شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اعلام میزان افزایش محصولات شیلاتی کشور

پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 356792
قائم مقام شیلات کشور گفت: هم اکنون میزان تولید محصولات شیلاتی در کشور زیر یک میلیون تن در سال است که این رقم در بخش صید و صیادی و آبزی پروری باید به دو میلیون تن در سال افزایش یابد.
به گزارش جهان به نقل از  تسنیم از بوشهر، سیف الله حقیقی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم بخش شیلات به ویژه در آبزی پروری است اظهار کرد: اکنون بیش از ۷۰ درصد میگوی کشور در استان بوشهر در بخش پرورشی تولید و در بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه آبزی پروری در استان بوشهر افزایش می‌یابد گفت: استان بوشهر دارای سواحلی منحصر بفرد درپرورش آبزی به ویژه میگو است که امسال اراضی پرورشی این آبزی افزایش می‌یابد.

قائم مقام شیلات کشوربا بیان اینکه اجرای طرح پرورش ماهی درقفس از سیاست‌های جدی شیلات ایران است خاطرنشان کرد: با توجه ظرفیت‌های موجود در کشور و وجود پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر ساحل در شمال و جنوب، اجرای طرح پرورش ماهی در قفس از سیاست‌های مهم و جدی امسال شیلات ایران است.

حقیقی با اشاره به اینکه طرح پرورش ماهی در قفس نیازمند سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی است تصریح کرد: براساس سیاست‌های سازمان شیلات تلاش می‌شود زمینه کار در این زمینه فراهم شود.

وی با بیان اینکه ازطرح صنعت پرورش ماهی در قفس غفلت شده افزود: درسال های گذشته پرورش میگو در کشور مورد توجه قرار گرفت اما از صنعت پرورش ماهی در قفس غفلت شد.

قائم مقام شیلات ایران از اجرای طرح مطالعاتی پرورش ماهی در قفس خبرداد و گفت: هم اکنون مطالعاتی در این بخش انجام و مناطقی در کشور وجود دارد که امکان اجرای طرح پرورش ماهی درقفس را دارند.

حقیقی از افزایش ۲ برابری تولید آبزی در کشور خبرداد و گفت: هم اکنون میزان تولید محصولات شیلاتی در کشور زیر یک میلیون تن در سال است که این رقم در بخش صید و صیادی و آبزی پروری باید به دو میلیون تن در سال افزایش یابد.

وی بیان کرد: با توجه به این که ظرفیت صید در محدوده آبهای کشور محدود است بیشتر انرژی خود را باید در بخش پرورش ماهی در قفس و میگوی پرورشی متمرکز کنیم تا بتوانیم راندمان صیادی را افزایش دهیم.