیلم مثلا توضیح می‌دهد که چگونه به کار گیری گسترده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به فضای افراطی‌ها امکان می‌دهد که شمار زیادی از کاربران به ویژه جوانان را تحت تاثیر قرار دهند.

«کریستان گراول» مدیر بخش اطلاع رسانی نخست وزیری فرانسه اعلام کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم این ویدئو را به طور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی پخش کنیم تا حداکثر جوانان حساس به این موضوعات و این زنگ خطر‌ها را بازداریم. ما امیدواریم که این مسئله بر آنان تاثیر گذار باشد و این پایگاه همچنین راه حل‌هایی را پیشنهاد می‌کند که از آن جمله می‌توان به درخواست کمک برای خود جوانان، ‌خانواده‌های جوانان و دوستان آنان اشاره کرد.

به گفته «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه حدود ۳۰۰۰ فرانسوی در ارتباط با عزیمت افراد به سوریه و عراق تحت نظر دستگاه‌های اطلاعاتی قرار دارند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *