جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۶
دمکراسی بشرط چاقو!

زیباکلام به نمایندگی از جانب ملکه منت بر سر دنیا می گذارد

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب: 381398
جناب آقای زیبا کلام ـ دولت محبوب و مطبوع و دمکرات تان در لندن همان هائی هستند که در اوج مدنیت و تمدن و دمکراسی خواهی پاسخ شان به استقلال طلبی 100 ساله ملت هندوستان و نهضت عدم خشونت «گاندی» کلامت از لوله تفنگ بود! و هندویان استقلال خود را از میانه نبردی خون چکان و کشتار درمانی سربازان دمکرات ملکه ابتیاع کردند!
به گزارش جهان، داریوش سجادی در گوگل پلاس نوشت:
دکتر صادق زیبا کلام به اعتبار ادبیات و سطح و نوع فهم و درک و تحلیل و نبوغ سیاسی اش به کفایت موفق شده تا خود را درقامت یک پدیده در فضای سیاسی ایران سند بزند.
مقاله اخیر ایشان در روزنامه شرق (نخ نامرئی تسبیح مردم سالاری) آخرین نمونه از تراوشات شاذ ذهنی ایشان است که ظاهراً در آن تعمد داشته از موضع یک آنگلوفیل و بی توجه به واقعیات تاریخی بر روی اعصاب مخاطب راه بروند!
زیبا کلام در این مقاله با استناد به نتیجه منفی رفراندوم اخیر استقلال طلبی اسکاتلند و به سنت مالوف با طعنه و ذکر مصیبت هائی از بی اتیکتی و توحش حکومت و شهروندان در «ممالک توسعه نیافته» و با اشاره به شیوه برگزاری رفراندوم در انگستان که عاری از هرگونه تنش بود و خونی از دماغ کسی نریخت و ارتش انگلستان بمنظور سرکوب استقلال طلبان وارد منازعه نشد و نهایتاً در شیک ترین و مدنی ترین شکل ممکن اسکاتلندی ها پذیرفتند کماکان در تیول ملکه باقی بمانند! جمیع این عوامل این استاد علوم سیاسی تحصیلکرده در انگلستان را آن گونه به وجد آورد تا شورمندانه در مقام افتاء بفرمایند:
«چه بخواهیم چه نخواهیم، جامعه بریتانیا آنقدر توسعه یافته و حاکمیت قانون در آن کشور پررنگ است که وقتی همه‌پرسی برگزار می‌شود، اکثریت دلیلی بر جدایی از بریتانیا نمی‌بینند، همچنان که چندسال پیش، استرالیایی‌ها هم دلیل برای جدایی پیدا نکردند و گمشده همه مردم جهان، همان احترام به قانون و قواعد مردمسالاری است.»
شاذ گوئی زیبا کلام بازگشت به این «مرد رندی» دارد که ایشان در تحلیل و تمجید دمکراسی بریتانیائی دچار ثقل سامعه و غمض عین می شوند و وقتی «استقلال طلبان از انگلستان» بنا به هر دلیلی از خواسته خود منصرف می شوند ایشان بنمایندگی از جانب ملکه (!) منت بر سر دنیا می گذارند که ببینید انگلیسی ها چقدر شیک اند و مدرن اند و نازاند و فهیم اند و نجیب اند و دمکرات اند که در متمدنانه ترین شکل ممکن «پیروزی خود» در رفراندوم استقلال طلبی اسکاتلند و ایضاً استرالیا را بزرگ منشانه و بدون خشونت قبول می کنند!
تنها نکته مغفول در این میان آنست که با فرض پذیرش و استقبال از رفتار مدنی و دمکراتیک و متمدنانه دولت انگلستان نسبت به قبول «پیروزی خود» در رفراندوم های استقلال طلبانه! چرا این دولت تا بن دندان دمکرات وقتی خود را با مخالفت رعیت و تلاش رعایا برای نبودن و نماندن در تیول ملکه می بینند ناگهان همه پرنسیب ها و اتیکت های مدنی و اخلاقی خود را به سقف نسیان می کوبند و بالغ بر 800 سال جوانان ایرلند جنوبی و مبارزین خط مقدم «شین فین» را در جنبش استقلال طبلانه شان با خشن ترین شکل ممکن به خاک و خون می کشند!؟
این چگونه دولت مدرن و دمکراتی است که با «پیروزی خود در رفراندوم اسکاتلند» کنار می آید (!) اما همین 30 سال پیش پاسخ ایشان به اعاده حق مالکیت دولت آرژانتین بر جزایر فالکلند منتهی به اعزام ناوگان نظامی بریتانیا و کشتار 700 آرژانتینی و تداوم سلطه استعماری بر این جزایر آرژانتینی شد!؟
جناب آقای زیبا کلام ـ دولت محبوب و مطبوع و دمکرات تان در لندن همان هائی هستند که در اوج مدنیت و تمدن و دمکراسی خواهی پاسخ شان به استقلال طلبی 100 ساله ملت هندوستان و نهضت عدم خشونت «گاندی» کلامت از لوله تفنگ بود! و هندویان استقلال خود را از میانه نبردی خون چکان و کشتار درمانی سربازان دمکرات ملکه ابتیاع کردند!
ظاهراً در ترمینولوژی سیاسی دکتر زیبا کلام «دمکراسی انگلستان خوب است بشرط چاقو»! یعنی تا وقتی نتایج دمکراسی مطابق میل دولت فخیمه باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جناب زیبا کلام:
شما پاشو برو انگلیس, 75 میلیون ایرانیو راحت کن...
خسته شدیم از دست این افاضات گهربار به خدا....
انشالله شفای عاجل...
Iran, Islamic Republic of
اون ايرلندشماليه كه جزو بريتانياست نه جنوبي.
Iran, Islamic Republic of
زیبا کلامه دیگه! به دل نگیرید! برای تفرج و تفریح خوبه... خخخخ
حیف آن اسمی که او دارد اگر زیبا کلام عاقل بود که مادرش نگران عاقبت بخیری او نبود

جهان :شما هم زیبا کلام را بیش از حد یاد می کنید زیبا کلام را فراموش کنید تا مثل اربابش رضا شاه به زباله دان تاریخ بیافتد
رضا
Iran, Islamic Republic of
چرا اینقدر عصبانی هستید خوب انگلیسی ها نجیب وبافرهنگ هستند مگر نه اینکه امروز هر مسئولی در نظام ما یکی از آقازاده هایش درلندن زندگی وتحصیل می کند اصلا این همه روحانی ومسئول در لندن چه کار دارند چرا همه مسئولین مملکت ما برای تفریح وتحصیل به انگلیس میروند اکثر مسئولین همین مملکت تحصیلکرده انگلیس هستند رای مردم هم همین را نشان داد حالا شما با انگلیس مشکل داری به خاطر طرز تفکر پوسیده ونخ نمایی است که در کله ات فرو کردن درحالی که خودشان نوه ونتیجه هاشان را در لندن به دنیا می آورند وشناسنامه میگیرن.
م
United Kingdom
انگلس معروف است به روباه پیر که خودشون گفتند به کمک سه نفر کودتای 28 مرداد را در ایران راه انداختند اما به هر حال برای کشور خودشون و مردم خودشون و رفاه ملت خودشون تلاش خبیثانه و این همه خیانت برون مرزی دارند واین را مردم انگلیس می دونند که اینطور بی دغدغه و حاشیه در رفراندوم شرکت می کنند
ما وافغانستان هم باید بدونیم که مثل مردم انگلیس باید به فکر هم باشیم و تابع قانون باشیم و اصلا پیرو انگلیس وت حلیل ها ودلسوزیهای بی بی سی نشویم