پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

بیشترین زنان جهاد نکاح از کدام کشورند؟

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 383693
افزایش موج ورود زنان و دختران غربی به خاورمیانه برای پیوستن به داعش، سبب نگرانی گسترده بازرسان ضدتروریسم شده است.
به گزارش جهان،پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از روزنامه گاردین نوشت: دختران ۱۴ و ۱۵ ساله به سوریه سفر می‌کنند تا با افراطیون ازدواج و فرزندان آنها را بزرگ کنند تا به جمع تروریست‌ها بپیوندند.

گروه کوچکی از آنها نیز سلاح به دست گرفته و می جنگند که بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی جذب می‌شوند.

این زنان و دختران ۱۰ درصد از مجموع کسانی را تشکیل می‌دهند که از اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا برای پیوستن به گروههای تندرو داعش از کشورشان خارج شده اند.

در این میان فرانسه کشوری است که بیشتر زنان از آنجا جذب می‌شوند و دستکم ۶۰ زن فرانسوی به این گروهک پیوسته اند.

لویی کاپریولی، رئیس سابق آژانس امنیتی فرانسه می‌گوید: در بسیاری مواقع زنان و دختران فرانسوی خانه‌هایشان را ترک می‌کنند تا با داعشی ها ازدواج کنند و به نظر خود در حال حمایت از «برادران» هستند و اگر همراه آنها بمیرند، به آنها عنوان «همسر شهید» داده می‌شود.

کارشناسان مبارزه با تروریسم در انگلیس نیز معتقدند که حدود ۵۰ دختر و زن انگلیسی به داعش پیوسته‌ اند که حدود یک‌ دهم آنها برای جنگیدن به سوریه رفته‌ اند و بیشتر آنان در رقه مستقر هستند.

براساس بررسی‌ها میانگین سنی آنها بین ۱۶ تا ۲۴ سال است و بیشترشان دانش آموخته هستند.

همچنین دست‌ کم ۴۰ زن نیز از آلمان به داعش در عراق و سوریه پیوسته‌ اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فاطمه
این زنها فقط تابعیت کشورهای غربی رو دارن و واقعا اروپایی نیستن. عرب هستن. وقتی خبری می نویسین، باید دقیق باشه. با این طرز نوشتن شما انگار زنهای اروپایی رفتن به داعش پیوستن درحالیکه اینطور نیست.