پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نظر یک خواننده پاپ درباره شهدای گمنام

سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 402790
رضا صادقی گفت: قطعه‌های "عاشقتم" و "مزه‌ای لوتی" از زبان شهدایی است که فقط یک پوتین و پلاک از آن‌ها برگشته.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا صادقی، خواننده‌ی عرصه‌ی موسیقی ضمن اشاره به اثر "عاشقتم" و "مزه‌ای لوتی" که با محتوای دفاع مقدس ساخته شده عنوان کرد: اثر‌"عاشقتم" و "مزه‌ای لوتی" از نگاه شهدایی است که فقط یک پوتین و پلاک از آنها برمی‌گردد و من بیشتر سعی کردم نوع نگاهم متفاوت‌تر باشد.

وی ادامه داد: تلاشم این بود که ادبیات و نوع قصه‌ی اثر "مزه‌ای لوتی" به آنچه که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده خیلی نزدیکتر باشد و امیدوارم که مخاطب این کار را دوست داشته باشد.

صادقی، در خصوص اینکه اکنون دغدغه‌ی همه‌ی هنرمندان ساخت‌ کاری با مضمون ارزشی و دفاع مقدس است، تصریح کرد: به نظر من موضوع دفاع مقدس آن‌ طوری که شایسته است پرداخته نشده و یا به زبان جوانان امروز ترجمه نشده است.

وی افزود: دغدغه‌ی من و همکارانم در عرصه‌ی موسیقی به طور حتم انسان‌هایی است که بی تعارف جلوی گلوله‌ها ایستادند و مشتاقانه به خاطر دفاع خاکشان و ناموسشان وارد میدان شدند.

صادقی، تأکید کرد: به طور حتم دغدغه‌ی من کسانی هستند که بدون بازی با کلمات قهرمانانه به میدان رفتند.

وی گفت: در حال حاضر هم در کشورمان موفقیت و آرامشی داریم در حالی که دور تا دور کشورمان جنگ است و ما اینجا احساس نمی‌کنیم کسی با اسلحه بالای سرمان است.

خواننده‌ای آثاری چون امید کائنات "عاشقتم" بیان کرد: ما حالا حالاها نمی‌توانیم به شهیدان و خانواده‌های آنها دینمان را ادا کنیم چرا که هنوز نمی‌توانیم کسی را که با سن کم اسلحه را ندیده است اما قدرتمندانه در ۸ سال دفاع مقدس حضور دارد را درک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم درک کسانی که در دوران دفاع مقدس قدرتمندانه و نه از نوع تظاهر بلکه واقعی جنگیدند سخت است اما امیدوارم بتوانم درک کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *