شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
در اعتراض به حمایت‌های دوحه و آنکارا از تروریست‌ها

پرچم قطر وترکیه در لیبی به‌ آتش کشیده‌شد

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب: 405094
تظاهرات کنندگان لیبیایی در اعتراض به حمایت‌های مادی و تسلیحاتی دوحه و آنکارا از سازمان‌های تروریستی، پرچم قطر و ترکیه را به آتش کشیدند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا خبرداد، منابع محلی لیبیایی از برگزاری تجمعات اعتراض آمیز در برخی از مناطق بنغازی علیه حمایت‌های مادی و تسلیحاتی قطر و ترکیه از سازمان‌های تروریستی خبر دادند.

شرکت کنندگان در این تجمعات اعتراض آمیز در حالی که پارچه نوشته‌هایی در مخالفت با آمریکا، ترکیه و قطر همراه داشتند، ادامه حمایت این کشورها از سازمانهای تروریستی و شبه نظامیان مسلح در لیبی را محکوم کردند.

معترضان همچنین در اعتراض به ادامه حمایت‌های مادی و نظامی آنکار و دوحه از سازمانهای تروریستی در کشورشان، پرچم قطر و ترکیه را به آتش کشیدند و تأکید کردند که اعتراضات خود علیه این دو کشور را شدیدتر خواهند کرد.

تحلیلگران و برخی از کشورها از جمله سوریه، عراق، و مصر، قطر را به حمایت از سازمان‌های تروریستی متهم می‌کنند. تحلیلگران معتقدند مقامات قطری از تروریست‌ها حمایت مالی می‌کنند و دولت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در امر آموزش و نظارت بر ارسال کمک‌های تسلیحاتی و مهماتی برای تروریست‌ها و تسهیل عبور و مرور آنها فعالیت دارد.

پس از گذشت ۴ سال از سرنگونی «معمر قذافی» در جریان قیامی که با حمایت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صورت گرفت، هرج و مرج بر لیبی حاکم شده است و در حال حاضر نیروهای دولتی با شبه‌نظامیان مسلح که بخش‌هایی از این کشور را اشغال کرده‌اند و از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی منطقه‌ای و بین‌المللی برخورداند، می‌جنگند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *