سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

بشار اسد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 357494
بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با ثبت‌نام در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری، رسما نامزدی خود را اعلام کرد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) خبر داد، محمد جهاد اللحام رئیس پارلمان سوریه امروز اعلام کرد که بشار اسد با ارائه مدارک خود داوطلب شرکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری سوریه شده است.

اللحام همچنین اعلام کرد که دادگاه قانون اساسی سوریه مدارک نام‌نویسی بشار اسد رئیس جمهوری فعلی سوریه را برای شرکت در انتخابات، به پارلمان ارسال کرده است.

جهاد اللحام، روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه آغاز مهلت ۱۰ روزه برای داوطلبان شرکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری سوریه را اعلام کرده بود.

تاکنون به جز بشار اسد، شش نفر دیگر نامزدی خود را اعلام کرده‌اند. ماهر عبدالحفیظ حجاز نماینده پارلمان، حسان عبدالله النوری، سوسن الحداد، سمیر احمد معلا، محمد فراس یاسین رجوح و عبد السلام یوسف سلامة، مدارک خود را طی پنج روز گذشته تحویل دادگاه قانون اساسی سوریه دادند.

بر اساس ماده ۸۵ از قانون اساسی سوریه کسانی که تمایل دارند در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ثبت نام کنند باید درخواستی به دادگاه عالی قانون اساسی ارائه دهد و درخواست خود را در این دادگاه به ثبت برساند و همزمان هم یک درخواست کتبی به پالمان ارائه دهد تا به تایید ۳۵ نمانده برسد.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه قرار است ۱۳ خردادماه برگزار شود.

بشار اسد پیش از این با رد دخالت دولت‌های غربی در امور داخلی سوریه، اعلام کرده بود که وی بر اساس اقبال مردمی، تصمیم شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری را اتخاذ می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *