پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دستور تازه سازمان ملل درباره سوریه

جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 441193
دبیرکل سازمان ملل متحد طرحی را برای تحقیق درباره حملات شیمیایی در سوریه ارایه کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در نامه خود به شورای امنیت سازمان ملل آورده است:موفقیت در هرگونه تحقیق بین المللی جدید برای شناسایی مسئول حملات شیمیایی در سوریه نیازمند همکاری کامل همه طرف های درگیر است.

بان کی مون در این نامه طرح خود را برای تحقیقی که سازمان ملل و سازمان ممنوعیت سلاح شیمیایی درباره حملات با گازهای سمی در سوریه انجام خواهد داد، ارایه کرد.

دبیرکل سازمان ملل گفت: "هدف، مشخص کردن افراد یا تشکل ها یا گروهها یا دولت هایی است که استفاده از مواد شیمیایی به عنوان سلاح را - از جمله گازهای کلر یا هرگونه مواد سمی دیگر- انجام دادند یا سازماندهی یا حمایت کردند یا به نحوی در آن شرکت نمودندد.

وی در نامه خود ، ساختار و تشکیلات کار هیئت مشترک سازمان ملل و سازمان ممنوعیت سلاح های شیمیایی و معیارها و چگونگی تحقیق درباره حملات شیمیایی اخیر در سوریه بویژه استفاده از کلر را ارایه کرد.

بان کی مون در نامه هفت صفحه ای خود، سه کارشناس مستقل را برای تحقیقات مامور کرده است که تیم های متمرکز در لاهه و نیویورک از آنها پیشتیبانی و حمایت می کنند.

وی افزود: معاون دبیرکل کل سازمان ملل (که نامش مشخص نشده است) در کمیته ای که هدایت هیئت مشترک یاد شده را برعهده خواهد داشت، حضور خواهد داشت و ماموریت او "برعهده گرفتن مسئولیت اساسی" کار این هیئت است. در این کمیته دو دستیار هم حضور خواهند داشت که مسئول مسائل سیاسی و اقدامات تحقیق خواهند بود.

دراین نامه تعداد مجموع کسانی که مسئولیت تحقیق را برعهده خواهند داشت و تاریخ آغاز تحقیق میدانی مشخص نشده است. این کارشناسان ۹۰ روز برای ارایه گزارش اول خود مهلت خواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *