پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

سیدحسن خمینی: انقلاب، مقابله با فاصله طبقاتی را از وظایف خود می‌دانست

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 425696
حجت الاسلام سیدحسن خمینی تأکید کرد: یک نظام و مجموعه حاکمیتی علاوه بر آنکه شکم گرسنگان را باید سیرکند و محتاج و درمانده را به سرمنزل برساند، باید کاری کند که احتیاج و فقر از بین برود .
به گزارش جهان به نقل از جماران، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با جمعی از جهادگران وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به روایتی از امام کاظم (ع) اظهار داشت: براساس این روایت کسانی که خداوند عهد خود را به آنها واگذار کرده باید فقرا را ارتقاء داده تا فاصله طبقاتی کم شود .


وی یادآورشد: انقلاب اسلامی هنگام شکل گیری یکی از وظایف خود را مقابله با فاصله طبقاتی و مبارزه با استضعاف می دانست. باید توجه کرد که این به عنای جنگ فقیر و غنی نیست بلکه به معنای جنگ بر سر فقر و غنا و آن نظم و نظامی است که به فاصله طبقاتی می انجامد.

وی تاکید کرد: نباید اینگونه باشد که در جامعه و نظام روابط اجتماعی و قوانین و مقررات به شکاف فقیر و غنی بیانجامد، بلکه همه باید غنی باشند و جهاد سازندگی با همین هدف شکل گرفت زیرا در هرجامعه ای -ولو مدینه النبی(ص)- باشد فقر وجود دارد.

سید حسن خمینی گفت: جهاد سازندگی شکل گرفت تا فقرا بالا آمده، آرام آرام غنی شوند و بتوانند دست دیگران را هم بگیرند و در روستاها و مناطق کوچک سایر افراد را با قدرت توانمند سازی خود به غنا برسانند. زیرا هدف صرفا سیرکردن شکم افراد نیست و این گام اول است؛ یک نظام و مجموعه حاکمیتی علاوه برآنکه شکم گرسنگان را باید سیرکند و محتاج و درمانده را به سرمنزل برساند، باید کاری کند که احتیاج و فقر از بین برود .

وی افزود: جهاد سازندگی تلاش بسیار موفق و ارزشمندی در راستای نیت بسیار پاکی بود که در دفاع مقدس با تلاشهای بی نظیر خود با عنوان سنگر سازان بی سنگر افتخار آفرید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چقدر هم که شما فکر فقرا و دوری از اشرافیت هستید!!