جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۲۱

داعش بازی در استرالیا و اردبیل!

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 372190
استرالیا هم در معرض خطر تروریسم تکفیری بعد از بازگشت اتباع استرالیائی به کشورشان قرار گرفته و بعضی ها هم در اردبیل هوس داعش بازی به سرشان زده است.
داعش بازی در استرالیا و اردبیل!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در ستون جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی آمده است:

* خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از اردبیل گزارش داد:

اخیراً افرادی با لباس‌ها و سرو وضعی شبیه تکفیری‌ها در حاشیه شهرها به ویژه در مرکز استان اقدام به سر دادن شعارهای خاص و دعوت از مردم برای پیوستن به آنها می‌کنند که موجب ایجاد رعب و وحشت در اهالی شده‌اند. در آخرین بار فردی با هیکل درشت، سر تراشیده، ریش بلند و لباس عربی در خیابان علی سرباز اردبیل، با پیاده شدن از یک جیپ خارجی درحالی که با یک دست شمشیر و دست دیگر خود تبر می‌چرخاند و با کلمات عربی و لهجه ترکی فریاد می‌زد برای برقراری عدالت یاری می‌جویم، مشاهده شد. در استان اردبیل اقوام مختلف ترک و کرد وشیعه و سنی درشهرها و مناطق عشایری و روستاها پراکنده ساکن هستند. این استان دارای حدود۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور آذربایجان است که با توجه به حضور گسترده عوامل رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان این منطقه از حساسیت زیادی برخوردار است. ضمناً سالانه صدها هزار نفر از این کشور بدون ویزا و کنترل لازم وارد استان اردبیل می‌شوند و این وضعیت موجب مخاطراتی می‌شود که مواظبت‌ها و مراقبت‌های ویژه‌ای را طلب می‌کند.

* استرالیا هم در معرض خطر تروریسم تکفیری بعد از بازگشت اتباع استرالیائی به کشورشان قرار گرفته است. برآوردهای اولیه حاکی از آن است که حدود ۲۰۰ مسلمان استرالیایی با تبار لبنانی (و اصالتاً از اهالی تریپولی در شمال لبنان) در سوریه حضور یافته‌اند. حدود ۱۰۰ نفر نیز از دیگر ملیت‌های مسلمان ساکن استرالیا به همراه "جبهه النصره" درحال جنگ هستند که البته امسال این آمار دو برابر شده است. مقامات استرالیائی این وضعیت را یک تهدید می‌دانند زیرا این جوانان افراطی تهدیدی دائمی و بالقوه برای امنیت استرالیا در دراز مدت به خصوص پس از بازگشت به کشورشان خواهند بود. سازمان امنیت استرالیا تحقیقاتی را پیرامون نفوذ جنگجویان استرالیایی در سوریه بر دیگر جوانان در استرالیا شروع کرده است. مسئولین این سازمان معتقدند کسانیکه از این فضا بر می‌گردند آمادگی بسیاری برای ایجاد خشونت و درگیری در کشور دارند به خصوص که آموزش‌های نظامی بسیاری دیده و با دیدگاه افراطی بسیاری عجین بوده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
اردبیل و داعش؟؟؟؟ حتما اشتباه شدید؟؟ یا دستگاه امنیتی ما خواب هست که بسادگی یک آدم احمق چنین کاری میکند !! باید در نطفه خفه شود این حرکتها
مرتضی
نه منظورشان اربیل عراق است نه اردبیل-اشتباه چاپی بوده است
دستگاههای امنیتی کشور کجان پس که یه حرومزاده دس به چنین کاری داخل ایران بزنه
سربلندی
گرفتن و اعدام این فرد در میدان اصلی اردبیل ضروری به نظر می رسد.
حسین
البته اگه طلب قصاص نکنه و زود بخشیده نشه چون اخیرا بخشیدن قاتل مد شده
اگر چنین چیزی که نوشته اید در باره اردبیل درست باشه که باید دستگاه های امنیتی را مواخذه شدید کرد.
آنهم در شهری مذهبی.ضمنا باید خیلی در درج خبر هوشیار بود
من سرهنگ نسیتم ، من حقوق دانم.
Iran, Islamic Republic of
خوب نیروی انتظامی چکار کرده ؟
Iran, Islamic Republic of
مسولین محترم !!!! اگر جلوی این افراد را نگیرید مطمینا ایران از هم خواهد پاشید تو رو خدا از الان به فکر باشید . اعدامش کنید اگر هم مست بوده باشد . این کار ها به خطر انداختن امنیت ملی است . جهان نیوز لطفا خبر بیشتری در این مورد ارایه دهید .
Iran, Islamic Republic of
این که زدید صحت داره واقعا؟
اگه واقیعت داره که باید ترسید از این ضعف امنیتی
شهروند اردبیلی
اردبیل شهر تجلی شیعه و دیار عاشقان حسین است و فکر نکنم این امر بر کسی پوشیده باشد. اگر چنین شخصی واقعا وجود داشته و اینگونه جراتی به خودش داده حتما باید از هر سوراخ موشی که لانه گزیده بیرون کشیده شده و مفتضح شود. من احساس میکنم این آدم مملکت را بی صاحب دیده و باید دمش را برید و این وظیفه سیستم امنیتی می باشد. در کشوری که سیستم امنیتی اش توانسته ریگی را در اسمان شکار کند کله پا نکردن این جوجه شرور زشت است.
saman
این داعشیا و نکفیریها اگه پاشونو تو ایران بذارن مطمئن باشید یکیشون زنده نمیمونن. اینجا ایرانه. زادگاه شیرمردان تاریخ.
هموطن
Iran, Islamic Republic of
اگر صحت داره میبایست هر چه سریعتر برخورد قاطع بشه تا جلوی این منحرفین سیه روز سیه پوش گرفته بشه
ایرانی
همون جا باید یک تیر تو مغزش خالی میکردن تا بقیه جرات تکرار نداشته باشن
همین که داره منفی میده خوده داعش
چرا آدمهای احمق فریب اسرائیل جنایت کار را می خورند و تشکیل داعش می دهند ؟!
اسلام دعشی همان اسلام آمریکایی و اسرائیلی است که در غزه مشاهده می شود .
در کجای قران به داعش دستور داده شده است که کسانی که کلمه شهادتین را می گویند و مسلمان و شیعه هستند باید ذبح شوند و سر از گردن جدا شوند ؟!
Germany
حالا فکر کن ایشون رو هم گرفتن ؛ حکم اعدامش هم بلافاصله و بدون کاغذ بازی اداری صادر شد
اول ؛ بی بی سی و صدای امریکا جنجال به پا می کنن که توی ایران یک مخالف حکومت در حال اعدام شدنه
دوم ؛ عادل فردوسی پور توی برنامه نود از مسئولین قضایی میخواد که ایشون رو اعدام نکنن ( جدیدا این به یک رویه برنامه نود تبدیل شده که نباید کسی ، حتی اگه جانی هم باشه ، اعدام بشه و در این برنامه برای بخشیدنش تلاش میکنه )
سوم ؛ در برنامه ماه عسل ، اقای علیخانی از مسئولین قضایی برای این تروریست درخواست بخشش میکنه و اعدام یک جنانی رو امری بدی میدونه (همونطور که در یکی از برنامه های قبل اقای علیخانی به علت اینکه پدر مقتول ، قاتل را نمی بخشد به شدت از قاتل دفاع می کند.
بله عزیزم اینجوریه که دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و قضایی میگن بی خیالش
راستی تا حالا شنیدین که بی بی سی یک بار درباره زندان گوانتانامو یک خبر بگه
علی
بعید نیست که اینطور باشه
حتما اربیل بوده نه اردبیل!!!
رضا
اینها از علامات سحر دولت تدبیر و امید هست تازه اولشه برادر من... باش تا صبح دولتت بدمد
سيد شعيب
Iran, Islamic Republic of
اين يك جوك بيشتر نيست اون هم در ايران و باز اون هم در اردبيل.