پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

میوه‌ای برای تقویت کبد و کاهش خشم

پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 442390
یک متخصص طب سنتی گفت: انجیر چاق‌کننده, ملین و کاهنده خشم است، همچنین برای بهبود درد و خشونت سینه و تکرر ادرار مفید، و در نهایت تقویت‌کننده کبد نیز است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم, میوه‌ها و سبزی‌ها در طب سنتی دارای مزاج‌های مختلف است و اگر افراد مزاج خود را بشناسند و میوه وسبزی را با توجه به مزاج خود مصرف کند, از بروز بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند.

خواص انجیر

ناصر رضایی‌پور متخصص طب سنتی عنوان کرد: انجیر دارای طبیعت گرم و تر بوده و میوه‌ای بسیار مغذی است.

ــ انجیر چاق‌کننده, ملین و کاهنده خشم است. برای بهبود درد و خشونت سینه و تکرر ادرار مفید است، همچنین تقویت کننده کبد نیز است.

ــ انجیر همراه با بادام و پسته, افزاینده قدرت تعقل و مقوی بدن‌های ضعیف است.

خواص خیار

ــ خیار سرد و تر است, برای تسکین حرارت صفرا و خون و التهاب‌های احشا یا سیستم گوارش مفید است.

ــ خیار برای سردمزاجان مضر است و باید آن را با سیاه‌دانه, زنیان, عسل و معجون‌های گرم بخورند. گرم‌مزاجان بهتر است خیار را با سکنجبین مصرف کنند.

خواص انگور

این متخصص طب سنتی بر این عقید‌ه است که انگور دارای طبیعت گرم و تر و مقوی بدن است. خون متعادل تولید می‌کند, و برای کم‌خون‌ها مفید است.

ــ افرادی که معده‌های سرد و باددار دارند باید پس از مصرف انگور از دمنوش رازیانه یا زیره استفاده کنند. آب خوردن پس از مصرف انگور بسیار مضر است.

خواص کاهو

کاهو سرد و تر است و خون خوب و رقیقی تولید می‌کند, خواب‌آور خوبی است و خوردن آن با سرکه محرک اشتهاست. البته زیاده‌روی در مصرف آن برای قوای جنسی مضر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *