پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کفاشيان: از پس پيشنهاد کي‌روش برنمي‌آييم

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 356495
رييس فدراسيون فوتبال با بيان اينکه نبايد مبالغ ميلياردي تعداد انگشت‌شماري‌ از فوتباليست‌ها را به همه جامعه فوتبال تعميم داد، گفت: براي فصل بعد به همه بازيکنان مي‌گويم اگر خواهان دريافت پول‌هاي ميلياردي هستيد به کشورهاي ديگر برويد چرا که در ايران خبري از اين پول‌ها نخواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از نود، علي کفاشيان در حاشيه نشست مشترک وزير ورزش با روساي فدراسيو‌نهاي ورزشي در جمع خبرنگاران درباره اهداف اين نشست گفت: دراين نشست‌هاي بسيار خوبي مطرح شد و وزير ورزش رهنمود‌هاي بسيار خوبي را براي فدراسيون‌هاي ورزشي داشتند که ما نيز اين رهنمود‌ها را گوش کرده و ان‌شاءالله در طول سال اجرا خواهيم کرد.

رييس فدراسيون فوتبال درباره وضعيت تيم ملي فوتبال در آفريقاي جنوبي نيز گفت: اردوي تيم ملي در حال پيگري است و بازيکنان نيز از وضعيت خوبي برخوردارند. تعدادي نيز به نفرات اوليه در اردو اضافه شدند که به نظم تاکتيکي تمرينات کمک زيادي کرد. قرار است بازيکنان تيم ملي چند روز زودتر آفريقا را ترک کنند و به ايران بيايند. ما در آينده بازي تدارکاتي در ايران خواهيم نداشت اما در اتريش دو سه بازي براي تيم ملي پيش‌بيني شده است.

وي در پاسخ به سوال ايسنا درباره برد تيم امروز تيم ملي مقابل يکي از باشگاه‌هاي آفريقا جنوبي اظهار کرد:‌از اين برد اطلاعي ندارم و اين خبر باعث خوشحالي من شد.

کفاشيان درباره مذاکره تيم منچستريونايتد انگليس با کارلوس کي‌روش نيز خاطر نشان کرد:‌من دقيقا نمي‌دانم که آيا مذاکره کرده اند يا خير. اما در حال حاضر يکي از مشکلات ما که در جلسه امروز مطرح شد اين بود که به ما اعلام کردند که بايد در حد پول جيب‌تان هزينه کنيد و تعهد بيشتر از آن ايجاد نکنيد. مثل اين نشود که در حال حاضر باشگاه‌ها تعهد اضافي برعهده گرفته‌اند و بعد اعلام کنند که پول نداريم با بازيکنان و کادر فني تصفيه کنيد. اگر کي‌روش بر روي رقم پيشنهادي خود که در حدود ۲ ميليون ۸۰۰ هزار دلار است مصر باشد ما نمي‌توانيم آن را بپردازيم چرا که در توانمان‌ نيست و بايد به دنبال مربي ارزانتري براي تيم ملي ايران پس از جام جهاني باشيم.

رييس فدراسيون فوتبال تصريح کرد: در جلسه امروز از وزارت ورزش خواستيم اگر بودجه بدهيد ما قطعا با کي‌روش تمديد خواهيم کرد. ام ااين بودجه به دست ما نرسد نمي‌توانيم از عهده مبلغ پيشنهادي کي روش بر بياييم. کي‌روش در قرارداد قبلي حدود يک و نيم ميليون دلار گرفت و در حدود يک ميليون دلار همکارانش گرفتند. اما هم اينک تنها خودش ۲ ميليون ۸۰۰ هزار دلار مي‌خواهد.

وي در ادامه درباره وضعيت بودجه فدراسيون در سال جديد نيز گفت: بودجه‌اي که ما براي تيم‌هاي ملي نياز داشتيم تدارک ديده شده و امسال با توجه به اينکه محدوديت زيادي داريم و مسابقات جام جهاني و جام ملت‌هاي آسيا را در پيشرو داريم بايد بودجه براي همه تيم‌ها باشد و نبايد تعهد اضافي بيشتر از توانمان ايجاد کنيم.

کفاشيان درباره کنايه وزير ورزش در جلسه امروز که گفت نبايد يک رييس فدراسيون در حالي که ۹۱ درصد مردم اعتقاد دارند پول دريافتي فوتباليست‌ها زياد است، مصاحبه کند و بگويد اين حرف را قبول ندارم. ما مخالف‌هاي رقم‌هاي بالاو ميلياردي هستيم اما اين هم را مي گوييم ميانگين پول دريافتي همه فوتباليست‌ها را بايد در نظر بگيريم و نبايد مبالغ زياد معدودي از بازيکنان را به همه فوتباليست‌ها تعميم دهيم چرا که به اعتقاد من نزديک ۹۷ يا ۹۸ درصد فوتباليست‌ها قرارداد‌هاي ۵ و يا ۱۰ ميليون و يا در همين حدود دارند به اعتقاد من بازيکني مانند آندو تيموريان که بالاي ۲ ميلياردتومان دريافتي داشته است ارزشش را دارد چرا که او مي‌تواند در همين‌ تيم‌هاي حاشيه خليج فارس به راحتي ۵ يا ۶ ميليارد پول بگيرد و ما نمي‌توانيم با رقم‌هاي بسيار پايين آنها را نگه داريم. اين که گفته مي‌شود پول بيت‌المال به بازيکنان فوتبال مي دهيد. خوب دولت ديگر در هيچ تيمي هزينه نکند وفوتبال را تعطيل کنيد اما من مي گويم فوتبال نياز مردم است. اگر نمي‌خواهيد فوتبال را ديگر جمع کنيد تا مردم بروند مسابقات خارجي را تماشا کنند. مگر اين همه فيلم‌هايي که براي صداوسيما ساخته مي ‌شود پول‌هاي ميلياردي خرج نمي‌شود. اما آن را براي سرگرمي مردم خرج مي‌کنند. خوب فوتبال باعث شادي مردم مي‌شود پس چرا مدام مي‌گويند براي فوتبال خرج نکنيد.

رييس فدراسيون فوتبال افزود: ما امسال جام جهاني رفتيم و در بين ۳۲ تيم برتر قرار گرفتيم. پس ارزش دارد که خرج کنيم. البته اگر قانون رعايت شود و به عنوان مثل حق پخش تلويزيوني به تيم‌ها تعلق گيرد ديگر هيچ نيازي به کمک نداريم. اما اينکه مدام گفته مي‌شود به بازيکنان پول‌هاي ميلياردي مي‌دهيد از اين به بعد به تمام بازيکنان مي‌گويم اگر خواستيد در ايران بازي کنيد پول کم به شما داده مي‌شود و اگر پول بيشتر مي‌خواهيد به خارج از کشور برويد و در آنجا بازي کنيد.

وي در پاسخ به سوال اينسا درباره آخرين وضعيت ملي پوشان سپاهان و اينکه آيا رحمان احمدي با اجازه فدراسيون و کي روش به آفريقا رفته است يا خير گفت: از تيم سپاهان هيچ بازيکني در تيم ملي خط نخورده است اما از ميان چهار تيمي که در باشگاه‌هاي آسيا بازي داشتند دو تيم فولاد و تراکتورسازي بازيکنان خود را به تيم ملي دادند که کي‌روش نيز گفت براي اينکه عدالت رعايت شود شما هم برويد براي باشگاه‌هايتان در آسيا بازي کنيد و اگر هر باشگاهي در آسيا حذف شد بازيکنانش به اردو باز گردند. به دنبال اين موضوع به باشگاه سپاهان هم اعلام کرديم اگر بازي‌هايتان تمام شد ملي‌پوشان را به تيم ملي بدهيد. اما به اين دليل که در حال حاضر آنها رحمان احمدي براي بازي در عربستان نمي‌خواستند اين دروازبان با اجازه ما و کي روش به اردوي تيم ملي ملحق شد.

رييس فدراسيون فوتبال در پاسخ به سوال ديگر ايسنا،‌مبني بر اينکه چرا فدراسيون عليرغم اينکه وينگادا تمايلي به بکارگيري هومن افاضلي به عنوان کمک خود در تيم ملي اميد ندارد، بر اين موضوع پافشاري مي‌کند، اظهار کرد: اين موضوع را قبول ندارم. وينگادا براي آغاز کار خود هم دستيار خارجي و هم ايراني خواهد داشت و هر کسي را که بخواهد مي‌تواند از ميان دستياران ايراني انتخاب کند و هيچ فشاري از فدراسيون فوتبال وارد نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *