جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۵
۵۳

بچه پولداری که ماهی ۴۰ میلیون پول تو جیبی می‌گیرد!

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب: 436595
اگر حرف‌هایش را نشنوی، باور نمی‌کنی که حقوق ماهیانه یک کارمند پول توجیبی یک روزش است، در حرف هایش غیر از بی خیالی مایه دارانه، نشان خاصی از تجمل و بچه پولداری نیست و حتی پیج بچه پولدارهای تهران را هم ندیده است.
بچه پولداری که ماهی ۴۰ میلیون پول تو جیبی می‌گیرد!
به گزارش جهان به نقل از همشهری جوان، برای گپ زدن به شعبه ولی عصر یکی از کافه های زنجیره ای که پاتوق همیشگی اش است، دعوت مان می کند.

ظاهرش شیک و باکلاس است ولی نه آنقدر که چیز متفاوتی در پوشش و مدل موهایش به چشم بیاید. اگر حرف هایش را نشنوی، باور نمی کنی که حقوق ماهیانه یک کارمند پول توجیبی یک روزش است. در حرف هایش غیر از بی خیالی مایه دارانه، نشان خاصی از تجمل و بچه پولداری نیست. حتی پیج بچه پولدارهای تهران را هم ندیده است و فقط از این ور و آن ور تعریف هایش را شنیده است.

مثل بیشتر پولدارها، در مقابل سوال هایی مثل «این همه پول را از کجا آوردی؟» گارد دارد و از همان اول شرط می کند که از این سوال ها نپرسیم. حتی با اینکه در رابطه با خانه و زندگی اش فکت های قابل پیگیری می دهد ولی اصرار دارد اسمی ازش برده نشود. در مقابل اصرارها برای گفتن اسمش می خندد و می گوید: «حالا چه فرقی می کنه؟! اصلا بنویس علی علی زاده!»

* قبول داری بچه پولداری؟

اگر به معنای بدش در نظر نگیریم، آره، چرا قبول نداشته باشم؟

* درآمدت از چه راهی است؟ از خانواده پول می گیری؟

به طور ثابت که پول مشخصی بگیرم، نه؛ ولی هر وقت بخوام از خانه بیرون بروم، پدر، مادربزرگ و پدربزرگم جدا جدا می گویند «این پول را بگیر دست خالی بیرون نروی».

* این پول توجیبی تقریبا چقدر است؟

چیز ثابتی نیست. هر کسی هر چقدر پول نقد دم دستش باشد، یک مقدارش را به من می دهد.

* حالا به طور میانگین چقدر می گیری؟

از هر نفر، سیصد چهارصد هزار تومان.

* یعنی در ماه ۴۰-۳۰ میلیون تومان پول توجیبی می گیری؟!

آره. حالا نه با این غلظت، چون کم و زیاد می شود. بسته به خواسته های آن زمانم پول می گیرم.

* چه کار می کنی با این همه پول؟

این پول زیادی نیست برای خرج کردن. یعنی هر چقدر هم که پول داشته باشی، راه برای خرج کردنش وجود دارد. مثلا پیراهن آ ث میلان را - که خیلی خوشم می آید - از نمایندگی اش ۵۰۰ هزار تومان می خرم. یا یک کمربند می بینم مارک است، یک میلیون پولش را می دهم. اینطور نیست که برای خرج کردن مشکلی داشته باشی.

* به طور معمول صبح تا شبت را چطور می گذرانی؟

(می خندد) زندگی من صبح تا شب ندارد.

* چرا؟

من معمولا ۴ بعدازظهر از خواب بیدار می شوم و ۸ صبح می خوابم.

* خب چهار عصر تا هشت صبح ات را چطور می گذرانی؟

بیدار که می شوم، غذایی که مادربزرگم آماده کرده است را می خورم. دوش می گیرم و با بی ام و از خانه می زنم بیرون برای دور دور. البته اسم دور دور بد در رفته. اصلا اهل این نیستم که توی خیابان کسی را سوار کنم. با دوستانم قرار می گذارم و با ماشین توی خیابان می چرخیم. بیرون شام می خورم و شب خانه یکی جمع می شویم و تا هفت هشت صبح بیدار می مانیم.

* تا صبح چه کار می کنید؟

اگر پیش بچه ها باشم، دسته جمعی بازی می کنیم و اگر خانه تنها باشم معمولا تا صبح با لپ تاپم فیلم و سریال های روز دنیا را پیگیری می کنم. صبح هم یک چیزی می خورم و می خوابم.

* یعنی هر روز همینطور بی هدف توی خیابان چرخ می زنی؟

- آره خب. این گاز دادن بهم حال می دهد، مخصوصا توی اتوبان.

* هیچ کاری جذاب تر از دور دور نیست؟

نه واقعا. اینجا امکاناتی نداریم. مرکز تفریحی جذابی داریم؟ چه جایگزینی برای دور دور من هست؟

* حوصله ات سر نمی رود؟ از این همه یکنواختی خسته نمی شوی؟

چرا؛ یک بار اینقدر حوصله ام سر رفته بود که رفتم در یک صرافی و با حقوق ماهی ۸۰۰ هزار تومان کار کردم. همه مسخره می کردند و می گفتند تو که اینقدر پول داری، چرا اینجا کار می کنی ولی برای من پول مهم نبود. می خواستم یک کاری کنم که احساس مثبت بودن بهم دست بدهد. البته بعد از یک مدت که کار یاد گرفته بودم، به مشکل خوردم و بیرون آمدم.

* تمام دوستانت از نظر مالی در سطح خودتان هستند؟

نه. من چون منیریه هستم، دوست با درآمد پایین هم زیاد دارم. بعضی شب ها این دوستانم دعوتم می کنند خانه شان و تا صبح با ایکس باکس فوتبال بازی می کنیم. خیلی بهم حال می دهد. گاهی وقت ها هم فیلم و سریال می بینیم و کله سحر می رویم کله پزی.

* تا حالا شده است کسی از این دوستانت به این خرج کردن های بی رویه ات ایراد بگیرد؟

زیاد پیش می آید. یکی از دوستانم - که چهره شناخته شده ای هم هست - بهم می گوید می دانی با این شلوار مثلا دو میلیون تومانی تو، چند نفر می توانند شلوارهای معمولی بخرند؟

* چه واکنشی نشان می دهی؟

خب منم آدمم. برایم مهم است که یک عده به نان شب شان هم محتاجند؛ این قضیه ذهنم را آزار می دهد و تا حدی کمک می کنم ولی مسئول بی پولی این آدم ها که من نیستم.

* مثلا به این بچه های سر چهارراه ها، چقدر کمک می کنی؟

یک اشتباهی که در مورد من می کنید این است که انگار با این فضاها غریبه ام و فقط از پشت شیشه ماشینم می بینم شان ولی گفتم، خانه ما منیریه است و من با خیلی از این آدم ها برخورد دارم.

* واقعا؟ حالا با این همه درآمد، چرا منیریه؟

ما خانوادگی در این محل بزرگ شدیم و با این فضاها حال می کنیم. البته خانه مان خفن است. فکرتان سمت خانه کلنگی های محل نرود!

* راستش باورش برایم سخت است...

چرا؟ ما اینقدر آدم های عجیبی نیستیم.

* چرا فرق می کنید دیگر! مثلا تا حالا شده برای پول لنگ بمانی؟

آره خب. من هم چیزهایی می خواستم که نتوانسته ام بخرم یا مثلا اینکه پول زیاد دارم، دلیل نمی شود با فروشنده ها چانه نزنم و فروشنده هر چقدر گفت من هم بدهم. بحث کلاس و این حرف ها به کنار ولی هر وقت حس کنم که می خواهد سرم را کلاه بگذارد، سعی می کنم با بحث، از حقم دفاع کنم. بارها شده است ۳۰۰-۲۰۰ هزار تومان از قیمت اولیه ارزان تر خریده ام.

* سخت ترین لحظات زندگی ات که حسابی کلافه ات کرده کی بوده؟

چند ماه پیش ماشینم را فروختم و گفتم یک مدت بدون ماشین زندگی می کنم. یک هفته نرسیده بود که اینقدر کلافه شدم که رفتم پیش بابا و گفتم «بابا، من دیگه خسته شدم، ماشین می خوام.» بابا هم گفت برو هر کدام را می خواهی بخر و همین بی ام و را برایم خرید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چه زندگی کسالت بار و پوچی
این پسر مثبت بنده خدا در مقابل جونیور مثل گدای سرچهارراس انگشت کوچیکش که هیچ لاک ناخن جونیورم نمیشه
به قول ابوذر که به معاویه میگوید اینها پول مردم است و بعدش تبعید میشود. اینها پول من و شماست ای ملت که آقازاده ها و وابسته ها به جیب زدن
Iran, Islamic Republic of
دنیا و مافیهاش به اندازه دو رکعت نماز تو سحر و توفیق حال مناجات با ذات اقدس الهی برابر نیست!! مولتی میلیارد بودن ارزش نیست، مولتی مقامات عرفانی و سلوکی که روح هر انسانی (هر انسانی) قادر به رسیدن به اون هست و رسیدن به مقام معرفت و محبت الهی و تجرد روح و لذت سیر در عوالم فوق تصور معنوی قابل قیاس با صدر تا ذیل ثروت های دنیا و تمام عالم خاکی نیست و اساسا قیاس مع الفارقه!!
حضرت امیرالمومنین فرمودند(قریب به مضمون): اگر انسان ها قدر معرفت الهی (عرفان ناب شیعی) رو می دونستند، تمام دنیا و مافیهاش از خاک زیر کف پاشون هم بی ارزش تر بود... فتامل فیه یا بچه مایه دار! فتامل فیه...!
حسن
Iran, Islamic Republic of
چي ميگي برا خودت دلت خوشه
نميشه هم پولدار بود هم با ذات اقذس الهي مناجات و حال كرد
افسوس و صد افسوس که انسان اشرف مخلوقات در دامان برخی خانواده ها تا این حد حقیر و تهی بار می اید!!تصور نکنید قتل یک نفس فقط با دشنه و کارد و هفت تیر انجام میشود!کشتن مکارم اخلاق و ابعاد عظیم انسانیت و نادیده گرفتن عزت و استعداد و روح یک انسان صد برابر شنیع تر از قتل نفس است!!!دلم برای این بچه به عنوان یک مادر به شدت سوخت!!!!
Canada
وقتی در در امدهای کلان کشور حساب کتاب نباشد این ها هم موالید ش هستند
پولدار
Romania
چقدر زندگیش شبیه منه

منم چند وقت پیش دوچرخه کوهستان ام رو فروختم بعد یه هفته کلافه شدم به بابام گفتم بابا راه تا مدرسه طولانیه یه دوچرخه واسم بخر گفت : ... با اتوبوس برو
Serbia
...هیچ کاخی بنا نشد مگر اینکه حق مظلومی خورده شده باشد
بند آخر بسیار زیبا بود.خوب خندیدم.
معلم
حتما يارانه هم مي‌گيره چون دولت روحاني يارانه‌ي اينگونه افراد رو حذف نميكنه. يارانه‌ي معلميني رو حذف مي‌كنه كه زوج فرهنگي هستند و دونفرشان 2.5 ميليون تومان مي‌گيرند، اون هم اصولگراهاشون نه همفكراي دولت.
Iran, Islamic Republic of
اول از خودت بپرس دولت احمدی نژاد چرا به چنین فردی یارانه داده؟!! بعد برو سراغ روحانی!
ن
Iran, Islamic Republic of
خب برادر اون که معلومه

اون زمان این آقا هرچقدر دوست داشت از بنزین یارانه ای استفاده می کرد ( با دور دور زدن های هر شبش ) احمدی نژاد اومد و گفت تو هم به اندازه بقیه حق داری از بنزین یارانه ای استفاده کنی بقیش رو باید آزاد بخری

و چه آوردند به سر اون طرح بدبخت ( به جای اصلاح و روز آمد کردنش ...)
حسین
ما دوچرخه نمی تونیم بخریم برای بچمون
خوش بحال اینا خسته شده رفته به باباش گفته سریع بی ام و خریده
خدایا چی بگم
یوسف
هیچ وقت حاضر نیستم این زندگی ...را تجربه کنم ...
Latvia
...دستش به گوشت نمی رسه می گه...!
خب كه چى؟ دارندگى و برازندگى. از نظر شما ظاهرا همه بايد بشينن غصه بخورن و تو فقر و فلاكت باشند.
نازنین
Iran, Islamic Republic of
آخه ما فکر میکنیم اینی که توجیب ایناست حق و سهم ماست. همه دنیا همینجوره، پولدارها منفورن...مگه همه باید مث هم غصه بخورن
دوست عزیز
کسی مخالف دارندگی و برازندگی نیست
کسی مخالف این نیست که اگر شما پول داری بهترین ماشین رو سوار بشی، تو بهترین خونه زندگی کنی، بهترین لباس رو بپوشی و غیره

ولی حقیقتا، این طرز زندگی که این بنده خدا تعریف کرده اسمش دارندگی برازندگی هست؟ اینکه همینطور بی هدف از 4 صبح تا 8 صبح بیدار باشی و هی بری دور دور کنی، نه شغلی، نه فعالیتی و نه هیچ چیز دیگری. این اسمش دارندگی و برازندگی نیست، یک زندگی پوچ هست که آخرش میرسه به جایی که طرف میگه اصلا چرا من زنده ام، از زندگی یکنواخت خسته شدم میره خودکشی می کنه، صد ها مثال هم واسش موجود هست
یه بنده خدا
اصلا منظور خرده گرفتن به دارندگیشون نیست, سبک بیخود زندگیشونه. علاف گشتن و هیچ کار مفیدی توی طول روز انجام ندادن.
Iran, Islamic Republic of
ساکت باش!
چی به تو اجازه میده اینجور قضاوت کنی؟!
نه اینکه خیلی داره بهش خوش میگذره من یک ذره خلوت با خدارا با تمام دنیای این آدمها عوض نمی کنم.تازه خودش هم گفته حوصله اش سر میره از این روز مرگی
به نظر شما یک ادمی که تا 4 بعد از ظهر لای رخت خواب میگندد وبا ناز مامانی بیدار میشه که بره با دوستاش جفنگ بگه و وقت بگذرونه خیلی خوشبخته!!!!!؟خدایا به فرزندان ما درک انسان بودن را عطا فرما
موسی
خدایی در کل خیلی باحال بود
Iran, Islamic Republic of
از قولی خدا رو شکر که اونقدرها داریم زنده بمونیم یه زندگی حلالی داشته باشیمان شااالله
قلی
خدا قبول کنه!!!!
درآمد 3 سال منو توی یه ماه ایشون خرج میکنند!!!
وحید
مرفه بی درد که میگن همینه!!!!!
signal
Turkey
گرچه این گزارش خیلی قدیمی بود ولی آدم دلش واسه این قشر جامعه کباب می شه. چقدر در عذاب هستند. بنده خدا تا ساعت 8 صبح کار می کنه و بیداره. سخته واقعا سخته. کاش می شد یه کم کمکشون کنیم.
علی.
Iran, Islamic Republic of
پول زیاد داشتن بد نیست. ماشین خوب سوار شدن بد نیست. البته اگر از راه درست بدست آمده باشد. چرا که " پول حرام در جای حرام خرج می شود".
دور دور که باعث مزاحمت و ترافیک و آلودگی هوای شهر میشود؛ مصداق کار حرام نیست؟ این چیزی غیر از اجحاف به حقوق عامه مردم است؟
نکته قابل تامل بحث اینجاست که "در یکی از محله های پایین شهر زندگی کنی و درد و رنج و خستگی و مردم را و بی پناهی شان را -بجز توکل بر خداوند متعال-در مقابل مشکلات را از نزدیک با چشم خودت ببینی" بعد با این روش زندگی کنی...
که البته حسب ظاهر میبنی: و [ما] ... پرده‏اى بر [چشمان] آنان فرو گسترده‏ايم در نتيجه نمى‏توانند ببينند(آیه 9 سوره یس).
رضا
شايد خالي بندي ميكنه و گرنه كسي كه پولدار است خدمتكار دارد ولي يه جايي از مصاحبه گفته " غذایی که مادربزرگم آماده کرده است "
Iran, Islamic Republic of
اينو راست ميگه، منم تعجب كردم كه مادربزرگ گرامي اش چطور به خودشون زحمت مي دن از وقت آرايشگاه و ميزانپيلي شون مي زنن و قورمه سبزي براي تحفه خان مي پزن؟؟!! نمي گن بوي سبزي سرخ شده مي گيرن؟؟!! پس استخر و سوناي اختصاصي شون چي مي شه!!
چه قضاوتی.... خیلیها دستپخت خدمتکارهارو قبول ندارن....
از اینها گذشته... هدف جهان نیوز از این طلب رو نفهمیدم... چی میخاستی بگی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چ ربطی داره همه پولدارا که خدمت کار نیاز ندارن اینم یکیش مثل نماز که واجب نیست حتما باید خدمتکار بگیره
خدا انشالله ماهی ۱۰۰میلیون بش بده به ماهم بده همش که نباید از یه ادم موفق زورتون بیاد زحمت خودشه خدا بش داده
باران
بنام خدای مهربان خدایی که به ما سلامتی داد خدایی که به ما چشم سالم قلب سالم دست وپا ی سالم داد خدایا داده هایت شکر نداده هایت شکر خدایا برای امنیتی که در مملکتم است سپاسگذاریم
امنیت ظالم برای ظلم به مظلوم و خوردن حقوقش
علی
ما که در آمد یک روز تو را هم نداریم. اما چون به طور قطع میدانیم این وضع نتیجه ناآگاهی و فساد سالیان اخیر گردانندگان این کشور است، ایرادی به تو نمیگیرم. شاید جای تو بودم من هم اینگونه بودم
رضا
Iran, Islamic Republic of
خدا قبول كنه
التماس دعا رفيق
Iran, Islamic Republic of
عجيبه كه توي منيريه مي شينن ، لابد مي خوان بيشتر خار چشم فقرا باشن! حتماً اقدام شيطان پسندانه اينها مورد قبول شيطان است!
حمید
ماهی 30 میلیون پول تو جیبی؟؟؟؟؟؟؟؟
به کی باید دردم را بگم که 1 ساله عروسیم عقب افتاده فقط به خاطر نداشتن 30 میلیون پول رهن خونه....... ای خدا خودت کمکم کن



الهی همه گویند بده،حسن گوید بگیر
الهی شکرت که دل بی دردم را به درد آوردی
غلامرضاقهرمانی
چه زندگی مسخره ای داره.
Iran, Islamic Republic of
وقتی مالیات بصورت صحیح از پول دارها گرفته نشود نتیجه این می شود
معلم
شغل پدر ایشان چیست که این همه درامد دارد
پول شخصیت نمیاره
hosein
زندگیش مشمئز کننده س!
خدایا من از این زندگی فوقش چهل میلیون میخوم که باهاش یک کاسبی کوچیک تو شهرستان راه بندازم و مثل یک مرد زندگی کنم ...
اما نیست که نیست....بازم شکر بخاطر نعمت هایی که ازش غافلم.
راستش من نگران این بچه پولدار شدم. امیدوارم دور و برش آشغالهایی پیدا نشن که خرابش کنن. امیدوارم بتونه با آدمهای سالم نشست وبرخاست کنه و برای زندگیش هدفی بزرگ داشته باشه. در اونصورت استفاده از ثروت در راه درست را یاد می گیره
شاهرخ
ای کاش شغل باباش هم می پرسیدید. آخه اسمش که فاش نشده
Iran, Islamic Republic of
تو سال های اخیر از این بچه ها خیلی دور وبرمان زیاد شده

خدا رحم کند به آینده این ملت

یه سری از جوونای ما از پول داری ببیش از حد بیکارن و افسرده میشن و یکسری دیگر (که اکثرا هم تحصیل کردن) از بیکاری و فشار اقتصادی افسرده میشن
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی زندگی خانواده اش و نحوه درآمدشان بررسی نمیتوان گفت حق من و امثال من رو خوردند اینطوری شدند یا نه!
کلا در مورد چیزی که اطلاعاتی درباره آن ندارید اظهار نظر نکنید.
من یک مهندس کامپیوتر هستم با 37 سال سن و هنوز ازدواج نکردم چون درآمدم کفاف زندگی منو نمیده
Iran, Islamic Republic of
اونوقت مالیات پرداختی ماهیانه پدر این آقا چقدره؟ ببخشید اصلاً مالیات میده؟؟؟؟ .... مورد داریم سالیانه میلیاردها به جیب میزند ولی سالیانه یک میلیون هم مالیات نمیدهد. نتیجه اش میشود این ولخرجی آقا زاده ها.
اینها احتمالا یکی از کاسب های تحریمند
حالا ببنید تو این کامت ها بعضیها با همون ادبیاتی ازش دفاع کردند که به قوا خودش به کاسب های تحریم می تاختند
United States
واقعا برای پدر و مادرش متاسفم
میشه با بهترین درآمد بچتو جوری تربیت کنی که علاف و سربار جامعه نباشه
ولی اینا بچشونو به پوچی میکشونن...
محمود
پول داشتن خوبه ولی چجوری خرج کردنش هنربزرگیه