پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

شيوه عجيب جمع‌آوری پول‌برای داعش درلندن

پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 421393
پلیس اسکاتلندیارد انگلیس، یک شبکه مالی حامی داعش را در این کشور کشف و توقیف کرد که با فریب مردم، اموال آنها را می گرفتند و برای داعش ارسال می كردند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، واحد مبارزه با تروریسم پلیس انگلیس، یک شبکه حمایتی گسترده از افراطی ها را که از این کشور به سوریه می رفتند و در کنار داعش می جنگیدند، توقیف کرد.

پلیس بریتانیا معروف به اسکاتلندیارد با صدور بیانیه ای از بازداشت ۶ مرد و یک زن در لندن و بازرسی خانه های آنها خبر داد. این افراد به تهیه برنامه جنایتکارانه و فریب کارمندان بانک های محلی متهم هستند که پول ها را به حساب های وابسته به داعش در سوریه واریز می کردند بدون اینکه کارگران و کسانی که پول خود را در اختیار این شبکه مالی قرار دهند، از آن مطلع باشند.

متهمان چندین ماه بود که با مردم انگلیس تماس گرفته و خود را به عنوان پلیس معرفی می کردند. بر این اساس متهمان به مردم اعلام می کردند که حساب های بانکی شان مورد سرقت قرار گرفته و برای حفاظت از اموالشان باید آنها را به حساب بانکی دیگری انتقال دهند و به این ترتیب اموال مردم را به دست می گرفتند و به داعش می دادند.

بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد هر چند بیشتر مردم به خواسته این شبکه تن نمی دادند اما برخی به ویژه افراد مسن اموالشان را در اختیار آنها قرار می دادند. پلیس پیش بینی کرده که متهمان بیشتری در این پرونده و شناسایی و دستگیر شوند.

بنا بر اطلاعات دستگاه های امنیتی انگلیس، بیش از ۶۰۰ انگلیسی در کنار داعش در سوریه و عراق می جنگند. انگلیس از جمله کشورهایی است که در حضور نیروهای تکفیری در سوریه نقش عمده ای داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اللهم اهلک و العن آل سعود جمیعاً الی یوم القیامه