جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سخنرانی متواضعانه سبزواری در نکوداشتش

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 248693
حمید سبزواری در مراسم نکوداشتش در سبزوار گفت: من شاگرد هستم و شما خواستید که من امروز به برنامه آمده ام. دستانم خالی است و چشمم به لطف شماست.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مراسم گرامیداشت حمید سبزواری از صبح امروز دوشنبه 17 مهر در تالار استاد محمدتقی شریعتی دانشگاه استاد حمید سبزواری آغاز شده و در حال برگزاری است.

حمید سبزواری در این مراسم گفت: با وجود تاثیرهایی که شعر فارسی از شعر عربی گرفته است، هیچ گاه آن چه در شعر فارسی وجود دارد، در شعر و ادبیات عرب وجود ندارد و آن، اصل زبان فارسی است. با برخورداری از این زبان و شیوه هایی که سرایندگان شعر فارسی در پیش گرفته اند، شاهد شعر فارسی یعنی اوج هنر در طول تاریخ بوده ایم.

وی افزود: بعد از قرآن و سخنان علی مرتضی و اهل بیت، شعر و نثر فارسی فضای فرهنگ این مرز و بوم را معطر کرده است. من شاگرد هستم و شما خواستید که من امروز به برنامه آمده ام. دستانم خالی است و چشمم به لطف شماست. گاهی شعر و ترانه ای گفته ام که به دست دیگران رسیده است. کار دیگری از دستم بر نمی آمده است.

این شاعر ادامه داد: من به بسیاری از شهرهای ایران سفر کردم و با محبت مردم روبرو شدم. امیدوارم این خصیصه محبت و مهربانی ایرانیان همچنان زنده بماند و عزیزانی که در دانشگاه ها و مراکز تربیتی فعالیت دارند، به خوبی و با ظرافت آن را به نسل های بعدی منتقل کنند. زبان فارسی زبان لطیفی است و به دل و جان می نشیند در حالی که زبان های دیگر خشن هستند و لطافت زبان فارسی را ندارند.

وی در ادامه به خوانش تعدادی از اشعارش پرداخت.

یکی از خبرهای دیگر این مراسم این است که حمید سبزواری تمام هدایایی که به او داده شده بود، به موسسات خیریه اهدا کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *